Az autómegosztó szolgáltatókkal együttműködve Bécs önkormányzata tanulmányt készíttetett a carsharing-kínálatról az osztrák fővárosban. A használók között végzett felmérés és az üzemeltetők adatainak elemzése alapján a közösségi autómegosztás kedvező hatással van a városi mobilitásra. Látványosan csökken az autóval megtett utak hossza, valamint egyre kevesebben döntenek a saját autó vásárlása mellett is. Bécsben egy megosztott autó átlagosan öt magán gépjárművet képes helyettesíteni az utakon, így csökkenti a zsúfoltságot és vele együtt az üvegházhatású gázok kibocsátását is a városban. Az autómegosztással Bécsben évente 44 millió kilométerrel kevesebb utat tesznek meg a személyautók, ez pedig évi 7000 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást.
A tanulmány szerint a kedvező tapasztalatok nem csak az állomásokkal rendelkező (pl. Zipcar) autómegosztókra érvényesek. Hasonló értékeket produkálnak a „free-floating” flották is: a gépkocsi bárhol otthagyható, ahol a közlekedési szabályok szerint szabad a parkolás. Bécsben ezt az üzleti modellt követi a Car2Go és a DriveNow is.
A carsharing szolgáltatásait a használók csak alkalmanként, a többi közlekedési eszköz kiegészítéseként veszik igénybe. Bécsben naponta átlagosan 2,5 millióan utaznak tömegközlekedéssel, az autómegoszásra naponta ennek töredéke, összesen 7000 fuvar jut. Így a carsharing csupán biztosíték azokra az esetekre, amikor nélkülözhetetlen az autó.
A kínálat további finomhangolása céljából Bécs önkormányzata és a főváros tömegközlekedési vállalata, a Wiener Linien még szorosabban igyekszik együttműködni a carsharing-üzemeltetőkkel.