Könnyen átalakítható, kettő az egyben eszköz. Lenyűgöző 10,1 hüvelykes kijelző. Megnövekedett teljesítmény.
nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
Megtévesztette a fogyasztókat, megsértette versenytársait a Vodafone – 30 millió forintra büntette a Versenyhivatal

Megtévesztette a fogyasztókat, megsértette versenytársait a Vodafone – 30 millió forintra büntette a Versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) 2012. február 13.–március 31. között jogsértő összehasonlító reklámokat tett közzé, ezért 30 000 000 forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.


A Gazdasági Versenyhivatal eljárásában a Vodafone mobilinternet-hálózatát népszerűsítő „Rally” kampányát vizsgálta. A kampány során a vállalkozás többféle kommunikációs eszközt alkalmazott (televíziós reklám, saját honlap, online reklámok), melyen a megjelenő tájékoztatások szerint a Vodafone hálózata „országszerte”, illetve „mindenhol” elérhető.

A GVH a vizsgálat során feltárt információk alapján megállapította, hogy a vállalkozás valótlanul állította, hogy a szélessávú mobilinternet-hálózata bárhol elérhető.

A vállalkozás a reklámkampány részét képező televíziós kampányban a saját mobilinternet-hálózatának lefedettségére vonatkozó pozitív üzenettel szemben a versenytársak hálózati elérhetőségére vonatkozóan kritikus állítást fogalmazott meg. A reklámban megjelent fő üzenet így az volt, hogy miközben a Vodafone mobilinternet-hálózata országszerte mindenhol elérhető, aközben a két versenytárs hálózata nem. A GVH megállapította, hogy a vizsgált reklám alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.

A Gazdasági Versenyhivatal a jogsértés elkövetéséért 30 000 000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság összegének magállapításakor a GVH súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, illetve az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-37/2012.

A versenyhivatali eljárással kapcsolatosan 18 óra 53 perckor a Vodafone Magyarország hivatalos állásfoglalást juttatott el szerkesztőségünkbe:

„A Vodafone véleménye szerint azért találta a GVH megtévesztőnek reklámfilmjét, mert a hatóság a reklámfilmünkben szereplő mobilinternet lefedettségre vonatkozó „országszerte” szóhasználatot az „országban mindenhol”-ként értelmezte. A Vodafone Magyarország mobilinternet lefedettsége az ország területének 91%-án érhető el a lakosság 95%-a számára.”

Az ügyet ezennel az Infovilág szerkesztősége lezárja.

Forrás: Infovilág
Hasznosnak találta ezt a cikket?
(0)
(0)
nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
Hozzászólások (0)
Ehhez a cikkhez még senki nem írt hozzászólást.
Olvasta már?
Orosz műtrágyával megölték a kishantosi föld egy darabját
Orosz műtrágyával megölték a kishantosi föld egy darabját

Az egyik „új bérlő”, Lakatos Huba úgy döntött, nem várja meg a mai elsőfokú birtokvédelmi eljárás eredményét. Már tegnap elkezdte, ma pedig folytatja a műtrágyázást a földeken, ezzel megölte az életet a talajban. Így ez a kishantosi terület 20 év után elvesztette biominősítését.

