Magyarország–Szlovénia: a fenntartható növekedést segíti az Európai Bizottság

A program ezenkívül támogatni fogja az állami és nem kormányzati szervezetek (NGO-k) közötti együttműködést az egészségügyi ellátás és a szociális szolgáltatások terén való közös megoldások kidolgozása érdekében.

A teljes közlemény itt olvasható.
 
Nyilvános konzultáció a határ menti régiókban fennálló akadályok felszámolásáról

Az Európai együttműködési nap alkalmából, valamint egy héttel azt követően, hogy megünnepeltük az Interreg – a regionális politika határon átnyúló együttműködési programjai – fennállásának 25. évfordulóját, a Bizottság az egész unióra kiterjedő nyilvános konzultációt kezd a határon átnyúló együttműködés fennmaradó akadályairól.

A december 21-ig tartó nyilvános konzultáció révén a Bizottság megismerheti, hogy mit gondol a határrégiókban élő 185 millió uniós polgár a mindennapjai közben tapasztalt akadályokról, és milyen javaslataik vannak a leküzdésükre.

A teljes sajtóközlemény itt olvasható.

Nyilvános konzultáció a határ menti régiókban fennálló akadályok felszámolásáról

Kihasználatlanok az elektronikus kereskedelemben rejlő lehetőségek

Az idei fogyasztói körülmények eredménytábla a digitális egységes piacon tapasztalható, vásárlásra vonatkozó feltételekre összpontosított. A felmérés rámutat, hogy az Európai Unióban továbbra sem kellően fejlett piac a határokon átnyúló e-kereskedelem: a vásárlók 61%-a szívesebben vásárol online a saját országán belül, és mindössze 38% azok aránya, akik más uniós országokból vásárolnak szívesebben.

A bizalom hiánya, a területi korlátozások és az árdiszkrimináció számítanak a határokon átívelő elektronikus kereskedelmet hátráltató legfontosabb akadályoknak.

A határokon átnyúló e-kereskedelem egyszerűsítése és előmozdítása végett a Bizottság a digitális egységes piachoz fűződően még az idén javaslatot fog előterjeszteni, mely az online vásárlásokra vonatkozóan harmonizált uniós szerződési szabályokat és fogyasztóvédelmet foglal magában.
A felmérés szerint a magyar internetes vásárlási felületek az Unióban a legtöbb információval szolgáló oldalak között vannak, ám a magyar fogyasztók 38%-a számolt már be problémákról online vásárlásai kapcsán. 

A kiskereskedők uniós szinten Magyarországon bíznak meg leginkább (84%) a termékeken szereplő környezetvédelmi információkban. Magyarországon tapasztalható a harmadik legnagyobb arányban, hogy a kiskereskedők tájékoztatják felügyeleti szervüket a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról, és hasonlóképpen a magyar kiskereskedőket (44%) csak a máltaiak előzik meg Európában az alternatív vitarendezésben való részvétel terén.

A 2015-i fogyasztói eredménytábla főbb megállapításai:

  • a határokon átívelő internetes vásárlás sok esetben nehézségekbe ütközik
  • a fogyasztói jogokkal kapcsolatosan további figyelemfelhívó kezdeményezések szükségesek
  • az alternatív vitarendezés továbbfejlesztése hatékonyabb fogyasztói jogorvoslatot jelent
  • a termékek biztonságába vetett bizalom az évek során nem változott.

A teljes angol nyelvű sajtóközlemény itt olvasható.

A 2015. évi fogyasztói eredménytábla: fogyasztói körülmények (angolul)

Nagyobb társadalmi szerepet a fiataloknak!

Az Európai Bizottság arra szólított fel, hogy az európai ifjúságpolitika aktív társadalmi szerepvállalásuk támogatásával fektessen nagyobb hangsúlyt azokra a fiatalokra, akiknél fennáll a lemaradás kockázata. A Bizottság legfrissebb, fiatalokkal foglalkozó jelentéstervezete arra is kitér, hogy a tanulási lehetőségek szélesebb kínálata, valamint a munkaerő-piaci elhelyezkedés szavatolása alapvető jelentőségűek a fiatalok radikalizálódása és marginalizálódása elleni küzdelemben.

További információk (angolul)

A fiatalok radikalizációja elleni fellépés az oktatás és az ifjúsági politika révén – tájékoztató