Híresen szép formatervezésű buszhoz jutott a Közlekedési Múzeum. A legújabb szerzemény az Ikarus EAG E94G típusú csuklós autóbusz. A kiváló állapotú jármű saját kerekein gördült be a múzeum raktárába – az Ikarus 438-as után ismét – a Volánbusz Zrt.-vel folytatott együttműködés eredményeként. Az újonnan megszerzett Ipari Formatervezési Nívódíjas jármű sok tekintetben a „legek busza”, az Ikarus-gyűjtemény fontos darabja.
Az Ikarus EAG E94G típusú autóbuszát huszonegy éve, 1997-ben mutatták be. A nevében szereplő EAG jelzés az Ikarus Egyedi Autóbuszgyárára, a G a csuklós változatra utal (németül Gelenkbus). A Közlekedési Múzeum által a Volánbusztól most megvásárolt járművet 1999-ben gyártották, és mindvégig forgalomban volt a budapesti elővárosi közlekedésben; ma is üzemképes. A modell a maga idejében merőben újszerű és exportképes fejlesztés volt, ám nem sikerült fölkelteni iránta a nemzetközi keresletet. Mindössze nyolc készült belőle, kisebb-nagyobb mértékben valamennyi eltér egymástól.
A jármű különlegessége, ami miatt a „legek buszának” is nevezhető, a többi közt az, hogy az Ikarus egyedi gyáregységének egyetlen elkészült csuklós típusa és egyben az Ikarus utoljára fejlesztett csuklós busza. Mindemellett az Ikarus történetének utolsó, teljes egészében hazai tervezésű autóbusza. A többfunkciós autóbuszcsalád kialakításáért a tervező, Torma Lajos, 1994-ben Ipari Formatervezési Nívódíjat kapott. Sokak szerint az Ikarus E94G lett a legszebb magyar csuklós autóbusz. (Hová azóta az Ikarus és hová a motorgyártó Rába?!) A Volánbusz kettőt is közlekedtetett a változatból; az egyik most a múzeumé lett.