Audi Győr: 7136 millió euró árbevétel – házkutatás a konszernközpontban
nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
Audi Győr: 7136 millió euró árbevétel – házkutatás a konszernközpontban

Audi Győr: 7136 millió euró árbevétel – házkutatás a konszernközpontban

Az Audi Hungaria stabil eredményekkel zárta 2016-ot: a vállalat 1 926 638 (2015: 2 022 520) motort gyártott, dolgozói összesen 122 975 autót (2015: 159 842) készítettek, köztük a legújabb Audi TT RS Coupé és Roadster modelleket. A győri vállalat 7136 millió euró árbevételt ért el, 770 millió euróval kevesebbet, mint 2015-ben. A gyáróriásban tavaly 11 631-en dolgoztak, 220-szal többen, mint 2015-ben.


Az Audi Hungaria, az ország egyik nagy exportőre a még hatékonyabb működés céljából átalakították a vállalati szerkezetét, kft.-ből zrt.-vé. Tovább fejleszti költség- és folyamathatékonyságát az eddiginél magasabb jövedelmezőség végett. Tavaly is beruházásokat valósított meg kapacitásnövelési céllal, valamint az új modell, az Audi Q3 előkészületeire. A vállalat alapítása óta megvalósított beruházások értéke 8300 millió euró, miáltal az Audi Hungaria a legnagyobb járműipari beruházó Magyarországon.

Az Audi Hungaria 1 926 638 gyártott motorral továbbra is a világ legnagyobb motorgyára, amely a Volkswagen konszern több mint 30 telephelyét látja el erőforrásokkal. A győri motorok teljesítmény-választéka a 63 kW-tól (86 LE) a 449 kW-ig (610 LE) terjed. A győri gyárban tavaly elkészült a harmincmilliomodik motor, a sportos, öthengeres, 400 lóerős erőforrás. 

Ugyancsak a múlt évben 122 975 négykarikás autót (Audi A3 Limousine, A3 Cabriolet, valamint az Audi TT Coupé és Roadster modellet) bocsátott ki a gyár, miközben megújult az A3 Limousine és az A3 Cabriolet, és megkezdődött TT RS Coupé és Roadster sorozatgyártása.

Az Audi Hungaria vezetésével fejlesztették ki az első Audi-motort, amelyik gáz- (CNG) és benzinüzemben egyaránt használható. Egyedülálló járatópadot is üzembe helyeztek Győrött a CNG-motor tesztelésére.

Az Audi Hungaria szerszámgyárában évente 300 ezer karosszériaelemet és alkatrészt készítenek az Audi és Volkswagen konszern 25 exkluzív és sportmodellje, például az Audi RS 6 és az Audi R8 számára. A vállalat bővíti a szerszámgyárát.

Okos megoldásokat is bevezetett a gyártásba, a többi között az ember–robot-együttműködést. A két robotmunkatárs, Ádám és Éva kéz a kézben dolgozik együtt kollégáival a járműgyártásban. A világszinten is egyedülálló mozdulatelemző rendszer a „Motion Capturing“ segítségével a munkahelyeket és -folyamatokat az ergonómiai szempontokat figyelembe véve lehet a legtökéletesebben kialakítani.

Az Audi Hungaria duális szakképzési rendszerében máig 1800 fiatal sajátította el szakmáját. A képzési kínálat 2016-ban két új szakmával – járműipari karbantartó technikus, valamint alternatív gépjármű hajtási technikus – bővült. A Széchenyi István Egyetemmel együtt indította el az Audi Hungaria a duális felsőfokú képzést, a fiatalok két szak, a járműmérnöki és a villamosmérnöki közül is választhatnak. 

Dízelbotrány: házkutatás az Audi központjában és telephelyein

(MTI, 17:08) Házkutatást tartottak ma a Volkswagen (VW) csoporthoz tartozó Audi német autógyártó társaság ingolstadti központjában és több telephelyén. A müncheni ügyészség közleménye szerint az eljárás az Egyesült Államokban értékesített mintegy 80 ezer autóval kapcsolatos, amelyet a gyanú szerint a károsanyag-kibocsátási értékeket meghamisító berendezéssel szereltek fel.

Az ingolstadti központban éppen akkor kezdtek házkutatást, amikor a társaság bemutatta 2016-i üzleti jelentését. Vizsgálódtak a többi között az Audi neckarsulmi üzemében és a VW wolfsburgi központjában is. Az akciókban több mint 100 rendőr és ügyész vett részt. 

A Győrött motorgyárat működtető társaság igazgatótanácsának elnöke, Rupert Stadler az éves jelentést bemutató szerdai ingolstadti tájékoztatóján kiemelte: „a legnagyobb elhatározottsággal” dolgoznak azon, hogy a jövőben ne történhessen a dízelügyhöz hasonló eset, ezért a működési struktúrától a folyamatszervezésig mindent felülvizsgálnak, és külön részleget hoznak létre, hogy ellenőrizzék, megfelelőek-e az engedélyeztetési eljárások.

