nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
Megtévesztette a fogyasztókat, megsértette versenytársait a Vodafone – 30 millió forintra büntette a Versenyhivatal

Megtévesztette a fogyasztókat, megsértette versenytársait a Vodafone – 30 millió forintra büntette a Versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) 2012. február 13.–március 31. között jogsértő összehasonlító reklámokat tett közzé, ezért 30 000 000 forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.


A Gazdasági Versenyhivatal eljárásában a Vodafone mobilinternet-hálózatát népszerűsítő „Rally” kampányát vizsgálta. A kampány során a vállalkozás többféle kommunikációs eszközt alkalmazott (televíziós reklám, saját honlap, online reklámok), melyen a megjelenő tájékoztatások szerint a Vodafone hálózata „országszerte”, illetve „mindenhol” elérhető.

A GVH a vizsgálat során feltárt információk alapján megállapította, hogy a vállalkozás valótlanul állította, hogy a szélessávú mobilinternet-hálózata bárhol elérhető.

A vállalkozás a reklámkampány részét képező televíziós kampányban a saját mobilinternet-hálózatának lefedettségére vonatkozó pozitív üzenettel szemben a versenytársak hálózati elérhetőségére vonatkozóan kritikus állítást fogalmazott meg. A reklámban megjelent fő üzenet így az volt, hogy miközben a Vodafone mobilinternet-hálózata országszerte mindenhol elérhető, aközben a két versenytárs hálózata nem. A GVH megállapította, hogy a vizsgált reklám alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.

A Gazdasági Versenyhivatal a jogsértés elkövetéséért 30 000 000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság összegének magállapításakor a GVH súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, illetve az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-37/2012.

A versenyhivatali eljárással kapcsolatosan 18 óra 53 perckor a Vodafone Magyarország hivatalos állásfoglalást juttatott el szerkesztőségünkbe:

„A Vodafone véleménye szerint azért találta a GVH megtévesztőnek reklámfilmjét, mert a hatóság a reklámfilmünkben szereplő mobilinternet lefedettségre vonatkozó „országszerte” szóhasználatot az „országban mindenhol”-ként értelmezte. A Vodafone Magyarország mobilinternet lefedettsége az ország területének 91%-án érhető el a lakosság 95%-a számára.”

Az ügyet ezennel az Infovilág szerkesztősége lezárja.

Forrás: Infovilág
Hasznosnak találta ezt a cikket?
(0)
(0)
nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
Hozzászólások (0)
Ehhez a cikkhez még senki nem írt hozzászólást.
Olvasta már?
Nyilvánosságra hozták az idei felsőoktatási felvételi ponthatárokat
Nyilvánosságra hozták az idei felsőoktatási felvételi ponthatárokat

Nyilvánosságra hozták ma este nyolc órakor az idei felsőoktatási felvételi ponthatárokat. Az idén felsőoktatásba jelentkezett több mint 111 ezer diák mintegy kétharmadát felvették valamelyik egyetemre, illetve főiskolára, majdnem 4 százalékkal többet mint tavaly. Az előző évhez hasonlóan a szakminiszter az idén is 41 szakon előre meghatározta a magyar állami ösztöndíjas képzéshez szükséges ponthatárokat. 

