Mészáros Csaba, a cégcsoport elnök tulajdonosa kifejtette, az első, a prototípus busz megkapta a forgalomba helyezési engedélyt, és megkezdődött az első, 25 darabos sorozat gyártása is. A busz áráról nem nyilatkozott, csak összehasonlításként említette azt, hogy egy ilyen busz a világpiacon 400–500 ezer euróba kerül. A kérdésre, hogy hol látná szívesen az elektromos buszokat, az államtitkár azt válaszolta, hogy például a bemutató helyszínén, a budai várban is. A vásárlás és működtetés azonban az önkormányzat dolga – tette hozzá, megjegyezve, hogy egy ilyen termék referenciáit Magyarországon kellene megteremteni.
A bemutatott, 64 személy szállítására képes, akkumulátorral működő elektromos busz 100 kilométeren 60 kilowattóra energiát fogyaszt, ami megegyezik egy Opel Astra fogyasztásával. A kormány-főtisztviselő kifejtette: 110 dollár egy hordó olaj, de a szakértők szerint 10 éven belül akár kétszer ennyibe is kerülhet. Villanyáram pedig másból is előállítható, például atomból is – utalt a paksi bővítésre.
A buszt egymilliárd forintból, 392 millikó forintnak megfelelő uniós támogatással fejlesztette ki az Evopro. Könnyű, kompozit anyagból készül: a karosszéria két tonnával könnyebb a hagyományoshoz képest. A kompozit anyag ráadásul nem korrodál, így 30 év garanciát adnak a karosszériára.
A busz modulokból épül fel, hajtása pedig a tiszta elektromostól a dízel-, illetve gázhajtású motorral kiegészítve, a külső elektromos hajtású trolibuszig