Megkapta az Alstom az M4-es típusengedélyét – jön a vezető nélküli, automata metró
nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
Megkapta az Alstom az M4-es típusengedélyét – jön a vezető nélküli, automata metró

Megkapta az Alstom az M4-es típusengedélyét – jön a vezető nélküli, automata metró

Az Alstom Transport megszerezte a 4-es metróvonalra gyártott új metrószerelvények típusengedélyét a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. Az engedély birtokában az Alstom megkezdheti a szériavonatok folyamatos szállítását Budapestre. Az Alstom két prototípus-szerelvényt már elkészített; az egyik utastere a végleges kialakítású, azaz a későbbiekben bevezetendő automata üzemre tekintettel nincs benne ideiglenes vezetőfülke sem.


 

A 4-es metróvonalra gyártott Metropolis metró kialakításának köszönhetően különleges utazási élményt és látványt nyújt majd a forgalomba állást követő egy év után, amikor a kezdeti, vonatfelügyelő közreműködésével zajló üzem után már a vonatfelügyelő nélkül közlekedik. Az utasok a metró elejének és hátuljának ablakain menet közben ugyanis az alagútba is beláthatnak majd, így láthatják, amint a szerelvény a vadonatúj alagútban halad.

A 4-es metróvonalra gyártott metrószerelvények 4 kocsiból állnak. Az új szerelvények – a 2-es vonalon már futókhoz hasonlóan – hosszában teljesen végigjárhatók. A korszerű járművekben ergonomikus ülések, meleg tónusú anyagok, légkondicionálás, valamint modern világítási rendszer gondoskodik az utasok kényelméről.

Habár a 4-es metróvonalra gyártott szerelvények vezető nélküli, vagyis teljesen automata üzemmódra is képesek lesznek a későbbiekben, a kezdetekben még nem maradnak személyzet nélkül a föld alatti közlekedés elmúlt 117 évében metróvezetőkhöz szokott fővárosi utasok.

Az új metrószerelvények forgalomba állását követő első évben még lesz vezetőfülke a Metropolisokon és a fülkében vonatfelügyelő fog tartózkodni, de a szerelvényt nem ő, hanem már teljes egészében az automatika vezeti. Ez azt jelenti, hogy a metrók elindulását, megállását, az ajtók nyitását és zárását, valamint a szerelvények követési távolságát, mind-mind megbízható számítógépek fogják irányítani, ezáltal a menetrendet pontosan megtartják, a követési idő rövidebb, a vonal üzemeltetése pedig biztonságosabb lesz.

Egy év után a vonatvezetős üzem megszűnik, a teljesen automata üzemhez pedig az Alstom szakemberei kiszerelik majd a vezetőfülkét és az utasteret elválasztó falat, ami lehetővé teszi, hogy az utasok a szerelvény első és hátsó ablakain kilássanak úgy, mintha ők maguk is metróvezetők lennének.

A világon összesen 41 metróvonalon, köztük London, Párizs, Barcelona, Szingapúr, Szöul vagy Tokió egyes vonalain közlekednek automata metrószerelvények. Európában 15 metróvonal, köztük Koppenhága, Barcelona, Torinó, Párizs, több francia nagyváros, Nürnberg és Lausanne egyes vonalai üzemelnek teljesen automatikusan. Kontinensünkön Budapest lesz majd a 12. város, ahol vezető nélküli szerelvények szállítják az utasokat.

Az immár több mint 70 éve metrókat gyártó Alstom „abszolút világrekorder” az automata metrók tekintetében: a vállalat építette ugyanis a világ leghosszabb, 45 km-es, vezető nélküli metróvonalát, a 2010-ben átadott szingapúri Circle Line-t is. 

Forrás: Infovilág
Hasznosnak találta ezt a cikket?
(0)
(0)
nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
Hozzászólások (0)
Ehhez a cikkhez még senki nem írt hozzászólást.
Olvasta már?
Kevesen, helytelenül, megtámadható módon végrendelkeznek a magyarok
Kevesen, helytelenül, megtámadható módon végrendelkeznek a magyarok

Tízedével nőtt tavaly a hivatalosan bejegyzett végintézkedések száma a Magyar Országos Közjegyzői Kamara (MOKK) nyilvántartása szerint, de százból még mindig csak négyen készítenek végrendeletet. Nagy gond, hogy fiókok százezreiben lapuló végrendeleteket egyáltalán nem látta közjegyző vagy öröklési ügyekben jártas jogász, ezért több, mint kétséges, hogy megfelelnek-e a törvényi elvárásoknak, ha egyáltalán előveszik őket a hagyatéki eljáráskor. A fővárosban 100-ból több mint 90 esetben szinte biztosan megtámadják az érvénytelen vagy formailag hibás végrendeletet, vidéken ez az arány alacsonyabb.

