ÉRDEKEL AZ ÚJ INFOVILÁG
 Infovilág - a hiteles hírportál

Címke: export

Az euró stabil, az arany véd a kockázatok ellenében

Szenvedni fog a német gazdaság annak ellenére, hogy a versenyképessége kiváló. A német gazdaságra leselkedő veszélyeket azonban lehetetlen számszerűsíteni. Semmi jót nem sejtet az a tény, hogy Németország teljes exportjának csaknem ötöde irányul az USA-ba és az Egyesült Királyságba. Egyebek közt ezt mondja a majna-frankfurti székhelyű Allianz Global Investors befektetési igazgatója.

Ikarus 55 – Tallinn

A farmotoros magyar autóbuszok első darabjait a múlt század ötvenes éveinek közepén kezdték gyártani Budapesten. Az újszerű, elegáns vonalvezetésű jármű – amely az Ikarus 55 típusnevet kapta – hamarosan rendkívül népszerű lett Magyarországon, s pár esztendőre rá már a külpiacokon is tekintélyt szerzett.

Bennünket (is) fenyegetnek a brit kiválás következményei – a magyar kivitel látja kárát

The New York Times úgy látja a Brexit utáni helyzetet, hogy a populista düh az Atlanti-óceán mindkét partján kikezdi a politikát. A döntés politikai, gazdasági és egzisztenciális válság az EU számára, amely már amúgy is beleszédült a gondokba, miközben az elit és a tömegek közötti szakadék másutt, Nagy-Britannián kívül is nagy lendületet ad a populistáknak. Az unió jó párszor úgy reagált a bajokra, hogy előrement a mélyebb integráció felé, csak éppen nem foglalkozott a felszín alatti elégedetlenséggel.

A világ legnagyobb motorgyára, avagy a győri Audi-sztori

Tudja-e, kedves Olvasó, hol található a világ legnagyobb motorgyára? Nos, a tapasztalatok azt mutatják, hogy a magyarok többsége nemmel felel a kérdésre. Pedig a válasz meglehetősen egyszerű: Magyarországon! A pontos helyszín Győr pereme, a valamikori repülőtér, az egykori Rába-gyár térsége. A tulajdonos üzemeltető: az Audi Hungaria Motor Kft., a német Audi AG 100%-os magyarországi leányvállalata. Igen, ez a világ legnagyobb motorgyára! A céget 23 évvel ezelőtt alapították 100 millió euró törzstőkével. Az Audi győri gyára motorokat és motorkomponenseket, illetve gépjármű-gyártáshoz kapcsolódó szerszámokat készít, ezt a tevékenységet mintegy 11 ezer alkalmazottal látja el, és akkor még nem beszéltünk a bedolgozó vállalkozások további 10 ezer munkatársáról.

Telefon a traktoron

Ha időnként úgy vélné az olvasó, hogy valami nincs rendben az évszámokkal, szíveskedjék figyelembe venni, hogy az alábbi írás (és vélhetően még jó néhány a következő hetekben, hónapokban) a krónikás magán-archívumából származik. Ma is időszerűnek tartott témákat válogatott ki újra közlés – és ismeretterjesztés – céljából. Ez alkalommal dániai körútján készült egyik interjúját adja közre, amely az akkor rangos és mértékadó napilapként ismert Magyar Hírlap 1987. augusztus 15-i számában jelent meg. Fogadja érdeklődéssel, kedves Olvasó!

 

 

 

Matricás mozdony húzza a tehervagonokat

Magyarország vasúti vonalain mától találkozhatunk azzal a színes V63-as mozdonnyal, amely tehervonatokat fog vontatni a következő egy évben. Ismertető jele a Rail Cargo Hungaria Zrt. cégére: a díszítés a MÁV-Start Zrt. és a Rail Cargo Hungaria Zrt. keretszerződésének az eredménye. A két vállalat közösen készítette el a mozdony látványtervét. (Kép: MTI Foto, Szigetváry Zsolt)


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >