Mélyen tisztelt Bolla Tibor BKV Zrt. elnök-vezérigazgató Úr! Ön a hirado.hu portál szerint a TV2 Mokka című műsorában kijelentette, hogy „a 3-as metró biztonságos, a felújított metrószerelvények meghibásodásainak nagy része nem veszélyezteti az utasok biztonságát”.
Tagadta, hogy a felújított szerelvényekkel kapcsolatban „bármiféle utasbiztonsági kérdés” lenne. Megmagyarázta (?) a hibák az új szerelvényeknél is előfordulnak, és a felújított szerelvényeknél tulajdonképpen „nem jól van beállítva egy-két dolog, jellemzően az ajtó”, de az utasok biztonságát okozó hibák (micsoda marhaság!) „nem nagyon történnek”. Hozzátette: sokszor például azért kellett kiállítani a kocsikat a forgalomból, mert rossz volt az ajtónyitó kontroll-lámpája és a vezető úgy látta, hogy az ajtó nyitva van…
„…A 3-as metró biztonságos, mind a régi szerelvények, mind az új szerelvények – jelentette ki, megjegyezve, kérték az orosz felet, javítsák ki a hibákat. (Logikusan: ezután javított hibák fordulnak majd elő.)
A vezérigazgató közölte: reméli, egy-két héten belül kijavítják a hibákat az orosz mérnökök, és a felújított szerelvényeket vissza lehet állítani a forgalomba.
Nagyszerű, igen tisztelt Vezérigazgató Úr! Gratulálok a szakszerű nyilatkozathoz, ám szerénységemet Ön egyáltalán nem nyugtatta meg. Miként még nagyon sok tíz- és százezer metróhasználót sem. Ön leginkább arra igyekezett összpontosítani az állami (ki)szolgálatot teljesítő média nézőit, hogy higgyenek és bízzanak a szerfölött magas színvonalú orosz műszaki tudásban, produktumaiknak (minden bizonnyal még) a svájci óragyárak minőségét túlszárnyaló kvalitásában. A szerelvények „jól össze vannak rakva”… Rakva?
Elvégre „nem jól van beállítva egy-két dolog, jellemzően az ajtó”, de az utasok biztonságát okozó hibák „nem nagyon történnek”. Fogalmazhatott volna úgy is, hogy „rosszul van beállítva egy-két dolog” (részletezés elhallgatva), és bár történnek az utasok biztonságát okozó hibák (ezt hogyan kell érteni, értelmezni?) „nem nagyon történnek”.
A dodonai szöveg megfejtésére irányuló igyekezetünk arra enged következtetni a „hirado.hu”-n megjelent szavakból, hogy bizony, történnek hibák, amelyek veszélyeztetik az utasok biztonságát.
Tisztelt Elnök-Vezérigazgató Úr! Szerény logikám szerint az oroszokkal méregdrágán fölújíttatott és (a jelek szerint) jó néhány évvel ezelőtti technikát képviselő metrószerelvények
1. nem felelnek meg sem az európai uniós, sem magyar biztonsági és minőségi követelményeknek;
2. mert minden bizonnyal az oroszok olyan munkát végeztek, amilyenre képesek;
3. ugyanez elmondható azokról a magyar szakmai illetékesekről is, akik nevüket adták a szerelvények átvételekor.
Persze, lehet, hogy tévedek, és ezek a szerelvények legalább olyan jók, mint például a bécsi, a stockholmi vagy a tokiói metrók, csak hát éppen nem sikerül bebizonyítani róluk. Addig is: nagy ívben elkerülöm az orosz metrókat, régieket, felújítottakat egyaránt, és erre biztatom valamennyi embertársamat, ha drága az életük. Javasolom viszont, hogy használják ezeket a szerelvényeket Önnel az élen mindhalálig mindazok, akik metróügyben bármilyen szinten döntöttek.