Bezárás
Bóvliországban ez az ember képviseli a kultúrát? – német konzervatív  lap Navracsicsról Magyarország marad a bóvli kötvények kategóriájában – írja a Wall Street Journal. A Die Welt Navracsics Tibor uniós biztosi jelölése miatt ezt kérdezi: „Ez az ember képviseli majd az európai kultúrát?“ A tekintélyes francia újság, a Le Monde arról ír, hogy Orbán miniszterelnök Magyarországa, amely a múzeumi negyed becsvágyó tervét dédelgeti, a kultúrában is engedi elharapózni a határozottan retrográd irányzatokat. Az Atlantic Magazine című lapnak a volt amerikai elnök, Bill Clinton beszélt arról, hogy az újjáéledő nacionalizmust a kölcsönös függés rendszerének erősítésével kell megakadályozni.
Nyolcvanmillió euró az internetes platformok felpörgetésére Az Európai Bizottság ma kezdte meg FIWARE Accelerator elnevezésű programját: 80 millió euróval támogatást kapnak az olyan kis- és középvállalkozások, startupok és internetes vállalkozások, amelyek FIWARE-technológiát alkalmazzák. A FIWARE ingyenesen hozzáférhető alternatíva a meglévő védett internetes platformokkal szemben.
A nagy tesztnap Sokféle teszttel próbálják felmérni munkatársaik és az új jelentkezők képességeit, adottságait a cégek. Hasznos tudni, melyik mire jó, miben különbözik egyik a másiktól. A Professzionális Coaching Egyesület programján erre lehet választ kapni szeptember 23-án az Eötvös 10 Közösségi és Kulturális színtérben.
Internet Hungary: újrahuzalozza világunkat a digitális ipari forradalom Eddig elképzelhetetlen változások sora zajlik az internet óriás léptű fejlődésének köszönhetően. A sokáig kizárólag a közösségi média egyik varázsszavának számító „megosztás” sokkal szélesebb értelmet nyer, és offline világunk egyik meghatározó fogalmává is válik. Világszerte gyorsan szaporodnak a megosztáson alapuló üzleti vállalkozások, elég csak a nemrég a hazai piacra is belépett, a szállásközvetítést teljesen új dimenzióba helyező Airbnb-re, vagy a taxitársaságok létét veszélyeztető, sofőrközvetítő Über-re gondolni.
címkék: 
A tiszta energia győzelme Hét kategóriában jó 60, nem szénhidrogén-meghajtású, környezetbarát jármű versenyzett az MVM-energiafutamon Budapest belvárosában, a Lánchíd pesti hídfőjénél, a Széchenyi téren. A Magyar Villamos Művek Zrt. nemzetközi szintű rendezvényével negyedik alkalommal az idén hívta fel a közönség figyelmét az üvegházhatású gázok kibocsátása nélküli energiatermelés és -felhasználás fontosságára. (A felvételen: a Rexroth pneumobil-versenyének rajtja; a kép illusztráció.)
Bravó, Ötvös András! – A csemegepultos naplója Gerlóczy Márton: A csemegepultos naplója című regényéből Lőkös Ildikó dramatizálásában azonos címmel egyszemélyes színmű készült, melyet Orlai Tibor produkciójában és Göttinger Pál (képünkön) rendezésében Ötvös András színművész visz hatalmas sikerre, ez idő szerint a Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház (Budapest, II., Jurányi utca 1-3.) kamaratermében.
Bubl szeme mindent lát – el ne csend a kamerát! Világújdonságról számolt be ma délelőtt szakújságíróknak Pálvölgyi Zoltán. A PDB, azaz Pálvölgyi-Digital Kft. cég első embere igyekezett kihasználni az alkalmat a mai sajtóbemutatóján, mielőtt munkatársaival együtt útra kelne a fotósvilág nagy, európai seregszemléjére, a kölni Photokinára. Mindenekelőtt hivatásos és amatőr fényképészek dolgát megkönnyítő, szerfölött praktikus apróságok új sokaságát mutatta be.
Weltpremiere: 3D-Kino ohne Qualitätseinbußen Auf der International Broadcasting Convention (IBC)  in Amsterdam ist dem Kinopublikum erstmals eine innovative neue Laser-Projektionstechnologie vorgestellt worden, die 3D-Filme detailgenau auf die Leinwand zaubert, ohne dabei die üblichen Einbußen in puncto Helligkeit und Klarheit hinnehmen zu müssen. Die neue Technik namens "6P Digital Light Projection" aus dem Hause Christie soll laut Hersteller völlig neue Maßstäbe in Sachen 3D-Kinoerlebnis setzen.