17. AV Trend & Hifi Show
nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
Édességboltot nyitott a bonbonetti a pesti Sugár úton

Édességboltot nyitott a bonbonetti a pesti Sugár úton

Bár Győr és a környék legnagyobb és legrégebbi édesipari gyára volt az osztrák Koestlin Lajos által a XIX. utolsó éveiben alapított keksz- és ostyagyár, mégis az ugyancsak magyar földre elszármazott német Stühmer Frigyes nevét őrizte meg a korszakokat túlélt (mára, sajnos, eltűnt) Baross úti édességbolt a folyók városában. Ma édesség-mintaboltot avattak a főváros legelőkelőbb sugárútján, a Jókai tér sarkán. Cégtábláján ez áll: Bonbonetti – 1868. Remény szerint hosszabb életű lesz, mint győri elődje…


Születésnapi (ön)ajándék is a pesti Andrássy úton most megnyílt Bonbonetti márkabolt: a már említett Stühmer Frigyes egy évvel a kiegyezés után – tehát éppen 145 esztendővel ezelőtt – alapította napjaink legnagyobb és egyetlen magyar édesipari gyárát (történetét lásd alább!), amely büszkén őrzi és (szakmai kitüntetések sora bizonyítja) sikerrel gyarapítja az emberöltők alatt kifejlesztett, nemzetközi hírű, hungarikummá előlépett, márkás termékeket, mindenekelőtt a tibi (így, kis betűvel!) csokoládékat, a konyakos meggyet és persze a szaloncukrot. Ez utóbbi legfrissebb (cointreau+marcipán töltésű) változatát a márkaboltavató vendégei is megkóstolhatták: fenséges. Sánta Sándor, a Bonbonetti vezérigazgatója a többi között elmondta, hogy karácsonyig még négyféle ízzel, töltelékkel gazdagítják a szaloncukrok már ma is különösen széles választékát. Az újdonság „öltözete” egyébként nagyszüleink szaloncukorkájára emlékeztet: mintha kézzel csomagolták volna. Külön gyönyör a szemnek, hogy valamennyi cukorkán – ami egyébként színtiszta csokoládé! – rajta van a gyártó cégére. Egy szóval: elegáns.

Miként a ma bemutatott márkabolt is. Nem csupán az eddig megszokott, a hazai kínálatból ismert márkákat kínálja, hanem azokat is, amelyek külföldi megrendelésre készülnek. Szerencsére még a kifinomult ízlésű és elkényeztetett nyugat-európai közönség egyre több magyar édességet fogyaszthat. Miként a vezérigazgató elmondta: az őszre befejeződő, egy évvel ezelőtt elkezdett, nagyszabású, másfél milliárd forintos beruházás, technológiai fejlesztés (sajnos, egy fillér pályázati támogatáshoz sem jutott a cég) befejeztével tovább szélesítheti termékválasztékát – és ezzel európai gyártóvá léphet elő – a budapesti Bonbonetti-gyár, amely tavaly stratégiai megállapodást kötött a világ tizenötödik legnagyobb édességipari gyártójával, a Roshen Confectionery Corporation-nel.

Sánta Sándor hangsúlyozta: ez az édes bolt a cég édes gyermeke, a márkaépítés első, hazai állomása, ahol a többi között nem csupán előre csomagolt, adagolt termékek között válogathat a betérő, hanem ízlése szerint, saját állíthatja össze a nassolni valót, azaz zacskóba mérheti a kedvenc cukorkáit, bonbonjait, pralinéit, köztük a kézzel készült Bonbonita-golyókat. A Bonbonettinél egyébként abban reménykednek, hogy belátható időn belül növekedni fog a hazai desszertpiac, ahol három-négy évvel ezelőtt 5600 tonna terméket értékesítettek, tavaly viszont csak négyezer tonnát.  

 

A Bonbonetti cégcsoport története

1868: Magyarország legnagyobb csokoládégyárát megalapította egy német cukrászmester, akit a kiegyezés után felpezsdülő gazdasági élet, a hirtelen megsokasodó vállalkozási lehetőségek csábítottak. Magyarország legnagyobb csokoládégyárát megalapította egy német cukrászmester, akit a kiegyezés után felpezsdülő gazdasági élet, a hirtelen megsokasodó vállalkozási lehetőségek csábítottak Pestre.

