A Prosthesis négy lábon álló, három emelet magas, héttonnás acélszörnyeteg. A szokványos robotokkal ellentétben az akkumulátorral működő óriás irányításához pilótára van szükség.
Az antropomorf robotokkal párhuzamosan a GE „szokványos”, pilóta nélküli robotokat is fejleszt, amelyek egy napon a sebészeti műszerek sterilizálását végzik majd a kórházakban, illetve a Wall-E-hoz hasonló, függőleges felületen is mászó robotot amelyet a szélturbinák vizsgálatára vethetnek be.
Jonathan Tippett Prosthesise a GE lépegető járművére és mechanikaiváz-konstrukciójára emlékeztet. „A gépezet maga versenyzésre készült, de ebben a sofőrnek legalább akkora szerepe van, mint a technológiának” – írja Tippett az Indiegogo közösségi ötletbörze (crowdsourcing) weblapon.
„Mivel nem automata irányítású, a teljesítménye teljes mértékben a vezetőfülkébe beszíjazott személytől függ. A Prosthesist nem lesz könnyű kormányozni. Összpontosítás, ügyesség, erő és karakánság kell hozzá.”
A csapat egyelőre az „alfalábbal” készült el: a kicsinyített lábprototípuson a felfüggesztések és az irányítórendszer működését kívánják bemutatni, miként ezen a videón is jól tanulmányozható; tessék kattintani! Emellett oktató eszközként is alkalmazzák majd azon pilóták számára, akik a későbbiekben a Prosthesist fogják vezetni.
Hasonlóan Tippelt elképzeléséhez, a GE mérnökei az 1960-es években kibernetikus antropomorf gépet építettek, mely a Walking Truck (lépegető jármű) néven vált ismertté. A tervezett jármű hepehupás talajon is tudott közlekedni, áthatolt a sűrű növényzeten, és átlépett a kidőlt fákon.
Bár ezek a kezdeményezések raktárban maradtak, a hasonló modern robotok, mint például a Boston Dynamics Nagy Kutyája már elvégzi a nehéz súlyok emelgetését az ember helyett.
