Az iOS-eszközök gyakrabban hibásodnak meg, mint az Android-eszközök, a leggyakrabban pedig a Facebook-, az Instagram- vagy a Yahoo Mail-alkalmazások fagynak le. A Blancco 2015 óta minden negyedévben átfogó elemzést készít a mobiltelefonok technológiai állapotáról.
A cég legfrissebb jelentése az iOS- és Android-operációs eszközöket hasonlítja össze. Az adatok forrásai azok az iOS- és Android-eszközök, melyeket a mobilszolgáltatók vagy az eszközgyártók a Blancco Mobile Diagnostics platform segítségével tesztelnek.
A 2016 negyedik negyedévére vonatkozó adatok szerint az iOS-mobilok gyakrabban hibásodnak meg, mint az androidos készülékek. Átlagos meghibásodási arányuk 62 százalék volt, ez az arány a 2015 negyedik negyedévében mért 15 százalékról indult. Akkor az Android-készülékek meghibásodási aránya volt az egekben, 85 százalékos. Ezt viszont az androidos gyártók 2016 végére 47 százalékra csökkentették. A szakértők a lehetséges okok között említik, hogy az Android-használók egyre jobban értenek készülékeikhez, a mobilszolgáltatók is egyre profibban hárítják el a hibákat, és az androidos készülékek gyártási technológiája is sokat fejlődött.
Az Apple-készülékek esetében a leggyakrabban jelzett hibák a lefagyó alkalmazások, a túlmelegedés és a fülhallgató rossz működése, az androidos készülékeken a legtöbb gond a kamerákkal, az akkumulátor töltésével és az USB-vel volt.
Az almás készülékek közül a használók az iPhone 6-os modellre panaszkodtak a leggyakrabban, ez a típus négy negyedéven keresztül volt a legrosszabb iOS-mobil. A szakemberek a gyakori, problémákat okozó szoftveres frissítéseket tartják a hibák forrásának.
A Blancco adatai szerint a Samsung Galaxy S7 Edge, a Xiaomi Redmi 3S, a Motorola Moto G4 és a Lenovo Vibe K5 a legrosszabbul teljesítő mobilkészülékek – ezeknél a modelleknél például nagyon hosszú a reagálási idő. A legtöbb probléma a Samsung készülékekkel volt, és nem az akkumulátor miatt. Gyakori hiba az ujjnyomat rossz felismerése, emellett az is előfordul, hogy véletlenszerűen lefagy a készülék vagy nem játssza le a csengőhangokat.
Az elemezett adatok emellett azt mutatják, hogy az iOS-eszközökön kétszer több alkalmazás fagy le, mint Androidon. Az almás gyártó esetében a három leggyakrabban meghibásodó alkalmazás a Facebook, az Instagram és a Snapchat. Android-telefonokon pedig a Google Play- és a Yahoo Mail-appok vezetik a gyakran lefagyó alkalmazások toplistáját.