1883: A pesti Szentkirályi utcában megépül az emeletes gőzüzemű, új csokoládégyártó gépekkel berendezett gyárépület, így honosodik meg Magyarországon a nagyüzemi csokoládégyártás.

1928: Az alapító halála után örökösei modernizálják az egyre kevésbé versenyképes gyárat. Ennek hatására a cég megerősödik, és részvénytársasággá alakul át.

1934: Megkezdődik az úgynevezett „porcelánozott” csokoládéfigura gyártása, amely különleges, a világon egyedülálló termék volt. A vállalat különös gonddal tervezett fióküzletei megtalálhatóak voltak minden magyarországi nagyvárosban, sőt Párizsban és Bécsben is. A csomagolást is jeles iparművészekkel (Lukáts Kató, Jeges Ernő, Szirmai Ilona) terveztették, és olyan népszerű márkái voltak, mint például a Frutti karamella, a Zizi drazsé, a Ropp ostyaszelet, a Bronhy, a Gripp cukorkák vagy az E kakaó a pöttyös dobozban.

Ez a fiú ma már 72 esztendős...1941: Megépül az ország legnagyobb, Európa egyik legmodernebb csokoládégyára a Vágóhíd utcában, előcsarnokában Mattioni Eszter monumentális, műemlékvédelem alatt álló, mai napig látható hímeskő képével. Az új gyár egyik első termékújdonsága a tibi csoki.

1948: A II. világháborúban feldúlt, ám a berendezéseit tekintve viszonylag épen maradt gyárat államosítják, s beolvasztják a Magyar Édesipari Vállalatba.

1960: A dinamikusan fejlődő üzem felveszi a Budapest Csokoládégyár nevet, és nagyszabású rekonstrukciót, gépesítést hajtanak végre.

1992: A céget a német Stollwerck AG privatizálja és modernizálja a termelést. Beszüntetik a kis volumenben forgalmazható termékeket, de a tibi csoki, a konyakos meggy, a Dunakavics, a Francia Drazsé, a szaloncukrok és sok más finomság gyártása tovább folytatódik.

2004: A Mabelsoft Ltd. nemzetközi befektetési társaság tulajdonába kerülő Stollwerck Budapest Kft. megvásárolja a nagykanizsai Bonbonetti Kft.-t is, ezáltal ostyákkal bővítve termékválasztékát.

2012: Tavasszal stratégiai szövetségi megállapodást jelentett be a Bonbonetti Csoport, az utolsó nagy hazai csokoládégyár és a világ 15. legnagyobb édességgyártó vállalata, a Roshen Confectionery Corporation. A Roshen a világ egyik legnagyobb, tekintélyes piaci háttérrel rendelkező édesipari cége, több mint tízezer alkalmazottat foglalkoztat világszerte, árbevétele közel 1,2 milliárd USD. Hét édességgyárában több mint kétszázféle kiváló minőségű édességet gyárt, a többi között csokoládét, cukorkát, kekszet, gyártási mennyisége jóval meghaladja az évi 400 ezer tonnát.

Magyarország legnagyobb kapacitásokkal és 140 éves hagyományokkal rendelkező édesipari cégcsoportja, a Bonbonetti Csoport jelenleg két gyártó cégből áll: a budapesti székhelyű Bonbonetti Choco Kft.-ből és a nagykanizsai Choco Bonita Kft.-ből. Hazánk első számú édességgyártója a mai napig a Vágóhíd utcai gyárában készíti a régi kedvenceinket, a tibi csokit (az utóbbi években kétszer is elnyerte a legpatinásabb magyar márka címet), a Cherry Queen konyakmeggyet, a Bonbonetti szaloncukrokat, a közkedvelt Franciadrazsét és Dunakavicsot (mindkettő minősített magyar márka).

Forrás: Infovilág
Hasznosnak találta ezt a cikket?
(0)
(0)
nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
Hozzászólások (0)
Ehhez a cikkhez még senki nem írt hozzászólást.
Olvasta már?
Sólyom Balázs a magyar UPC online igazgatója
Sólyom Balázs a magyar UPC online igazgatója

A szakember az Inviteltől érkezett az UPC-hez, ahol szintén az online terület irányításáért felelt, és egyebek között olyan stratégiai fontosságú munkák fűződnek a nevéhez, mint a „webshop”, az online ügyfélszolgálat, valamint a honlap mobilra optimalizált változatának kialakítása, fejlesztése, az online értékesítés fellendítése.