Bezárás
Brüsszel a demokrácia veszélyeztetésével vádolja az alkotmánybíróság jogkörét korlátozó Lengyelországot A Financial Times arra hívja fel a figyelmet a Lengyelországnak küldött brüsszeli figyelmeztetés kapcsán, hogy az unió most először vádolja egyik tagállamát a demokrácia veszélyeztetésével. A varsói kormány három hónapot kapott, hogy visszacsinálja az alkotmánybíróság jogkörét korlátozó intézkedéseket. Ha nem hajlandó rá, akkor következik a magyar példa nyomán bevezetett mechanizmus végső szakasza, ami akár a lengyel szavazati jog felfüggesztésével járhat. Magyarország azonban már jelezte, hogy megvétózná ezt a lépést. 
Online is látogatható az Osztrák Nemzeti Könyvtár díszterme A Google Arts & Culture oldalán keresztül mostantól bárki ingyen, a karosszékben ülve nézhet körül az Osztrák Nemzeti Könyvtár dísztermében. A 80 méteres díszteremről 360 fokos kamerával készült felvétel, így annak minden szegletét megvizsgálhatja a virtuális látogató. A kupolában található freskót pedig olyan közelről tanulmányozhatja, ami még a helyszínen sem lehetséges.
Fujitsu Hybrid Cloud Connect: a felhőbe repíti a vállalatokat Felgyorsítja a szervezetek digitális átalakulását a Fujitsu új Hybrid Cloud Connect szolgáltatása. A minden eddiginél jobban skálázható nyilvános felhőkben (pl. Microsoft Office 365, Azure és a Fujitsu által nemrég bevezetett Fujitsu Cloud Service K5) futó, üzletileg kritikus alkalmazásokhoz szavatolt hozzáférést kínáló szolgáltatás lehetővé teszi a felhő alapú szolgáltatások integrálását a vállalati hálózatokba.
Eljött a routerszabadság perce – Németországban Nagy az öröm a németországi routergyártók és -forgalmazók körében. Augusztus 1-jével ugyanis megszűnik a routerkényszer. Az internet-előfizetőket napokon belül már senki sem kötelezheti arra, hogy a szolgáltató rájuk erőszakolja az akaratát, nevezetesen: csak azt a routert használják, amelyiket ő szállít az ügyfelének, még akkor is, ha az előfizető éppenséggel jobbat, szebbet, nagyobb tudásút szeretne. Mostanáig, ha észlelte a szolgáltató a változtatást, akár megbüntethette vagy kizárhatta az előfizetőt a világháló áldásaiból.
Figyelmes fürdőruha, gyermekőrző sapka A dolgok internetére, vagyis az IoT (Internet of Things) -megoldásokra alkotott fürdőruhát, gyereksapkát és utazótáskát mutatott be a Vodafone. A „Smart Summer” mintakollekció első elemeit a tervezők hasznos okosságokkal látták el: okos bikinije és fürdőnadrágja beépített UV-érzékelőkkel figyeli napkeltétől napnyugtáig az UV-sugárzás mértékét és egy okostelefonos alkalmazás segítségével figyelmeztet, ha már túl sok UV sugarat kaptak az érzékelők és a ruhadarab viselői. A fürdőruhák egy apró, vibráló riasztó egységet is tartalmaznak, amelyet a fejlesztők az övbe, illetve a pántba építettek.
Jason Bourne – Ennél ütősebb már nem lehetne „Feljössz?/ –Igen.Megdumáltál.” A korabeli vicc (kortünet) szerint, randevún ennyi a szöveg, a többi már maga az akció. Matt Damon (a képen) sem beszél sokat. A rossznyelvek szerint 25 mondatért kapott 25 millió dollárt legújabb filmjében. Hazugság, finomabban pontatlanság. Megszámoltam. Hetvenegy az a huszonöt, és ebben már ott a többször is elhangzó kérdés, a miért. 
Tíz éve – Gülen okán Az alábbi szöveg éppen évtizeddel ezelőtt hangzott el, azt követően, hogy Dániában kirobbant a Mohamed-karikatúrák miatti botrány. Akkor a Duna Televízióban dolgoztam, az azóta megszűnt Világpolitika című műsor felelős szerkesztőjeként. A botrány miatt elhatároztuk, hogy tartunk egy iszlám-napot, és megszólaltatjuk az iszlám országok nagyköveteit, illetve beszélünk az iszlám kultúráról. (A képen a szerző, dr. László József.)
Győr, 1 Stadt 1000 Erlebnisse Mit dem Slogan, der auch der Titel dieser Reportage ist, wirbt Győr um Besucher. Die Stadt in Westungarn, auf halber Strecke zwischen Wien und Budapest, will nämlich mehr sein als nur ein ’Durchreiseort’ von Geschäftsleuten, die, seit es die Autobahn M1 gibt, gar nicht  mehr durch die schmucke Innenstadt fahren müssen.