nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
SMS verschlechtert die Grammatik

SMS verschlechtert die Grammatik

US-Sprachforscher haben den Einfluss von SMS auf die Grammatik von Jugendlichen untersucht und kommen zum Ergebnis, dass das Versenden von Kurznachrichten negative Auswirkungen haben. Die Studie wurde von der Northwestern University in Pennsylvania in Auftrag gegeben und ist in der aktuellen Ausgabe von New Media & Society erschienen.


 

Handy: SMS führen zu Restriktionen und Kompromissen (Foto: flickr.com/kiwanja)

Forschungsleiter Drew Cingel interessierte vor allem die Verwendung von Abkürzungen, die das Schreiben von SMS deutlich beschleunigen. "Homophone wie gr8 oder Initialen wie LOL werden sehr oft verwendet." Die Untersuchung zeigt auch, dass Jugendlichen oft die Fähigkeit fehlt, eine grammatikalisch korrekte Konversation zu führen.

In der Studie ist oft von "Wort-Adaptionen" die Rede. Damit meinen die Forscher orthographische Fehler, die sich die Jugendlichen von ihren Eltern oder älteren Freunden abschauen. "Wenn Kinder sehen, dass ihre Eltern verkürzte SMS versenden, dann imitieren sie dieses Verhalten", so Cingel.

Sprache verändert sich

"SMS ist eine besondere Form der Schriftlichkeit - auf Formalität wird verzichtet. Den Jugendlichen ist es wichtig, mit Symbolen zu arbeiten. Der Einfluss auf die Grammatik ist aber begrenzt, denn umgangssprachlich wurde schon immer abgekürzt. Sprache verändert sich ständig", sagt Oswald Panagl, Linguist an der Universität Salzburg, im pressetext-Interview.

Neue Formen der Äußerung

Technische Faktoren wie die Größe oder die Bedienbarkeit des Handys hat der Untersuchung nach auch eine gewisse Auswirkung. Obwohl die Studie dem Medium SMS ein schlechtes Zeugnis ausstellt, zeigen die Forscher auch positive Seiten auf: "Keine Frage, Technologien ermöglichen uns neue Formen der Äußerung. Dennoch können sie zu Kompromissen und Restriktionen bei der Kommunikation führen."

Forrás: Infovilág
Hasznosnak találta ezt a cikket?
(0)
(0)
címkék:  GrammatikHandyJugendlicheRechtschreibungSMS
nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
Hozzászólások (0)
Ehhez a cikkhez még senki nem írt hozzászólást.
Olvasta már?
Kommt auch im Winter! – Werbung für Budapest
Kommt auch im Winter! – Werbung für Budapest

Budapest Winter Invitation (BWI) – so lautet der Brand, der sich in den vergangenen Jahren im europäischen Tourismus etablieren konnte. Zum 9. Mal wurde für den Winter 2014-2015, die Monate von Anfang November bis zum 5. April 2015, die Werbetrommel für Budapest als Reiseziel gerührt.

Bezárás
Libération: Orbán Viktor rálicitál az idegengyűlöletre Amerikai emberi jogi szervezetek aggódnak a magyarországi kisebbségek miatt – ezzel a címmel számol be a Washington Times a kongresszusi albizottságban tartott meghallgatásról. A Human Rights First alelnöke kifejtette, hogy az erősödő nacionalizmus, a tekintélyelvűség, az állami korrupció, az antiszemita és rasszista pártok növekvő ereje, valamint a fokozódó orosz befolyás mind-mind akadályozza a jobb viszony kialakulását az USA-val. – A francia Libération cikkében azt írja, Orbán Viktor rálicitál az idegengyűlöletre. Az utóbbi hetekben xenofób graffitik jelentek meg Budapesten – a gyűlölet kelései: „Kifelé a bevándorlókkal, a piszok, élősködő fajtával!”
Még szigorúbb szabályok az adóelkerülés és a terrorizmus finanszírozása ellen A cégek tényleges tulajdonosait egy központi uniós adatbázisban kell feltüntetni, amelybe a hatóságok, és „jogos igény" esetén például újságírók is betekinthetnek: a Parlament szerdán megszavazta az erről a Tanáccsal már leegyeztetett új szabályzást. Az új irányelv célja a pénzmosás, az adózással kapcsolatos bűncselekmények és a terrorizmus finanszírozása elleni fellépés. A ház a pénzmozgások könnyebb nyomon követhetőségét megteremtő jogszabályról is döntött.
Versenyhivatal: „jogsértők az Auchan összehasonlító reklámjai” – az érintett válasza A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértőnek ítélte meg az Auchan Magyarország Kft. (Auchan) összehasonlításokat tartalmazó reklámjait, mert „nem tárgyilagosan” tüntették fel az árkülönbségeket. Az áruházakban kihelyezett összehasonlításokkal az Auchan – a Versenyhivatal szerint – tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot is folytatott, mert megsértette a szakmai gondosság követelményét. A jogsértés elkövetéséért 56 000 000 forint bírságot szabott ki a GVH.
Mobilnet: a kékek is léptek egyet A Vodafone és a Telekom után végre a Telenor is lépett egyet: valamennyi feltöltő kártyás és havidíjas ügyfele az eddiginél kedvezőbb áron mobil-internetezhet külföldről, akár Európán kívülről is. Az új napi- és hetijegyeket választva, az előfizetőknek a külföldi utazás idejére sem kell feladniuk az itthon megszokott internetezési szokásaikat.
Vitázik a világ ifjúsága Magyarországon: lányok az élen Izgalmas szócsatának lehettek tanúi a ma Budapesten, a német nyelvű vitavetélkedő magyarországi döntőjén részt vevők.  „Bevezessék-e Magyarországon az állami tankönyv-monopóliumot?“ – a négy legjobb magyar vitázónak erre a kérdésre 24 perce volt, ennyi idő alatt kellett meggyőzniük álláspontjukról a vitapartnereket és a zsűrit. A képen az első helyezett: Ryan Anna.
Új csalás Windows-alapon Biztonsági szakértők egy új internetes csalásra figyelmeztetnek: Windows Live ID-azonosítókat használnak olyan személyes adatok kinyerésére, amelyeket a felhasználók a profiljaikban tárolnak, például Xbox Live-on, Zune-on, Hotmail levelezőn, Outlook-on, valamint OneDrive-on.
Szép volt, fiúk! – az új Nádas-kabaré kulisszatitkai Az ország egyik kiemelkedően népszerű humoristája jó két évtizeddel ezelőtt kezdett szólókarrierbe. Új kabaréját május 30-án Kőbányán mutatja be, Szép volt, fiúk! címmel. Lehet-e ma politikai kabarét csinálni Magyarországon? Visszatér-e még a legendás Markos–Nádas-páros? Nádas Györggyel  beszélgetett tudósítónk.
Kommt auch im Winter! – Werbung für Budapest Budapest Winter Invitation (BWI) – so lautet der Brand, der sich in den vergangenen Jahren im europäischen Tourismus etablieren konnte. Zum 9. Mal wurde für den Winter 2014-2015, die Monate von Anfang November bis zum 5. April 2015, die Werbetrommel für Budapest als Reiseziel gerührt.