Címke: megtévesztés

SMS-sel föltörhetők a Gmail-, Hotmail-, YahooMail-fiókok

Látványosan növekszik – a Symantec szakembereinek megfigyelései szerint – az egyik igen kártékony adathalász-megtévesztés eseteinek száma. A módszer lényege, hogy a támadók a levelező rendszerek jelszó-helyreállítási funkcióját használják fel arra, hogy hozzáférjenek áldozataik e-mail fiókjához.

GVH-figyelmeztetés: veszélyes termékbemutatók – sérülékeny, megtévesztett fogyasztók

Nem csökken a panaszos, elmarasztaló jelzések áradata a termékbemutatókkal összefüggésben, továbbra is számos panasz érkezik mind a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH), mind az általa megbízott, vele együttműködésben dolgozó Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Irodák (Irodahálózat) Debrecenben, Egerben, Szegeden, Pécsett és Győrött működő ügyfélszolgálataira az utóbbi időszakban. Így a GVH ismételten felhívja a fogyasztók figyelmét a termékbemutatók veszélyeire.

Mágnesterápiás megtévesztésért 6 255 100 forint bírság – becsapott, idős áldozatok

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Varosetta Kft. „v.a.” (Varosetta) több ízben is megtévesztő tájékoztatást nyújtott a BNM pulzáló mágnesterápiás készülékről, mert a matracot valótlan gyógyító hatásokkal népszerűsítette, és azonnali döntésre is késztette a fogyasztókat az árubemutatókon elérhető árkedvezményt hangsúlyozva. A jogsértés elkövetéséért 6 255 100 forintot, a kiszabható maximális bírságot rótta ki a GVH. A Versenyhivatal a felelősség megállapításakor a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényben főszabályként megjelenített „érdekelvet” alkalmazza, így azon vállalkozás felelősségét állapítja meg, amelynek közvetlen érdeke a kereskedelmi gyakorlattal érintett áru értékesítése vagy eladásának ösztönzése. 

Megtévesztő Jugis-hirdetések miatt bírságolt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Jugis 2007 Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (Jugis) jogsértően reklámozott egyes orvostechnikai, illetve gyógyászati segédeszközöket, mert a készülékeket valótlan gyógyító és egészségre vonatkozó hatásokkal népszerűsítette, valamint hamis diagnosztikai funkciókkal mutatta be a fogyasztóknak. A jogsértésért 6 100 000 forint bírságot szabott ki a GVH.

Megtévesztő hirdetések miatt 43 millióra büntette a Versenyhivatal a SPAR-t

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. (SPAR) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott ,,5000 Ft vásárlás után 500 Ft visszajár” akciójának népszerűsítésekor; nem egyértelműen tüntette fel az 500 Ft-os kupon kiadásának és beváltásának egyéb feltételeit. A jogsértésért 43 millió forint bírságot szabott ki a GVH.

Megtévesztette a fogyasztókat az Euro Benefit – 18 milliója bánja

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint az Euro Benefit Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (Euro Benefit Kft.) az üdülési jogok népszerűsítésével megtévesztette a fogyasztókat. A jogsértés elkövetéséért 18 millió forint bírságot szabott ki a GVH. A cég 2012 januárjától 2014 júniusáig az üdülési jogokkal kapcsolatos ajánlatait személyes, szóbeli egyeztetések formájában, hirdetéseken, szórólapokon, weboldalakon népszerűsítette.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >