Infovilág - a hiteles hírportál

Címke: kohéziós alap

Csaknem 40 millió euró a Budapest–Békéscsaba vasútvonal fejlesztésére

Az Európai Bizottság ma hagyta jóvá a Kohéziós Alapból finanszírozandó 39,2 millió euró értékű beruházást, amellyel korszerűsítik a Budapest és Békéscsaba közötti vasúti összeköttetést. A vasútvonal fejlesztése a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) Rajna–Duna folyosójának kialakításához kapcsolódik. A munkák eredményeképpen a vonal teljes mértékben meg fog felelni az egységes európai vonatbefolyásoló rendszer (ETCS) szabványainak.

Kormányablak létesül az omladozó Keletiben – válasz nélkül maradt kérdések

Óriási tábla hirdeti néhány nap óta a budapesti Keleti pályaudvar 6. vágánya melletti peron elkerített része fölött (lásd a képet!), hogy 6,564 milliárd, azaz 6564 millió forint európai uniós (kohéziós) és magyar állami támogatással a Magyar Államvasutak Zrt. kormányablakokkal gyarapodik. A pontos megfogalmazás szerint: „Állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálat-fejlesztési program” van itt megvalósulóban. Tekintettel a hatalmas összegre, szerkesztőségünk kíváncsi volt arra, hogy pontosan mi az „Állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálat-fejlesztési program”, és mennyit ad erre a célra...

Magyarország 810 millió euró közlekedésfejlesztési támogatást kap az EU-tól

Az Európai Bizottság ma hozta nyilvánosságra azon 195 közlekedési infrastruktúraprojekt listáját, amelyet az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) második pályázati körében összesen 6700 millió euróval támogat. Az uniós finanszírozás nagy lépés a Jean-Claude Juncker által az Európai Unió kiemelt prioritásaként megnevezett munkahelyteremtés és növekedésösztönzés felé. E beruházások várhatóan további köz- és magánfinanszírozást mozgósítanak majd, uniós szinten összesen 9600 millió euró értékben. A kiválasztott tervek – a Bizottság átfogóbb politikai menetrendjével összhangban – számottevően hozzájárulnak a közlekedés digitalizálásához és dekarbonizációjához. A források közel 85%-a a Kohéziós Alapból támogatásra jogosult tagállamokba[1], köztük Magyarországra irányul, segítve az infrastruktúrák területén az EU-n belüli egyenlőtlenségek csökkentését.



 

Embertelen állapotok a magyar–szerb menekültövezetben

Európa új nyomortelepként ír a német Der Spiegel a magyar–szerb határon kialakult, hevenyészett sátortáborról. Amikor a tudósító ott járt, éppen 300-an vártak a bebocsáttatásra az esőben, rettenetes körülmények között, a röszkei átkelőtől pár száz méterre. Ám minden nap újak jönnek, mert a balkáni menekülő-útvonal egyáltalán nem zárult be. Az utóbbi hónapokban emelkedik azoknak a száma, akik illegálisan átverekedték magukat Törökországból Közép-Európáig. A magyar kormány tavaly azt ígérte, hogy minden további nélkül be lehet jutni a tranzitövezetekbe, ám a hatóságok... 

Az EU 95 millió eurót költ a magyar úthálózat fejlesztésére

Az Európai Bizottság jóváhagyta annak az összesen 142,3 millió euró értékű, a Kohéziós Alapból 95 millió euróban részesülő nagy beruházásnak az első szakaszát, amelynek célja a Közép-Dunántúlon a Balaton térségének elérhetőségének javítása nemzetközi úthálózaton. A projekt társfinanszírozására vonatkozó határozat a 2007–13-i programozási időszak keretébe tartozik. 

Csaknem 100 millió euró uniós támogatás a Békés megyei  ivóvíz minőségének javítására

Az Európai Bizottság elfogadta a 129,8 millió euró értékű, „Békés megyei ivóvízminőség-javító program” elnevezésű nagyprojektet, amelyhez a Kohéziós Alap 98,2 millió euró hozzájárulást nyújt. A beruházás az ivóvíz minőségének javítását eredményezi 66 településen mintegy 300 ezer lakos számára.


1 2 3   >