Bezárás
Soros üzenete Orbánéknak Davosból: a civil társadalmak elleni fenyegetések sértik az európai értékeket és a jogállamot A The Washington Post vezércikke szerint Trump beiktatásának napján meg kell adni a tiszteletet az elnöki posztnak és reménykedni kell a nemzet érdekében. Az új elnök hivatalba lépése általában az alkotmányos demokrácia ünnepe, ám egy csomó demokrata képviselő ezúttal távol marad a ceremóniától, Washingtonban pedig tüntetnek a politikus mellett és ellene is. És Trump nemigen tud mit mondani azoknak, akik kétségbe vonják megválasztásának körülményeit, hiszen a kampány idején ő ugyanezt tette Obama Hillary Clinton, sőt az egész amerikai demokrácia legitimitása kapcsán.
Fogyasztóvédelem – autókölcsönzés Előfordult már Önnel, hogy az interneten bérbe vett autó átvételekor azzal szembesült, hogy a vártnál többet kellett fizetnie? Csak tavaly Európában több, mint kétezer fogyasztó fordult ezzel a problémával az Európai Fogyasztói Központokhoz, amelyek határon átnyúló utazás vagy vásárlás esetén segítséget nyújtanak a fogyasztóknak.
Sólyom Balázs a magyar UPC online igazgatója A szakember az Inviteltől érkezett az UPC-hez, ahol szintén az online terület irányításáért felelt, és egyebek között olyan stratégiai fontosságú munkák fűződnek a nevéhez, mint a „webshop”, az online ügyfélszolgálat, valamint a honlap mobilra optimalizált változatának kialakítása, fejlesztése, az online értékesítés fellendítése.
Lifebook P727: ha akarom, notesz-, ha akarom: táblagép Üzleti használóknak szánt három „2 in 1” táblagéppel lép piacra a Fujitsu. A Lifebook P727 az első, 360 fokban átfordítható „2 in 1” eszköz, amely a rugalmasság új szintjét kínálja a mobil üzleti működésben. A táblagép vagy pc kétséget feloldva, mindkét formátum legjavát kínálja, és minden területen megteremti a tér- és időkorlátok nélküli digitális munkavégzés lehetőségét.
Németül jól kell tudni: új szakma a duális képzésben Új szakmai lehetőség nyílik az Audi Hungaria duális szakképzésében. A vállalat ugyanis különösen fontosnak tartja az érettségi utáni szakmai képzést is, idegen nyelvű ipari és kereskedelmi ügyintéző szakmával bővül a kínálat. Az oktatás nagyrészt német nyelven zajlik, középpontban az integrált szakmai készségek, tudás, személyes adottságok állnak.
Megszűnt a fogyasztóvédelmi hatóság, éljenek a járási hivatalok (?) Január 1-jétől alapvetően átalakult a fogyasztóvédelem intézményi rendszere. Megszűnt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, ezzel egyidejűleg a fogyasztói bejelentéseket első fokon a járások kezelik. Mindez érinti a kereskedők, szolgáltatók panaszkezelési és tájékoztatási folyamatait is. A múlt év végéig érvényes fogyasztóvédelmi adatok közlése megtévesztő információnak számít, amiért a hatóság százezres bírságot is kiróhat.
Isteni film Simon, Jochanan, Mirjám és Saul hajlékairól Mostanában rengeteget hallunk keresztény eszmeiségről és keresztény kultúráról. De tegyük a szívünkre a kezünket: melyikünk tudja gondolkodás nélkül rávágni, hogy mi volt Szent Péter eredeti neve, hogyan szólították kortársai? Hol és hogyan végezték ki? És Szent Pált talán jobban ismerjük?
Egyszerűen finom – Einfach lecker Noch ein Kochbuch unter den zig Hochglanzausgaben in der Buchhandlung?  Nein, dieses, auf meiner Küchenwaage 1144 g schwere und somit nicht gerade handliche Buch ist mehr als ein Kochbuch. Es sollte die Grundlage jeder ungarischen Hausfrau (jedes Hausmannes!) sein, die sich und ihre Lieben, Familie und Freunde gesund ernähren und bewirten möchten. (Bilder von Zoltán Okolicsányi)