Népszavazás Bécsben olimpiáról, közmű-privatizációról, közösségi erőművekről, parkolásról
nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
Népszavazás Bécsben olimpiáról, közmű-privatizációról, közösségi erőművekről, parkolásról

Népszavazás Bécsben olimpiáról, közmű-privatizációról, közösségi erőművekről, parkolásról

Nyolcadik alkalommal nyilváníthatnak véleményt a város jövőjét érintő kérdésekben március 7– 9. között a bécsiek. Ezúttal olimpiáról, közmű-privatizációról, közösségi erőművekről és parkolásról dönthetnek. A népszavazáson 1,15 millióan vehetnek részt, szavazni postai úton és szavazóhelyiségekben is lehet. A végleges eredményt március 18. után teszik közzé. (Tony Gigov felvételei.)



Örök gond a parkolás.„Bécs tudni szeretné” mottóval tartanak népszavazást március 7–9. között az osztrák fővárosban, amelynek eredménye nem lenne ugyan kötelező a városvezetésre nézve, azonban Michael Häupl polgármester mégis a nép által adott megbízásként fogja fel a megkérdezés eredményét. „Fontos számunkra, hogy olyan döntéseket hozzunk, amelyeket a lakosság egy viszonylag széles rétege támogat” – mondja.

A 6,9 millió euróba kerülő népszavazáson négy kérdésről dönthetnek az osztrák főváros lakói. Az első a parkolás rendjének egységesítésére és központosítására vonatkozik. A bécsieknek arról kell véleményt nyilvánítaniuk, hogy a parkolás szabályozása továbbra is a kerületeknél maradjon-e, vagy átkerüljön inkább a városhoz. Az egész népszavazásnak egyébként ez a kérdés volt a kirobbantója: az Osztrák Néppárt, a Szabadságpárt és az Osztrák Autóklub, az ÖAMTC ugyanis több mint százezer aláírást gyűjtött, hogy egy szélesebb fórum elé vigyék a sokat vitatott kérdést.

Rendezzen-e Bécs olimpiát 2028-ban?

A második kérdés arra vonatkozik, hogy megpályázza-e Bécs a 2028-i olimpiai játékok rendezését? Az osztrák fővárosnak mintegy 7–12 milliárd eurójába kerülne az infrastruktúra biztosítása, mert többek között egy hatvanezer fős stadiont is építenie kellene, ami ma feltétele a nyári játékok megrendezésének. Egy felmérés szerint a bécsiek 44 százaléka lelkes támogatója a gondolatnak, míg 36 százalékuk szerint nincs semmi értelme. A megkérdezettek 13 százaléka ugyanakkor meg van győződve arról, hogy Bécs rendezné minden idők legjobb olimpiáját.

A harmadik, a közműcégek privatizációjára vonatkozó kérdésben tulajdonképpen már 2010-ben elkötelezte magát a vörös–zöld városvezetés, amikor aláírta az öt évre szóló együttműködési egyezményt. Ez tartalmazza többek között, hogy nem privatizálják sem a víz- és csatornázási műveket, sem a szemétszállítást. A megállapodástól függetlenül, most a lakosság véleményét is kikérik.

A népszavazás egyik témája az erőművek.

A várost irányító pártok között szintén teljes az egyetértés abban, hogy a jövőben is legyenek-e olyan erőműprojektek, amelyek a megújuló energiára építenek és a lakosság is részt vehet bennük. Bécsben 2012 májusában adták át az első közösségi naperőművet, amelynek 26 óra alatt az összes szolár panelét elkapkodták. Azóta további három ilyen erőmű létesült, amelyek jelenleg mintegy 800 háztartást látnak el energiával. Arról, hogy legyen-e folytatás, a bécsiek dönthetnek.

A népszavazáson 1,15 millióan vehetnek részt, szavazni postai úton és szavazóhelyiségekben is lehet. A végleges eredményt március 18. után teszik közzé.

