nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
Megtévesztette a fogyasztókat, megsértette versenytársait a Vodafone – 30 millió forintra büntette a Versenyhivatal

Megtévesztette a fogyasztókat, megsértette versenytársait a Vodafone – 30 millió forintra büntette a Versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) 2012. február 13.–március 31. között jogsértő összehasonlító reklámokat tett közzé, ezért 30 000 000 forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.


A Gazdasági Versenyhivatal eljárásában a Vodafone mobilinternet-hálózatát népszerűsítő „Rally” kampányát vizsgálta. A kampány során a vállalkozás többféle kommunikációs eszközt alkalmazott (televíziós reklám, saját honlap, online reklámok), melyen a megjelenő tájékoztatások szerint a Vodafone hálózata „országszerte”, illetve „mindenhol” elérhető.

A GVH a vizsgálat során feltárt információk alapján megállapította, hogy a vállalkozás valótlanul állította, hogy a szélessávú mobilinternet-hálózata bárhol elérhető.

A vállalkozás a reklámkampány részét képező televíziós kampányban a saját mobilinternet-hálózatának lefedettségére vonatkozó pozitív üzenettel szemben a versenytársak hálózati elérhetőségére vonatkozóan kritikus állítást fogalmazott meg. A reklámban megjelent fő üzenet így az volt, hogy miközben a Vodafone mobilinternet-hálózata országszerte mindenhol elérhető, aközben a két versenytárs hálózata nem. A GVH megállapította, hogy a vizsgált reklám alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.

A Gazdasági Versenyhivatal a jogsértés elkövetéséért 30 000 000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság összegének magállapításakor a GVH súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, illetve az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-37/2012.

A versenyhivatali eljárással kapcsolatosan 18 óra 53 perckor a Vodafone Magyarország hivatalos állásfoglalást juttatott el szerkesztőségünkbe:

„A Vodafone véleménye szerint azért találta a GVH megtévesztőnek reklámfilmjét, mert a hatóság a reklámfilmünkben szereplő mobilinternet lefedettségre vonatkozó „országszerte” szóhasználatot az „országban mindenhol”-ként értelmezte. A Vodafone Magyarország mobilinternet lefedettsége az ország területének 91%-án érhető el a lakosság 95%-a számára.”

Az ügyet ezennel az Infovilág szerkesztősége lezárja.

Forrás: Infovilág
Hasznosnak találta ezt a cikket?
(0)
(0)
nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
Hozzászólások (0)
Ehhez a cikkhez még senki nem írt hozzászólást.
Olvasta már?
Paks 2: kinél vannak az elemzések?
Paks 2: kinél vannak az elemzések?

Az Energiaklub a Társaság a Szabadságjogokért képviseletével pert indított a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal szemben, a paksi bővítést megalapozó hatásvizsgálatok, elemzések megismeréséért. A bővítésre használt „évszázad üzlete” kijelentés ezek nélkül az információk nélkül továbbra is értelmezhetetlen, üres frázis marad. Az első tárgyaláson a bíró szerint is a „mocsárban tapogatóztunk”.

Bezárás
Magához tért az ingatlanpiac? Megindultak az árak fölfelé Évekig tartott gyengélkedés után az éledezés jeleit mutatja az ingatlanpiac. Az utóbbi fél év alatt a  legtöbb megyében számottevően megugrott az eladásra kínált ingatlanok ára, egy négyzetméterért Budapesten átlagosan 42 376 ezer forinttal, országosan pedig 9748 forinttal kellett többet fizetni a tavasszal, mint a múlt ősz végén.  Ez a tendencia nem minden régióban tapasztalható, hiszen Csongrád, Szabolcs és Vas megyében megközelítőleg ugyanannyit kérnek az ingatlanokért, mint fél éve. A Jófogás.hu az október–március közötti időszakban figyelte a piac alakulását.
Bécsi közbringák: az első óra ingyenes Az idei első negyedévben havonta megkettőződött a közbringát használók száma az osztrák fővárosban; 2005 óta nem volt példa ekkora növekedésre. Tavaly 480 ezer regisztrált használója volt a Citybike-rendszernek; a közkerekezők 790 ezer alkalommal összesen 2,5 millió kilométert tettek meg.
A Mol dűlőre vinné az INA-ügyet A Mol-csoport igazi, sikeres nemzetközi vállalattá vált, 40 országra kiterjedő aktivitással, Kelet-Európa legnagyobb nemzetközi vállalata – mondta Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója a társaság közgyűlését követő sajtótájékoztatón. Nem hagyott kétséget a felől, hogy így vagy úgy, de hamarosan megoldást kell találni a horvát INA-olajtársaságban lévő Mol-részesedés sorsára, mert az már túl régóta terheli a részvényárfolyamot, és sok bizonytalanságot hordoz.
Facebook: csökkenhet a sz(p)emét Megint bejelentett egy nagy változást a Facebook, ami a hírfolyamban megjelenő tartalmakat érinti majd. Az új algoritmusnak köszönhetően látványosan csökken a hírfolyamban megjelenő spam linkek-, like-vadász bejegyzések- és „vicces” képek száma.
Big data-képzést szervez a Közép-európai Egyetem és az IBM Magyarország Az üzleti élet és a munkaerőpiac várható változásaira készülve kezd közös mesterképzésbe a Közép-európai Egyetem (CEU) és a magyar IBM. Az Európában (valószínűleg) egyedülálló nagy adat/big data-szakra közgazdászokat, szociológusokat várnak és olyan diplomásokat, akik az adathasznosítás legújabb módszereivel szeretnének megismerkedni.
Óriás adatszivárgások, túszejtő vírusok kora A Symantec magyarországi képviseletének mai sajtóbeszélgetésén György László ügyvezető és Gombás László vezető rendszermérnök mutatta be a biztonság-technológiai világcég éves internet-biztonsági jelentését (ISTR), adta közre a legfontosabb megállapításait. A dokumentum egyik kulcsfontosságú megállapítása: a kiberbűnözők viselkedésének korszakos változása. 
Egyedülálló látványosság: jávai wayang-bábok és gamelán-hangszerek Augusztus végéig látható a indonéz ihletésű jávai wayang-hagyomány különös világa a budapesti Hopp Ferenc Kelet-ázsiai Művészeti Múzeumban. A wayang archaikus, szigorú szabályok által kötött, mégis rendkívül rugalmas bábjáték-műfaj, mert folyamatos kölcsönhatásban áll a környezetével, ugyanakkor nyitott a külvilág felé is. (A szerző felvételeivel.)
ASIMO: Roboter von Honda so menschlich wie nie Honda hat einen neuen Roboter vorgestellt, der menschlicher denn je wirkt. Er sieht einem Astronauten ähnlich und kann nicht nur gehen, sondern sogar rennen, Treppen steigen, Drinks servieren und Fremden die Hände schütteln. „ASIMO” (Advanced Step in Innovative Mobility) soll in Zukunft Menschen helfen können, die in ihrer Beweglichkeit eingeschränkt sind.