ÉRDEKEL AZ ÚJ INFOVILÁG
 Megkapta az Alstom az M4-es típusengedélyét – jön a vezető nélküli, automata metró
nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
Megkapta az Alstom az M4-es típusengedélyét – jön a vezető nélküli, automata metró

Megkapta az Alstom az M4-es típusengedélyét – jön a vezető nélküli, automata metró

Az Alstom Transport megszerezte a 4-es metróvonalra gyártott új metrószerelvények típusengedélyét a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. Az engedély birtokában az Alstom megkezdheti a szériavonatok folyamatos szállítását Budapestre. Az Alstom két prototípus-szerelvényt már elkészített; az egyik utastere a végleges kialakítású, azaz a későbbiekben bevezetendő automata üzemre tekintettel nincs benne ideiglenes vezetőfülke sem.


 

A 4-es metróvonalra gyártott Metropolis metró kialakításának köszönhetően különleges utazási élményt és látványt nyújt majd a forgalomba állást követő egy év után, amikor a kezdeti, vonatfelügyelő közreműködésével zajló üzem után már a vonatfelügyelő nélkül közlekedik. Az utasok a metró elejének és hátuljának ablakain menet közben ugyanis az alagútba is beláthatnak majd, így láthatják, amint a szerelvény a vadonatúj alagútban halad.

A 4-es metróvonalra gyártott metrószerelvények 4 kocsiból állnak. Az új szerelvények – a 2-es vonalon már futókhoz hasonlóan – hosszában teljesen végigjárhatók. A korszerű járművekben ergonomikus ülések, meleg tónusú anyagok, légkondicionálás, valamint modern világítási rendszer gondoskodik az utasok kényelméről.

Habár a 4-es metróvonalra gyártott szerelvények vezető nélküli, vagyis teljesen automata üzemmódra is képesek lesznek a későbbiekben, a kezdetekben még nem maradnak személyzet nélkül a föld alatti közlekedés elmúlt 117 évében metróvezetőkhöz szokott fővárosi utasok.

Az új metrószerelvények forgalomba állását követő első évben még lesz vezetőfülke a Metropolisokon és a fülkében vonatfelügyelő fog tartózkodni, de a szerelvényt nem ő, hanem már teljes egészében az automatika vezeti. Ez azt jelenti, hogy a metrók elindulását, megállását, az ajtók nyitását és zárását, valamint a szerelvények követési távolságát, mind-mind megbízható számítógépek fogják irányítani, ezáltal a menetrendet pontosan megtartják, a követési idő rövidebb, a vonal üzemeltetése pedig biztonságosabb lesz.

Egy év után a vonatvezetős üzem megszűnik, a teljesen automata üzemhez pedig az Alstom szakemberei kiszerelik majd a vezetőfülkét és az utasteret elválasztó falat, ami lehetővé teszi, hogy az utasok a szerelvény első és hátsó ablakain kilássanak úgy, mintha ők maguk is metróvezetők lennének.

A világon összesen 41 metróvonalon, köztük London, Párizs, Barcelona, Szingapúr, Szöul vagy Tokió egyes vonalain közlekednek automata metrószerelvények. Európában 15 metróvonal, köztük Koppenhága, Barcelona, Torinó, Párizs, több francia nagyváros, Nürnberg és Lausanne egyes vonalai üzemelnek teljesen automatikusan. Kontinensünkön Budapest lesz majd a 12. város, ahol vezető nélküli szerelvények szállítják az utasokat.

Az immár több mint 70 éve metrókat gyártó Alstom „abszolút világrekorder” az automata metrók tekintetében: a vállalat építette ugyanis a világ leghosszabb, 45 km-es, vezető nélküli metróvonalát, a 2010-ben átadott szingapúri Circle Line-t is. 

Forrás: Infovilág
Hasznosnak találta ezt a cikket?
(0)
(0)
nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
Hozzászólások (0)
Ehhez a cikkhez még senki nem írt hozzászólást.
Olvasta már?
Orbán megosztó politikája csak akkor működik, ha van hozzá kellő ellenségkép
Orbán megosztó politikája csak akkor működik, ha van hozzá kellő ellenségkép

A világsajtó részletesen taglalja a Közép-európai Egyetem, a CEU ellen indított magyar kormányzati támadást. A konzervatív német Frankfurter Allgemeine Zeitung kiemeli, hogy a CEU nemzetközileg az egyik legtekintélyesebb magyar egyetem. A kormány azonban első számú közellenségnek állítja be a finanszírozót, Soros György magyarországi születésű amerikai pénzügyi befektetőt, és a beterjesztett törvényjavaslat egyes elemei a CEU ellen irányulnak – állapítja meg a cikk szerzője, aki az egész ügy magyarázatát abban véli felfedezni, hogy Orbán Viktor megosztó politikája csak akkor működik, ha van hozzá megfelelő ellenségkép.