Bezárás
Kevesen, helytelenül, megtámadható módon végrendelkeznek a magyarok Tízedével nőtt tavaly a hivatalosan bejegyzett végintézkedések száma a Magyar Országos Közjegyzői Kamara (MOKK) nyilvántartása szerint, de százból még mindig csak négyen készítenek végrendeletet. Nagy gond, hogy fiókok százezreiben lapuló végrendeleteket egyáltalán nem látta közjegyző vagy öröklési ügyekben jártas jogász, ezért több, mint kétséges, hogy megfelelnek-e a törvényi elvárásoknak, ha egyáltalán előveszik őket a hagyatéki eljáráskor. A fővárosban 100-ból több mint 90 esetben szinte biztosan megtámadják az érvénytelen vagy formailag hibás végrendeletet, vidéken ez az arány alacsonyabb.
Hagyományosan gazdag húsvéti programok Bécsben Ahogy a tavaszi virágok bontják szirmaikat, úgy nyílnak sorra a húsvéti vásárok az osztrák fővárosban. Április közepéig összesen 260 standnál válogathatnak az érdeklődők, a kínálat a hímes tojástól a kézműves termékeken át a különleges ínyencségekig terjed.
Fogást talált a Versenyhivatal a Jófogáson A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Jófogás apróhirdetési portált üzemeltető Schibsted Classified Media Hungary Kft. (Schibsted Kft.) megtévesztette a fogyasztókat, mert megalapozatlanul használta a „Csak a Jófogáson” kiemelést a hirdetéseknél, mert egyes apróhirdetések máshol is elérhetők voltak.
Nokia 3310: visszatért a legendás marokfon – internetezésre is alkalmas Újra megjelent a Nokia a mobiltelefon-piacon; első újdonsága az idők során kultikussá vált 3310 jelű készülékének 2017. évi kiadása napjaink nagy meglepetésének kínálkozik. Jó ideig csak meg nem erősített hír keringett a visszatérésről, aztán a valósággá vált: az Mobile World Congress rendezvény egyik sztárjává lépett elő Nokia 3310.
A lakosságot és a Római-part ártéri erdejét védő gát kell A Római-parti mobilgát eddig ismertté vált tervei sértik az érvényben lévő, a partszakaszt védő III. kerületi és fővárosi szabályzatokat, az aktuális terv pedig, amelyről a Fővárosi Közgyűlés heteken belül döntene, nem nyilvános. A Greenpeace Magyarország állásfoglalásában [1] összegzi a parti mobilgáttal kapcsolatos problémákat, és egy olyan megoldást javasol, mellyel Budapest egyik utolsó természet közeli Duna-partja is megmaradhat, és a környéken lakók biztonsága is garantálható.
Hollókői húsvéti fesztivál: lány s asszony nem marad szárazon Éppen harminc évvel ezelőtt választotta az UNESCO a világörökség részének az egyetlen magyar falut, a Palócföld szívét, Hollókőt. Az ottani házak, népviseletek, népszokások mind-mind az egyetemes kultúra részei, és a palócok büszkén s vidáman őrzik is a hagyományaikat. Húsvét közeledtével a lányok kinézik az udvar legszebb tyúkját, és különleges étrenddel dédelgetik, hogy minél gömbölyűbb tojásokat tojjék.
Az újságíró archívumából: A berlini falról – kissé másképpen (4.) Tatár Imre: a magyar külpolitikai újságírás doyenje, miként mondani szokták: "nagy öregje". De lehet-e öreg egy olyan 97 esztendős kolléga, aki nyugállományba vonulása óta mást sem tesz, mint folytatja a hivatását. Ír. Az örökifjú Aranytoll-életműdíjas újságíró – az Infovilág szerkesztőségének felkérésére – néhány folytatásban olvasóink rendelkezésére bocsátja szerfölött gazdag archívumának egyik dossziéját, amely a berlini falépítésről és következményeiről szól.
Verkehrsmuseum baut Schiffsbrücke HajóHíd, Schiffsbrücke ist der Titel der vom Verkehrsmuseum gestarteten Programmreihe. Der dafür entsprechende Schauplatz: das Museumsschiff Kossuth, vor Anker am Pester Donaukai. Einmal im Monat (nächster Termin 27. April) laden Verkehrsexperten, Historiker u.a. Leute vom Fach zum Vortrag mit anschließender Diskussuion auf die Kossuth ein.