Címke: megtévesztés

Huszonötmilliós GVH-bírság egészségre ható valótlan állítások miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy Lajos László egyéni vállalkozó megtévesztette a fogyasztókat, amikor a „Sweet Dream alvásrendszer” névvel ellátott termékét egészségre gyakorolt valótlan hatásokkal népszerűsítette. A GVH ezért összesen 25 000 000 forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A GVH a bírság meghatározásánál súlyosító körülményként értékelte, hogy az elhúzódó reklámozási tevékenységnek következtében a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez eljutottak, illetve azt a körülményt, hogy a vállalkozás már megismerhette a GVH egészségügyi hatásokra vonatkozó állítások kapcsán kialakult gyakorlatát.

Megalapozatlan ígéretek miatt 30 milliós bírság

Megtévesztette a fogyasztókat a Telemarketing International Kft. a Fir Slim alakformáló termékét népszerűsítő hirdetéseivel. A jogsértés megállapítása mellett a GVH 30 000 000 Ft bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást, amely már több alkalommal tanúsított a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást.

Megtévesztésért fogyasztói csoportot szervező vállalkozást bírságolt a Versenyhivatal

A fogyasztói csoportok szervezésével foglalkozó Credit Medical Kft. kereskedelmi kommunikációjával megtévesztette a fogyasztókat – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal. A vállalkozást ezért mintegy hárommillió forint bírság megfizetésére kötelezte a GVH. A hirdetésekkel megcélzott fogyasztók jellemzően pénzügyi nehézségekkel küzdenek, a pénzügyi intézmények banki, pénzügyi szolgáltatásából nem részesülnek, valamint jövedelmük, életkoruk alapján kiszorulnak a banki hitelezés köréből.

Netrisk: ötvenmilliós bírság megtévesztésért

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy Netrisk.hu Első Online Biztosítási Alkusz Zrt. (Netrisk) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampánya során, ezért a hivatal 50 000 000 forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

Megtévesztésért 40 millióra büntették a Citroënt

A Citroën Hungária Kft. a Citroën autócsere programját népszerűsítő hirdetéseiben megtévesztette a fogyasztókat az elérhető kedvezmények feltételeivel kapcsolatban – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A hivatal a jogsértésért 40 000 000 forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

Nem volt korlátlan a korlátlan beszélgetés

Megtévesztő reklámozásért 10 000 000 forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Telenor Magyarország Zrt.-t (Telenor), mivel 2013. május 9–június 19. között úgy hirdette „korlátlan beszélgetés” szlogennel Családi Csomag szolgáltatását, hogy a szolgáltatás általános szerződési feltételei között 1000 perces időbeli korlát szerepelt.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >