Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Ma péntek van, 2019. január 18. Az év 18. napja, az időszámításunk kezdete óta eltelt 737474. nap.
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

Fekete péntek: versenyfelügyeleti eljárás az eMAG ellen

Fekete péntek: versenyfelügyeleti eljárás az eMAG ellen

Digitális fogyasztóvédelmi stratégiáját követve törekszik a Gazdasági Versenyhivatal arra, hogy hatékonyan reagáljon a piacok új kihívásaira. A hatóság most az eMAG (S.C. Dante International S.A.) webáruház legutóbbi feketepéntek-akciója miatt kezdeményezett vizsgálatot, amely feltételezhetően a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmába ütközött.

A GVH valószínűsíti: a vállalkozás nem megfelelően alakította ki és ellenőrizte 2018. novemberi feketepéntek-akciója feltételeit, árazását, illetve kedvezményrendszerét. A hatóság feltételezi továbbá, hogy a cég tévesen mérte fel a szükséges készletmennyiséget – a várható érdeklődés nagyságához képest. A vállalkozás az akció idején tanúsított magatartásával megsérthette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát, hiszen nem tartotta szem előtt a szakmai gondosság követelményét.

Az áruház saját becslése szerint az eMAG weboldala a fekete pénteken 2,7 millió egyedi látogatót kezeét, a rendelések összértéke pedig 6,8 milliárd forintra rúgott. A fogyasztói döntéshozatal feltételezett torzítása így olyan széles körben valósulhatott meg, amely hatással lehetett a versenyfolyamatokra is.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj/50/2018.

A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatával kapcsolatban az eMAG ekként reagált 2019. január 11-én 15 óra 41 perckor:

Az eMAG egy olyan márka, mely számára a fogyasztók érdekeinek védelme és a törvények tiszteletben tartása kiemelten fontos, éppen ezért az értékesítési kampányaink minden esetben összhangban vannak a jogszabályokkal. A Black Friday akció több hónapos előkészítő munka eredményeképp jött létre. Az előkészítés során gondos árképzési és készletekkel kapcsolatos tervezés is történt különböző szempontok szerinti mélyelemzés alapján, mindezt azzal a céllal, hogy képesek legyünk betartani a fogyasztóknak tett ígéreteinket. Teljes mértékig együttműködünk a Gazdasági Versenyhivatallal és minden szükséges információt megadunk a Black Friday kampánnyal kapcsolatos félreértések tisztázásához és az ehhez kapcsolódó, Marketplace partnerek által végzett értékesítési aktivitásokkal kapcsolatban egyaránt.