Az Európai Unió nagyvonalú támogatásával, illetve a települések, térségek önerős hozzájárulásával megújul a Hajdú
Volán, illetve Sopron tömegközlekedésének forgalomirányítása és utastájékoztatása. A kivitelező a
rendszerintegrációban nagy tekintélynek örvendő hazai cég, az IQSYS Zrt.
A Hajdú Volán Zrt. távolsági buszain korszerű, számítógép alapú, GPS-technológiával ellátott menetjegy- és
bérletértékesítésre szolgáló fedélzeti és elővételi pénztárgépeket helyeztek el. A háttértechnika kiépítése után a
Volán társaság 220 autóbuszát szerelték fel új eszközökkel. Így nagymértékben javul a társaság által nyújtott
szolgáltatások színvonala. Augusztusban – az országban elsőként – elektronikus bérletrendszert vezettek be a
Hajdúszoboszló–Nagyhegyes–Balmazújváros vonalon. Ennek köszönhetően felgyorsul a bérletvásárlás, ésaz
eddiginél pontosabb adatok nyerhetők az autóbuszjáratok kihasználtságáról is.
A soproni autóbuszokba is új berendezéseket szereltek, ezek a többi között arra szolgálnak, hogy a gyorsabb
közlekedés céljából zöld utat kérjenek a buszok a közlekedési lámpáktól. A megállókba utastájékoztató rendszer
kiépítését is tervezik.
Az IQSYS Zrt. egyébként további újításokról is beszámolt a mai tájékoztatón. A cég például tanuló és értelmező
adatkereső rendszert fejleszt ki. A vállalat olyan keresőalkalmazást hoz létre, amely az eddigieknél jobban
alkalmazkodik a használói szokásokhoz. Így automatizálhatóak lesznek azok az információkeresési folyamatok,
amelyeket eddig a vállalati és a közszférában emberi erővel kellett elvégezni.
Jelenleg az információs portálok keresői nem alkalmasak a teljes információs vagyon kereshetőségére, mivel nem
képesek egyszerre több adatbázisban keresni az adatokat. Az IQSYS fejlesztése megoldást kínál majd
könyvtáraknak, múzeumoknak, levéltáraknak, egyetemeknek és kutatóintézeteknek, valamint az államigazgatásnak
és a vállalati szférának.
A keresés elindításával a felhasználó keresési útvonalát megjegyzi a rendszer, és a legközelebbi azonos csoportbeli
felhasználónak azonos adat keresésénél fel fogja kínálni a már egyszer végigjárt útvonalat.
A folyamatban lévő fejlesztés – az Advise-projekt – egyelőre még nem tekinthető készterméknek. Minthogy a
szervezetek tevékenysége szerteágazó, az alkalmazás bevezetésekor teljes testreszabásra lesz szükség. Másként
működik egy könyvtár, egy államigazgatási szerv vagy egy nagyvállalat. Az adott termékpalettából az ügyfél
választhatja ki a megfelelő modult, így nem kell egy-egy bevezetés esetén magas fejlesztési költségekkel számolni.
Kis- és középvállalkozásoknak is kedvez a szolgáltatási modell, mert csak az igénybe vett szolgáltatások után kell
fizetni, nem kell megvásárolni a rendszert.
A cég további újításairól ITT olvashat az érdeklődő.