Forrás: Infovilág
Hasznosnak találta ezt a cikket?
(0)
(0)
nagyobb betű kisebb betű comment e-mailben elküld nyomtatás
Hozzászólások (0)
Ehhez a cikkhez még senki nem írt hozzászólást.
Olvasta már?
Friedl Zsuzsanna, a Telekom humán-erőforrás vezérigazgató-helyettese
Friedl Zsuzsanna, a Telekom humán-erőforrás vezérigazgató-helyettese

Május 15-től Friedl Zsuzsanna a Magyar Telekom humán-erőforrás vezérigazgató-helyettese, és egyúttal a társaság ügyvezető bizottságának is tagja. Az új tisztségviselő 2014-től a Microsoft magyarországi HR-vezetőjeként dolgozott . Előtte, 2007-től az UPC Magyarországnál töltötte be a HR-igazgatói pozíciót.

Bezárás
Szijjártó: Oroszország nem biztonsági fenyegetés – Orbán közvetít Putyin és Trump között? Angela Merkel bízik abban, hogy az Európai Unió és az olyan tagállamok – mint Lengyelország és Magyarország – közti feszültség párbeszéd útján kezelhető lesz, éppen ezért pénzügyi szankciókkal fenyegetni őket a jelen pillanatban nem aktuális – nyilatkozta a német kancellár az ARD német közszolgálati televíziónak adott interjúban. Ugyanakkor nem zárta ki ennek a jövőbeni lehetőségét sem. Mert úgy fogalmazott, „ebben az interjúban nem szeretném ezt a fenyegetést kifejteni, ugyanakkor szeretném látni, hogy a jogállam Európában úgy érvényesül, ahogy az elvárható minden tagállamtól” – idézte őt többek között a Politico büsszeli kiadása is.
A Bizottság segíti a fiatalok Európán belüli mobilitását Az Európai Bizottság ma bejelentette új kezdeményezését, mely az Erasmus+ program alapján további támogatást kínál az európai fiataloknak a tanulásban és a mobilitás területén. A „Move2Learn, Learn2Move” segítségével legalább 5000 fiatal utazhat egy másik uniós országba egyénileg vagy osztálytársaival.
Friedl Zsuzsanna, a Telekom humán-erőforrás vezérigazgató-helyettese Május 15-től Friedl Zsuzsanna a Magyar Telekom humán-erőforrás vezérigazgató-helyettese, és egyúttal a társaság ügyvezető bizottságának is tagja. Az új tisztségviselő 2014-től a Microsoft magyarországi HR-vezetőjeként dolgozott . Előtte, 2007-től az UPC Magyarországnál töltötte be a HR-igazgatói pozíciót.
Nokia 3310: visszatért a legendás marokfon – internetezésre is alkalmas Újra megjelent a Nokia a mobiltelefon-piacon; első újdonsága az idők során kultikussá vált 3310 jelű készülékének 2017. évi kiadása napjaink nagy meglepetésének kínálkozik. Jó ideig csak meg nem erősített hír keringett a visszatérésről, aztán a valósággá vált: az Mobile World Congress rendezvény egyik sztárjává lépett elő Nokia 3310.
Építs saját holdjárót! Áprilisban rendezi első közös foglalkozását a Puli és a Makerspace.hu csapata, ahol játékos formában ismerkedhetnek meg az űrtevékenység világával a kalandozni vágyó 10–14 évesek. A résztvevők megépítik saját, működő holdjáró-modelljüket, amellyel különleges feladatokat is el kell végezniük az újdonsült robotépítőknek. (Képek: Gyarmati László/InterfeszPress)
Már nem Orbán az egyértelműen legnépszerűbb vezető politikus A Publicus Intézet a Vasárnapi Hírek megbízásából, március 9–14. között 1054 személy megkérdezésével készített reprezentatív közvélemény-kutatásban vizsgálta a pártok támogatottságát és egyes politikusok megítélését. A múlt egy hónapban a Fidesz támogatottsága két százalékpontot növekedve 25 százalék.
Az újságíró archívumából: A berlini falról – kissé másképpen (4.) Tatár Imre: a magyar külpolitikai újságírás doyenje, miként mondani szokták: "nagy öregje". De lehet-e öreg egy olyan 97 esztendős kolléga, aki nyugállományba vonulása óta mást sem tesz, mint folytatja a hivatását. Ír. Az örökifjú Aranytoll-életműdíjas újságíró – az Infovilág szerkesztőségének felkérésére – néhány folytatásban olvasóink rendelkezésére bocsátja szerfölött gazdag archívumának egyik dossziéját, amely a berlini falépítésről és következményeiről szól.
Verkehrsmuseum baut Schiffsbrücke HajóHíd, Schiffsbrücke ist der Titel der vom Verkehrsmuseum gestarteten Programmreihe. Der dafür entsprechende Schauplatz: das Museumsschiff Kossuth, vor Anker am Pester Donaukai. Einmal im Monat (nächster Termin 27. April) laden Verkehrsexperten, Historiker u.a. Leute vom Fach zum Vortrag mit anschließender Diskussuion auf die Kossuth ein.