Forrás: Infovilág
Hasznosnak találta ezt a cikket?
(0)
(0)
címkék: 
nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
Hozzászólások (0)
Ehhez a cikkhez még senki nem írt hozzászólást.
Olvasta már?
Szupermarket tetejére építettek óvodát Bécsben
Szupermarket tetejére építettek óvodát Bécsben

Mivel máshol nem találtak megfelő helyet neki, egy szupermarket tetejére építettek óvodát az osztrák fővárosban. A liesingi intézményben 170 gyerek számára van hely, és még udvart is kialakítottak a számukra. Bécs 52 millió eurót fordít 2021-ig új iskolai, óvodai és napközis helyek létrehozására. (Képek: Votava/PID)

Bezárás
Jócskán késtek a római tüntetők – hatvanéves az Európai Unió – Indulhatnának már! – szólal meg mellettem Jani barátom –, mindjárt találkozónk van a lányokkal! Mármint asszonyainkkal, de hát nekünk ők a lányok. Álldogálok jól kiválasztott helyemen – más várakozók: egy begipszelt karú operatőr és egy a munkaeszközét a szemeteskocsinak támasztó utcaseprőnő mögött, s nyugtatom, hogy tíz perc alatt ott vagyunk a Teemininél, van időnk még kivárni, hogy a Rómában mindenütt látható európai uniós menet végre összeálljon, s irányt vegyen a Capitolium felé, ahol a közösség országainak vezetői tanácskoztak.
Szupermarket tetejére építettek óvodát Bécsben Mivel máshol nem találtak megfelő helyet neki, egy szupermarket tetejére építettek óvodát az osztrák fővárosban. A liesingi intézményben 170 gyerek számára van hely, és még udvart is kialakítottak a számukra. Bécs 52 millió eurót fordít 2021-ig új iskolai, óvodai és napközis helyek létrehozására. (Képek: Votava/PID)
Feléledhet a rajkai határátmenet: vonattal Pozsonyba A szlovákok közvetlen járatokat szeretnének Pozsony és Magyarország között. A ta3.com információi szerint a szlovák szaktárca megrendelésére már az idei decemberi menetrendváltástól naponta csúcsidőben tíz vonatpár közlekedhet Rajkán keresztül Pozsony és Magyarország között. Olyan menetrend kialakítása a cél, ami megfelelő csatlakozást nyújthat Budapest irányába.
Nokia 3310: visszatért a legendás marokfon – internetezésre is alkalmas Újra megjelent a Nokia a mobiltelefon-piacon; első újdonsága az idők során kultikussá vált 3310 jelű készülékének 2017. évi kiadása napjaink nagy meglepetésének kínálkozik. Jó ideig csak meg nem erősített hír keringett a visszatérésről, aztán a valósággá vált: az Mobile World Congress rendezvény egyik sztárjává lépett elő Nokia 3310.
Építs saját holdjárót! Áprilisban rendezi első közös foglalkozását a Puli és a Makerspace.hu csapata, ahol játékos formában ismerkedhetnek meg az űrtevékenység világával a kalandozni vágyó 10–14 évesek. A résztvevők megépítik saját, működő holdjáró-modelljüket, amellyel különleges feladatokat is el kell végezniük az újdonsült robotépítőknek. (Képek: Gyarmati László/InterfeszPress)
Már nem Orbán az egyértelműen legnépszerűbb vezető politikus A Publicus Intézet a Vasárnapi Hírek megbízásából, március 9–14. között 1054 személy megkérdezésével készített reprezentatív közvélemény-kutatásban vizsgálta a pártok támogatottságát és egyes politikusok megítélését. A múlt egy hónapban a Fidesz támogatottsága két százalékpontot növekedve 25 százalék.
Az újságíró archívumából: A berlini falról – kissé másképpen (4.) Tatár Imre: a magyar külpolitikai újságírás doyenje, miként mondani szokták: "nagy öregje". De lehet-e öreg egy olyan 97 esztendős kolléga, aki nyugállományba vonulása óta mást sem tesz, mint folytatja a hivatását. Ír. Az örökifjú Aranytoll-életműdíjas újságíró – az Infovilág szerkesztőségének felkérésére – néhány folytatásban olvasóink rendelkezésére bocsátja szerfölött gazdag archívumának egyik dossziéját, amely a berlini falépítésről és következményeiről szól.
Verkehrsmuseum baut Schiffsbrücke HajóHíd, Schiffsbrücke ist der Titel der vom Verkehrsmuseum gestarteten Programmreihe. Der dafür entsprechende Schauplatz: das Museumsschiff Kossuth, vor Anker am Pester Donaukai. Einmal im Monat (nächster Termin 27. April) laden Verkehrsexperten, Historiker u.a. Leute vom Fach zum Vortrag mit anschließender Diskussuion auf die Kossuth ein.