A távközlési ágazat fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalataként jelölte meg tavaly a Magyar Telekomot a világ 3800 befektetési célpontjának fenntarthatósági működését vizsgáló ISS-oekom jelentése. A Magyar Telekom ezt az eredményt hosszú évek óta folytatott rendszeres és átlátható, működésének minden részletére kiterjedő fenntarthatósági tevékenységével érte el, amelyről évente a GRI (Global Reporting Initiative) Szabványnak teljes körűen megfelelő, hitelesített jelentést publikál.
A most megjelent 2017. évi fenntarthatósági jelentés a Telekom 2016–20-as fenntarthatósági stratégiának megfelelve kiemeli a digitalizáció kedvező hatásait a fenntartható fejlődésre. Ilyenek például:
– A távmunka, amelynek környezetkímélő hatása is látványos: a társaság munkatársai tavaly több mint 123 ezer napon végeztek távmunkát, és ezzel kereken 4 millió kilométernyi utazást és 20 évnyi utazási időt spóroltak meg.
– A vállalat harmadik karbonsemleges működésű évét is teljesítette 2017-ben, az idén pedig már a legújabb szolgáltatásaira is kiterjeszti karbon-semlegesítési beruházásait.
– Főként karitatív és digitális oktatási célok szolgálatában a munkatársak tavaly összesen 13 641 órát töltöttek önkéntes munkával, 58,7 millió forint értékű elvi hozzájárulást nyújtva ezzel a társadalomnak.
A Magyar Telekom fenntarthatósági elkötelezettségét bizonyítja, hogy az ISS-oekom research, a gazdasági társaságok fenntarthatósági szempontú elemzését végző független befektetői értékelő a telekommunikációs szektor első helyezettjeként szerepelteti a vállalatot a legfrissebb éves jelentésében. A szervezet jelentése a 2017. decemberi adatok alapján tekintette át a világ 3800 vállalatának fenntarthatósági működését. A következetes és átlátható fenntarthatósági tevékenység eredményeként a vállalat szabad részvényeinek mintegy harmada már felelős befektetők kezében van: ők azok, akik a fenntarthatóságban élen járó vállalatokba fektetnek be.
A vállalat hisz abban, hogy az infokommunikáció akadálymentesít, hozzájárul a társadalmi különbségek csökkentéséhez, és erősíti az egyén és a közösségek versenyképességét. Ennek jegyében a Telekom tavaly folytatta intenzív hálózatfejlesztését hozzájárulva ahhoz a célhoz, hogy 2018 végére minden magyar háztartásban elérhető legyen a nagysebességű, szélessávú vezetékes internet. A korszerű hálózati infrastruktúra létfontosságú az ügyfeleknek nyújtott minőségi szolgáltatásokhoz.
A társaság tovább erősítette együttműködését az Autistic Art Alapítvánnyal, és mesetabletek adományozásával támogatta a lakóotthonokban zajló foglalkozások digitális fejlesztését. Folytatta a „Legyél Te is Informatikus!” pályaválasztási programját, amely az informatikai pálya népszerűsítését tűzte céljául, ezáltal hozzájárul az iparági munkaerő-utánpótlás biztosításához. Segítette a vállalat a digitális írástudás terjedését a „digitális híd kistelepüléseken” program és más kezdeményezések részeként.
A részletes 2017-i fenntarthatósági jelentés itt érhető el.