Bezárás
Orbán megosztó politikája csak akkor működik, ha van hozzá kellő ellenségkép A világsajtó részletesen taglalja a Közép-európai Egyetem, a CEU ellen indított magyar kormányzati támadást. A konzervatív német Frankfurter Allgemeine Zeitung kiemeli, hogy a CEU nemzetközileg az egyik legtekintélyesebb magyar egyetem. A kormány azonban első számú közellenségnek állítja be a finanszírozót, Soros György magyarországi születésű amerikai pénzügyi befektetőt, és a beterjesztett törvényjavaslat egyes elemei a CEU ellen irányulnak – állapítja meg a cikk szerzője, aki az egész ügy magyarázatát abban véli felfedezni, hogy Orbán Viktor megosztó politikája csak akkor működik, ha van hozzá megfelelő ellenségkép.
Hagyományosan gazdag húsvéti programok Bécsben Ahogy a tavaszi virágok bontják szirmaikat, úgy nyílnak sorra a húsvéti vásárok az osztrák fővárosban. Április közepéig összesen 260 standnál válogathatnak az érdeklődők, a kínálat a hímes tojástól a kézműves termékeken át a különleges ínyencségekig terjed.
A tévés szolgáltatásformák közül a kábeltévék iránt a legnagyobb az igény, az érdeklődők 41 százaléka sorolta első helyre ezt a műsorszolgáltatási típust. A leggyakrabban az internet- és tévészolgáltatók díjait hasonlítanák össze az ügyfelek, amire bőven van is lehetőségük: a tízezer lakosúnál nagyobb településeken átlagosan 7 tévé- és 13 internetszolgáltató közül választhatnak az érintettek.
Csillagködbe burkolódzó hálózat Pompás névre keresztelte a Zyxel a felhőből vezérelhető hálózati eszközcsaládját: Nebula (csillagköd). Ez az új technológia a kisvállalatok számára kínál minden eddiginél egyszerűbb hálózatmenedzselési megoldást. Az új Nebula-termékválaszték egy felhőmenedzselt hozzáférési pontból (NAP), felhőmenedzselt switch-eszközből (NSW) és egy felhőmenedzselt biztonsági átjáróból áll (NSG).
Értelem kontra érzelem – boldogsághiányos Magyarország Illyés Sándorra, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Kísérleti Pszichológiai Tanszékének alapítójára, a filozofikus mélységű gondolkodóra, az empirikus tudósra, a nemzetközi jelentőségű kutatóra 2003 óta minden évben megemlékeznek a karon Sándor-nap táján. Az idei tanácskozás fő témájául az affektív és kognitív találkozások jelenségét választották, vagyis értelem és érzelem együttműködését vették górcső alá.
Élet és halál: gyorsítandó az új gyógyszerek befogadása az ártámogatásba Senki nem tudja, hányan halnak meg azért, mert nem jutnak idejében olyan létező és hatásos gyógyszerekhez, amelyekkel sikeresen kezelik a rákos betegeket. A bürokrácia húzza az időt. Az új és hatásos onkológiai gyógyszerek befogadása az ártámogatásba rendkívül hosszú időbe telik Magyarországon.
Az újságíró archívumából: A berlini falról – kissé másképpen (4.) Tatár Imre: a magyar külpolitikai újságírás doyenje, miként mondani szokták: "nagy öregje". De lehet-e öreg egy olyan 97 esztendős kolléga, aki nyugállományba vonulása óta mást sem tesz, mint folytatja a hivatását. Ír. Az örökifjú Aranytoll-életműdíjas újságíró – az Infovilág szerkesztőségének felkérésére – néhány folytatásban olvasóink rendelkezésére bocsátja szerfölött gazdag archívumának egyik dossziéját, amely a berlini falépítésről és következményeiről szól.
Keine Angst vor dem Grauen Star ’Lass das Licht herein!’, ’Hab’ keine Angst vor der OP!’ Damit wirbt die Ungarische Gesellschaft für Kunstlinsen-Implantation und Refraktive Chirurgie für den rechtzeitigen operativen Eingriff bei Grauem Star. Die Mitglieder der Gesellschaft (im Mai 2016 gegründet), lauter Augenärzte, zogen durchs Land, um für den regelmäßigen Besuch beim Augenarzt zu werben, denn der Graue Star kann in einer ambulanten OP geheilt werden.