Pauer Gyula 1970 októberében rendezte meg az első Pszeudo-bemutatót, amikor stenciles sokszorosításban az Első
Pszeudo Manifesztumot is közzé tette. A kiállításon a manifesztum köré szervezve, a „Pszeudo art” egyes aspektusai láthatók, a fennmaradt művekre, forrásokra és dokumentumokra támaszkodva, a Művészeti Gyűjtemény
„akadémikus” környezetében. A kiállítás 2011. február 28-án, Pauer 70. születésnapján zár.
Az Első Pszeudo Manifesztum az 1945 utáni művészet egyik kiemelkedő alkotása, amelyben egy szobrászművész
nyilatkozott a szobrászat, a modern művészet (és a „modern” élet) kettős – a Hamis és az Igaz kettőssége által meghatározott – jellegéről. A manifesztum általános mondanivalója és ebből következően mindig aktuálisan értelmezhető „áthallásos” nyelvezete vezetett ahhoz, hogy keletkezésének időpontjában a manifesztumot és a Pszeudót betiltották. Ugyanakkor Pauer Pszeudo programjával a látszat, az illúzió problematikáját nem csupán a művészet és a társadalom jelenségeivel kapcsolatban vetette fel, hanem hangsúlyozta annak meghatározó voltát az emberi megismerés, a gondolkodás és a tudományos kutatás területén is: „A Pszeudo-probléma véleményem szerint egyre fontosabbá válik a valóság kutatásában, [amelyben] nemcsak a fizikusoknak, a kémikusoknak, a kozmonautáknak, hanem a művészeknek is jut szerep…”
Az MTA Művészeti Gyűjteményben a Szőke Annamária által megrendezett kiállítás alkalmából az eddig négy nyelvre
fordított manifesztumot a világ számos nyelvére ültetik át az akcióban részt vevő önkéntesek. A fordításokat a
megnyitón vagy maguk a fordítók, vagy a nyelveket anyanyelvi szinten beszélő közreműködők olvassák fel. A
manifesztum többnyelvű kiadása a kiállítás zárásának időpontjára készül el.
A kiállítás megnyitására a magyar tudomány ünnepe sorozathoz kapcsolódóan kerül sor, az MTA Művészettörténeti
Kutatóintézet rendezésében.