A karrier-tanácsadók többsége szerint az önéletrajz már kevés a sikerhez, ma már a fejvadászok többféle közösségi csatornán is utánanézhetnek a pályázónak. Ennek két oka van: egyrészt kíváncsiak a pályázó személyiségére is, másrészt bizonyosságot akarnak szerezni, hogy valóban az-e, akinek mutatja magát.
Melyik az a közösségi oldal, amelyiket elsőként ellenőrzi a személyzetis? Melyik mutatja meg a leginkább, hogy ki vagy te valójában? A személyiséged, a tehetséged, a tapasztalataid a te saját márkád, amit egyaránt karban kell tartanod. A Facebook, a LinkedIn és a Twitter az életed egy-egy oldalát mutatja meg, a munkáltatónak azonban egy teljes elképzelésre van szüksége rólad, nincs ideje az összes közösségi oldaladat végigböngészni, így sokszor akaratod ellenére sem a megfelelő kép alakulhat ki rólad.
Sokan még nem készültek fel arra, hogy a fejvadászok és toborzók bizony ellenőrizhetik őket a közösségi oldalakon. Márpedig ez egyre gyakoribb, ahogy a megfelelés is egyre inkább a személyiségen múlik. Ha a változás elkerülhetetlen, legalább legyen úgy, ahogy te akarod: menj elébe! Lássák azt, amit szeretnél, úgy, ahogy eltervezted.
A saját márkád kialakításának, ápolásának elengedhetetlen része, hogy előnyhöz juss a versenytársaiddal szemben. Ehhez az kell, hogy megmutasd: te miben vagy tehetséges és a legjobb, mik a szemmel látható eredményeid. Szerencsére ehhez rengeteg eszköz közül választhatsz: videókat, fotókat, saját weboldaladat, a blogodat… Minél kreatívabb és széleskörűbb, annál jobb!
Számos lehetőség van arra, hogy megmutasd magad a világnak, de korántsem mindegy, hol teszed; fontos, hogy megtaláld az érdeklődési területednek megfelelő közeget, és ezzel a szakma nyelvén próbálj meg kapcsolatokat építeni. Így nemcsak azt tudod nyomon követni, hogy mi történik a szakmán belül, de jó eséllyel fel is hívhatod magadra a figyelmet, és a szakma képviselőinek látóterébe lépsz.
Ma már számos olyan oldal létezik, amit digitális névjegyként használhatsz. Ez azt jelenti, hogy egy oldalon mutathatsz meg mindent, ami a saját márkádhoz tartozik: a fotóid, videóid, és gyakorlatilag az összes olyan közösségi oldalt, amiről úgy gondolod, hogy érdekelhet másokat is. Magyarországon a Zuppaa első közösségi névjegy oldalként pontosan ezt a célt szolgálja. Az oldal célja, hogy lehetővé tegye a teljes körű digitális bemutatkozást és a hasonló érdeklődésű emberek kapcsolatteremtését. Így amellett, hogy segít felépíteni a márkád, pontosan azokkal a tehetséges emberekkel és szakmabeliekkel kerülhetsz kapcsolatba, akik segíthetnek elérni a célodat.
„Ne bízd a toborzóirodákra életed legfontosabb állását, a karrieredet! Meg kell mutatnod magadból azt, amiben úgy érzed, hogy egyedülálló vagy. A pályakezdő, vagy aki nem jártas az önmenedzselésben, az is látványos digitális névjegyet készíthet magának három lépésben, ráadásul több közösségi oldal bekötésével mutathatja be munkáit, érdeklődési területeit” – tanácsolja Jóri Csaba, a magyar fejlesztésű közösségi névjegyoldal, a Zuppaa ügyvezetője.
Nem szabad elfelejteni, hogy a megnyerő személyiségű tehetségeket a cégek mindig örömmel fogadják. A tudás fontos, de a siker nagyban múlik a személyiségen és az önmenedzselésen is.