Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Ma hétfő van, 2019. június 17. Az év 168. napja, az időszámításunk kezdete óta eltelt 737624. nap.
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

Megtévesztő lehet a „zöld bioszolárium”

Megtévesztő lehet a „zöld bioszolárium”

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) verseny-felügyeleti eljárásba kezdett a KiwiSun szolárium franchise hálózatot üzemeltető Fox Consulting Kft.-vel szemben, mert úgy véli: a vállalkozás „zöld bioszoláriumot” népszerűsítő kereskedelmi kommunikációival megsérthette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.

A KiwiSun szoláriumok népszerűsítésének üzenetei azt a hatást kelthették a fogyasztókban, hogy a szolgáltatással az emberi szervezetre nem káros vagy kevésbé káros módon barnulhatnak. A vállalkozás ezzel egyben azt a látszatot is kelthette, hogy szoláriumainak használata egészséges, így e szolgáltatás megkülönböztetett, egyedi jellegű a magyar piacon.

Az emberi szervezetre gyakorolt, a fénnyel, napsütéssel, nyárral összekapcsolható pozitív hatások és élmények ígérete erőteljesen hat a fogyasztói döntésekre, különösen a téli hónapokban. A GVH valószínűsíti, hogy a KiwiSun szoláriumok reklámjaiban megalapozatlanul, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon használtak olyan állításokat, mint pl.

  • a „zöld bio”, „bio”, „a természet erejével”,
  • a „speciális fény”, a „világon egyedülálló technológia” és az „egész Európában piacvezető újdonság”, valamint
  • a „fokozza az endorfin termelődését”, „segíti a kalcium beépülését”, „jobban mozognak az ízületek”, „immunrendszer-erősítő”.

A versenyfelügyeleti eljárás megkezdése nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárásra biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

 

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj/4/2019.