Az est háziasszonya, Szűts Ildikó, az Országos Humánmenedzsment Egyesület elnöke Csíkszentmihályi Mihályról, a FLOW-jelenségről és az életére gyakorolt hatásáról beszélt. A FLOW – áramlás/áramlat – az az állapot, amikor az ember teljesen elmélyül abban a tevékenységben, amit csinál. Ebben az állapotban az ember úgy érzi, hogy megszűnnek a mindennapi problémák, a gondok háttérbe szorulnak, az időérzékelése is megváltozik. Bármilyen tevékenység előidézheti ezt az érzést: sport, művészet, játék, alkotás, minden, amiben örömét leli az ember.
Erre a szemléletre épült az a szimulációs játék, amelyet a fiatal magyar alkotók hoztak létre, s amelynek sikerre viteléhez meg tudták nyerni Csíkszentmihályi Mihály Széchenyi-díjas pszichológus, pedagógus, egyetemi tanár, az MTA külső tagja (szakterülete a fejlődés- és neveléslélektan, valamint a kreativitás- és tehetségkutatás) támogatását, nemcsak szakmailag, hanem befektetőként is. Vécsey Zsadány, az ALEAS (e-learning-szolgáltató) elnöke elmondta, hogy a „Csíkszentmihalyi’s FLOW is Good Business” című játék alapú szimuláció az ALEAS me-Learning® laboratóriumának eddigi legnagyobb és legköltségesebb vállalkozása. Kezdetben azt hitte, fél év alatt és nyolcmillió forint befektetéssel meg tudják alkotni, ám négy évig tartott és 120 millió forintba került. De megszületett, és mindjárt elnyerte a legrangosabb nemzetközi díjat is.
Mérő László matematikus, pszichológus, a játékelmélet szakértője is nagyon nagy szerepet tulajdonít a FLOW-állapotnak. Összehasonlítva a FLOW és a játék közös vonását: egyik sem létfontosságú. De a nagy üzleti gondolkodók életében mind a kettő jelen van. Idézte Pat Kane-t, aki szerint a játék a 21. századnak az lesz, mint ami a munka volt 300 évig az ipari társadalmaknak.
A FLIGBY® (vezetésfejlesztő szimuláció ), az év legjobb szimulációs játékának célja, hogy bemutassa az üzleti élet szereplőinek a FLOW egyéni és szervezeti szintű hozzáadott értékét, a FLOW és az üzleti teljesítmény közötti összefüggéseket, és tanulási terepet adjon a FLOW megteremtéséhez és fenntartásához szükséges vezetői szerepvállalás begyakorlásához. Mindezt szimulációs kerettörténetbe ágyazva. A „FLOW is Good Business” egy kaliforniai borászatban játszódik. A használónak a szervezet vezetőjeként kell döntéseket hoznia avégett, hogy segítse a FLOW-állapot kialakítását.