nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
Megtévesztette a fogyasztókat, megsértette versenytársait a Vodafone – 30 millió forintra büntette a Versenyhivatal

Megtévesztette a fogyasztókat, megsértette versenytársait a Vodafone – 30 millió forintra büntette a Versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) 2012. február 13.–március 31. között jogsértő összehasonlító reklámokat tett közzé, ezért 30 000 000 forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.


A Gazdasági Versenyhivatal eljárásában a Vodafone mobilinternet-hálózatát népszerűsítő „Rally” kampányát vizsgálta. A kampány során a vállalkozás többféle kommunikációs eszközt alkalmazott (televíziós reklám, saját honlap, online reklámok), melyen a megjelenő tájékoztatások szerint a Vodafone hálózata „országszerte”, illetve „mindenhol” elérhető.

A GVH a vizsgálat során feltárt információk alapján megállapította, hogy a vállalkozás valótlanul állította, hogy a szélessávú mobilinternet-hálózata bárhol elérhető.

A vállalkozás a reklámkampány részét képező televíziós kampányban a saját mobilinternet-hálózatának lefedettségére vonatkozó pozitív üzenettel szemben a versenytársak hálózati elérhetőségére vonatkozóan kritikus állítást fogalmazott meg. A reklámban megjelent fő üzenet így az volt, hogy miközben a Vodafone mobilinternet-hálózata országszerte mindenhol elérhető, aközben a két versenytárs hálózata nem. A GVH megállapította, hogy a vizsgált reklám alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.

A Gazdasági Versenyhivatal a jogsértés elkövetéséért 30 000 000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság összegének magállapításakor a GVH súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, illetve az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-37/2012.

A versenyhivatali eljárással kapcsolatosan 18 óra 53 perckor a Vodafone Magyarország hivatalos állásfoglalást juttatott el szerkesztőségünkbe:

„A Vodafone véleménye szerint azért találta a GVH megtévesztőnek reklámfilmjét, mert a hatóság a reklámfilmünkben szereplő mobilinternet lefedettségre vonatkozó „országszerte” szóhasználatot az „országban mindenhol”-ként értelmezte. A Vodafone Magyarország mobilinternet lefedettsége az ország területének 91%-án érhető el a lakosság 95%-a számára.”

Az ügyet ezennel az Infovilág szerkesztősége lezárja.

Forrás: Infovilág
Hasznosnak találta ezt a cikket?
(0)
(0)
nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
Hozzászólások (0)
Ehhez a cikkhez még senki nem írt hozzászólást.
Olvasta már?
Bugyelláris helyett használjunk MobilTárcát
Bugyelláris helyett használjunk MobilTárcát

Akár el is felejthetjük a hagyományos pénztárcát (és a bankkártyát is), ha áttérünk a Telekom digitális megoldására. A távközlési cég és partnerei ma jelentették be, hogy lezárult az aprólékos „próbaüzem”, és Magyarországon – Európában az elsők között – válik lehetővé, hogy okostelefonunkat bankkártyaként használjuk.

Bezárás
A Nyugattal kialakult vita is oka lehet a Fidesz népszerűség-csökkenésének Az internetadó terve és a Nyugattal kialakult vita vetette vissza ilyen nagy mértékben a Fidesz népszerűségét. A Tárki azt állapította meg, hogy a kormánypárt egy hónap alatt elvesztette híveinek egyharmadát, miközben a bizonytalanok száma 10-ről 44 százalékra ugrott. Sík Endre, a felmérés vezetője úgy nyilatkozott, igen ritkán fordul elő, hogy ilyen mértékben zuhanjon a támogatás. De a hazai és külföldi viszályok már elérték azt a szintet, amit sokan már nem tudnak figyelmen kívül hagyni - írja a Reuters.
Bécsi bálidény: rövid és kiadós Felmérések szerint mintegy félmillió osztrák és külföldi vendég ropja majd a bécsi táncparketten az idei báli szezonban, amely február közepéig tart. Az osztrák főváros gazdasága csaknem 130 millió eurós bevétellel számolhat. Noha lényegesen rövidebb lesz, a sikerességét tekintve várhatóan semmiben sem marad majd el a tavalyitól az idei báli szezon Bécsben – derül ki a Bécsi Gazdasági Kamara (Wirtschaftskammer Wien) megbízásából készült felmérésből.
Pulykakonferencia a hálaadás napja előtt Egy nappal az évszázadok óta hagyományos észak-amerikai hálaadás ünnepe előtt, ma tartotta szakmai konferenciáját Budapesten a Baromfi Termék Tanács tagszövetsége a Magyar Pulykaszövetség. A thanksgiving, azaz a hálaadás ünnepének asztali főszereplője a pulyka; a nemzeti ünneppé előléptetett hálaadást „pulykanapként” (Turkey Day, T-Day) is emlegetik az Egyesült Államok és Kanada lakói. Őket képviselte a szakmai eseményen M. André Goodfriend, az Amerikai Egyesült Államok magyarországi nagykövetségének ideiglenes ügyvivője és Bradwin Niblock, a Kanadai Nagykövetség kereskedelmi attaséja.
Árával is csábít az okos Honor Alig egy hónappal európai bemutatkozása után a Honor máris egy új modellt dob a piacra. A csúcsteljesítményű Honor 6 készülékhez hasonlóan, 5 hüvelyk átlójú kijelzővel ellátott Honor 3C december elején érkezik a hazánkba. A cég sajtóügynökségének tájékoztatása szerint fele annyiba sem fog kerülni, mint a nagy testvére.
IBM–Ericsson-együttműködés az 5G fejlesztésében A a bejelentette, hogy Közös kutatási programba kezd a két informatikai óriás, az Ericsson és az IBM az 5G-s fázisvezérelt antenna-technológiák területén, azzal a céllal, hogy a jelenleginél nagyságrendekkel gyorsuljanak a hálózati adatsebességek.
A Vatikáni Múzeumok 3D-ben A Pannónia Entertainment jóvoltából már nem csupán világhírű opera- és balettelőadások, színházi produkciók, monumentális pop-rock- és jazzkoncertek, hangversenyek, valamint kultfilmek részese lehet a hazai artmozi-néző, hanem világhírű múzeumok látogatójává is válhat – forintjaiért. A vállalkozás legújabb kínálata Merco Pianigiani (a képen) színes, feliratos, 70 perces olasz dokumentumfilmje a Vatikán múzeumainak műkincseiről, melyet 3D-ben nézhetünk meg. (The Vatican Museums 3D).
A művészet kiütéssel győzött – a sportcsarnokban Sokat kell legyőzni a művészetnek és a művészeknek, ha egy klasszikus balettet sportcsarnokban mutatnak be. Huzatos, nagy tereket, el-elakadó zenét, pattogatott kukoricás dobozok gurulását, csupa illúziót zsugorító körülményt. De az emberek azért jönnek mégis, és fizetnek sok pénzt, mert mindez nem számít. Ők a művészetet, a lírát, a mesét akarják, és meg is kapják. Meg is kapták a Moszkvai Városi Balett Hattyúk tava előadásán.
Der Medien-Kommissar – Orbans Kampf mit RTL Ungarns rechtsnationaler Regierungschef sucht einen Ausweg im Streit mit dem Fernsehkonzern RTL. Ein Weggang der Bertelsmann-Tochter würde dem Wirtschaftsstandort Ungarn schwer schaden. – Handelsblatt-Korrespondent Hans-Peter Siebenhaar wirft immer montags einen Blick auf die Medienbranche.