Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Ma péntek van, 2019. május 24. Az év 144. napja, az időszámításunk kezdete óta eltelt 737600. nap.
Lapozzon a lap tetejére

Lap tetejére

A bizalom az alapja a használt mobilok piacának

A bizalom az alapja a használt mobilok piacának
(Tudósítónktól)

Növekvő bevételforrás lehetne a használt mobiltelefonok piaca az iparági szereplők számára. Csakhogy ehhez meg kellene nyerni a fogyasztók bizalmát, és meggyőzni őket, hogy érdemes szakértő kezekbe adniuk a használt készülékeket.

Az IDC (International Data Corporation nemzetközi piackutató vállalat) előrejelzése szerint a használt mobiltelefonok piaca 52,7 milliárd dollárra bővül 2022-re. A folyamatot gyorsítja az 5G technológia kereskedelmi megjelenése, amikor majd a mobilszolgáltatók és a készülékgyártók telefon-visszavásárlási programokkal ösztönözhetik majd a készülékcserét.

Az 5G elindítása nagy befektetést követel a szolgáltatók részéről, viszont közben folyamatosan csökkenek a hagyományos hang- és adatszolgáltatási bevételeik. A két jelenség találkozásánál így pénzes ágazattá fejlődhet a használt mobiltelefonok piaca, amely egyben új bevételi forrássá válhat.

Ahogy a telefonok átlagos értéke növekszik, a fogyasztók egyre több pénzt kaphatnak vissza régi mobiljukért is. Jelenleg egy használt készülék átlagosan 157 dollárt ér, de ez az érték az IDC becslése szerint 180 dollárra nő 2022-re. A használt mobiltelefonok piaca azonban még gyermekcipőben jár. A Blancco nemzetközi kutatása szerint a megkérdezettek 58 százaléka nem cseréli be régi készülékét, amikor újat vásárol. Ez az arány meglepően magas Németországban (79 százalék), az árérzékenyebb Indiában csupán 32 százalék.

A Blancco azt is megvizsgálta, hogy a vásárlók miért nem szokták beszámíttatni a régi készülékeiket. Az esetek közel felében (42 százalék) ezt nem ajánlották fel nekik, vagyis a szolgáltatók kihagyták ezt a lehetőséget. Az esetek 37 százalékában viszont inkább az egyik családtagnak adták tovább a használt készüléket.

A kutatás azt is körbejárta, hogy a vásárlókat mennyire érdeklik az adatvédelmi kérdések, és a válaszokból az derült ki, hogy a kétharmadukat nagyon is. A mobiltelefon-előfizetők negyedét pedig annyira zavarja ez a kérdés, hogy inkább el sem adja használt készülékét.

Ha hozzátesszük, hogy ez azokra jellemző, akik (méreg)drága készülékeket használnak, akkor úgy is fogalmazhatunk: egy tudatos ügyfél inkább bevállal egy 100 ezer forintos bukást, mint hagyja, hogy másé legyen a drága használt készüléke, és vele együtt a számára még drágább sok-sok adata.

Ugyanakkor a vásárlók csaknem kétharmada azt is jelezte, hogy ha a szolgáltatók szigorúbb ellenőrzési megoldásokat alakítanának ki, és garantálnák az adatok végleges törlését, akkor szívesen beszámíttatnák használt telefonjaikat egy új készülék vásárlásakor. Ehhez a szolgáltatóknak olyan rendszert kellene bevezetniük, amely felülírással garantálja minden személyes és vállalati adat törlését, és az adattörlés eredményét jegyzőkönyvben is tanúsítja.

A Blancco kutatása szerint egyébként a fogyasztók bizalmának megnyerése a legfontosabb a használt mobileszközök piacán. Ha kiderülne, hogy egy szolgáltató vagy kereskedő a készüléken maradt adatokkal együtt értékesíti tovább a telefont, akkor a megkérdezettek több mint fele soha nem fordulna újra az adott szolgáltatóhoz, harmada pedig másoknak is elmondaná, hogy az adott cégben nem lehet megbízni.

Elolvasásra ajánljuk.