Nem is olyan régen még jól elválasztható volt egymástól a munka és a magánélet, a munkahely és az otthon. Később aztán egyre nehezebben lehetett fenntartani az egyensúlyt a hivatali teendők és a család között. Mára a technológia fejlődésével szinte teljesen elmosódott ez a határ.
Napjainkban már nemcsak jó projektmenedzserek akarunk lenni, hanem munkánk közben is szeretnénk elismerést szerezni anyaként, fotósként vagy olyan emberként, aki odafigyel az egészségére. Erre hívta föl egy interjúban a figyelmet egy izraeli startupper, Rachel Mendelovich.
A hatékony vállalkozások önálló felelősséggel felruházott munkacsoportok köré épülnek, és ez új módszereket követel. A munkavállalók elkötelezettségének növelése, a munkaerő megtartása és a vállalati kultúra erősítése végett pedig egyre inkább előtérbe nyomul a mesterséges intelligencia. „A munkának is sokkal inkább a Facebook-hoz kellene hasonlítania” – vélekedik Rachel Mendelovich. A Hoop alapítójaként létrehozott egy online platformot, ahol azonos gondolkodású munkavállalók szervezeten kívüli, nemzetközi csoportokat hoznak létre. Ezen a felületen csaknem mindent meg tudnak beszélni egymással, a munkaadók pedig nemcsak engedélyezik, hanem bátorítják a használatát.
A Hoop azonban nem csupán online közösségépítésről szól. A felület lehetőséget kínál arra, hogy a személyes véleménynyilvánításoknak köszönhetően növekedjék a vállalat elismertsége, reputációja. A mesterséges intelligencián alapuló rendszer a munkáltatóknak információkat ad például arról, hogy egy csoporton belül ki, milyen szerepet tölt be, kik a véleményvezérek, kik az ötletgazdák stb. A munkavállalók számára a platform azt az élményt nyújtja, hogy ők vannak a vállalati kultúra középpontjában, segít megismerni a nemzetközi iparági környezetet, az információáramlás pedig gördülékenyebbé teszi a mindennapi munkát, és növeli az innovációs hajlandóságot is.