Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Ma szerda van, 2019. június 26. Az év 177. napja, az időszámításunk kezdete óta eltelt 737633. nap.
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

Elsőként itthon: játéktervező és -elemző-képzés kezdődik a Műegyetemen

Elsőként itthon: játéktervező és -elemző-képzés kezdődik a Műegyetemen
Infovilág

A 2010-es évek elejére a digitális játékipar a tartalomszolgáltató kulturális iparágak legnagyobb ágazatává vált, elérte a filmipar bevételeinek másfélszeresét; a játékok mindennapjaink szerves részeivé léptek elő. Egyre több vállalat enged teret a játék alapú alkalmazásoknak a marketing- és ügyfél-kommunikáción túl is, ami jelzi az üzleti gamifikáció (= játékosság; a játéktervezésben használt megoldások átültetése az élet más területére, hogy növeljük az emberek részvételi kedvét olyan tevékenységekben is, amelyek nem a szórakozást és kikapcsolódást szolgálják) terjedését. A játékiparnak szüksége van felkészült szakemberekre, fejlesztőkre. 

A műegyetemi képzés kidolgozását az a felismerés vezérelte, hogy az ipar és az akadémiai világ kölcsönös minőségbiztosítással irányítottabbá és kiszámíthatóbbá tegye az ebbe az ágazatba belépők felkészülését. A kreatív ipar kitörési pont lehet Magyarország számára, mivel a nagy hozzáadott értékű szektornak nagyszerű hagyományai vannak hazánkban.

A játéktervező és -elemző szakirányú továbbképzési szakról tudható, hogy ideje: 2 félév + 3 hét intenzív szakmai gyakorlat, és augusztus 21-én éjfélig lehet jelentkezni rá. A képzés formája: nappali, bár munka mellett is elvégezhető, mert az oktatás hétvégén és délután négy órától este nyolc óráig zajlik. Finanszírozása költségtérítéses (félévenként 600 ezer forint, részletfizetési lehetőséggel is.) A majdan megszerzendő oklevélben szereplő szakképzettség/minősítések megnevezése: játéktervező és -elemző.

Címkék