A tökéletesnek látszó sem mindig hibátlan

A wifi, a kamera, a mikrofon és a hangszóró egyaránt a mobilkészülékek gyenge pontjai közé tartoznak – derült ki egy nemzetközi elemzésből. A Blancco adattörlő és mobiltelefon-diagnosztikai szoftvereinek segítségével évente készülékek millióit vizsgálják át a szakemberek, ekként a cég adatbázisa kínálja a legnagyobb rálátást a használt mobilkészülékek hibastatisztikáira.

A most közzétett adatok elárulják, hogy az androidos készülékek és az iPhone-ok közös gyenge pontja a headset, de egyébként jellemzően más és más hibával viszik őket a szervizbe.

Az androidos készülékek esetében egyértelműen gyenge pont az első kamera LED-vakuja. Ilyet jellemzően a szelfikre optimalizált készülékekben találunk, csakhogy 100 átvizsgált telefonból 27-ben gondok vannak vele. Ugyanakkor a hátsó kamera is gyakran elromlik (17%), és gondot okoznak a GPS-modulok (13%), a képernyők (13%) és az ujjlenyomat-olvasók (8%) is.

Az iPhone-ok gyenge pontja az akkumulátor elavulása (8,6%); nem tökéletes a vezeték nélküli kapcsolódás (5%), az élő hívás (3,5%) és az ujjlenyomat-olvasó (1,5%) sem.

Az androidos készülékek közül a leggyakrabban (az esetek 7,4 százalékában) az OPPO Realme modelljénél észleltek hibát; a sorrend folytatása: az OnePlus 6 és a Xiaomi Redmi Y2 (5,7, illetve 4,6 százalékos meghibásodási aránnyal), továbbá a Huawei Honor 7X, illetve a Xiaomi Redmi 5-ös modellje.

Az iPhone-ok közül a 6 és a 6S modelleknél már a készülékek 20,8, illetve 17 százalékánál tapasztalható valamilyen hiba – igaz, hogy ebben az esetben nem a legújabb modellekről van szó, így a tesztelt telefonok életkora sem ugyanaz. Az „almás” hibalistán a harmadik helyezett az iPhone 7, a negyedik az iPhone 7 Plus, az ötödik pedig az iPhone 6S Plus. A statisztika ebben az esetben arra hívja fel a figyelmet, hogy egy 5 évesnél idősebb használt iPhone-t kockázatos lehet megvásárolni. Ezért ezeket a modelleket körültekintően és átfogóan kell tesztelni, vásárláskor pedig érdemes tesztelési jegyzőkönyvet kérni az eladótól.