Világszerte egyre népszerűbbek az okostelefonok, az IDC legfrissebb felmérése szerint a harmadik negyedévben csaknem megkettőződött ez a piac. Az okostelefonokkal már olyan szolgáltatások érhetők el könnyedén, mint például a netezés, az e-mail és a navigáció. Az Extreme Digital ezért arra volt kíváncsi, mennyire használjuk ki az
okostelefonok által nyújtott szolgáltatásokat, mire és hogyan használják mobiltelefonjukat az internet és a közösségi média iránt nyitott személyek. Kérdőívét a Facebook-on tette közzé; a jó 10 ezer Extreme Digital-rajongó közül a 16 kérdésre 1200-an válaszoltak. Az így kapott eredményeket a vállalat infografika formájában mutatja be; letölthető a Facebook Extreme Digital oldaláról.
A nem reprezentatív felmérésből kiderült: hiába vannak egyre többen azok, akik okostelefont használnak, még mindig kicsi azok aránya, akik napi rendszerességgel neteznek a telefonon (18 százalék) vagy nézik meg rajta e-mailjeiket (17 százalék), holott készülékük alkalmas rá. Programokat már többen töltenek le rendszeresen (27
százalék) és a mobilokon található navigációra és egyéb szolgáltatásokra is sokan rákaptak már (31 százalék), vagy szívesen kipróbálnák őket, ha készülékük alkalmas lenne rá (48 százalék). Mobiltelefonnal fotózni és zenét hallgatni viszont már egyre természetesebb számunkra, és egyre többen használjuk a készülék naptár funkcióját is. A fizetős mobil tartalmakat azonban továbbra sem kedveljük. A gyártók között tartja vezető helyét a Nokia, a válaszolók 37 százaléka használja a finn cég készülékét. Őt követi a Samsung (24 százalék) és a Sony Ericsson (18 százalék); a piacot világszinten meghatározó iPhone-, BlackBerry- és HTC-készülékeket a válaszolók mindössze 7 százaléka használja.
„A közösségi média egyre nagyobb szerepet játszik az emberek mindennapi életében, ami az okostelefonok megjelenésének köszönhetően már bármikor és bárhol elérhető. A Facebook is egyre több magyar használóval rendelkezik, aki naponta többször követi ismerősei bejegyzéseit és posztol maguk is. Az Extreme Digital számára a Facebook tökéletes terep arra, hogy a digitális világ iránt érdeklődőket megtalálja és kapcsolatot alakíthasson ki velük. Ezért rajongói oldalunkon olyan érdekes, meghökkentő hírekkel igyekszünk jelentkezni, melyeket szívesen olvasnak az oda látogatók” – mondta Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.