A kezdeményezés lényege, hogy az ausztriai magyarok osztrák ismerőseiknek ajánlják Magyarországot, mint turisztikai célországot, hogy ezáltal tovább növekedjék az osztrák vendégéjszakák száma a Magyar Köztársaságban, s közvetetten pótlólagos bevételhez juttassák a hazai turizmusgazdaságot.
A rendhagyó kezdeményezés az MT Zrt. bécsi irodájának becslése szerint már rövidtávon további 10 ezer osztrák vendégéjszakával javíthatja a hazai szálláshelyek statisztikáját egy év alatt; középtávon ennek háromszorosa a cél. Az akció közvetlen költségvetési hatása éves szinten 200 millió forintra becsülhető.
„A magyar diaszpóra számára, mint érzelmileg motivált közvetítők részére, a Rot-Weiß-Rot in Ungarn mozgalommal olyan eszközt teremtettünk, amely rendkívül egyszerű és gyors hatásmechanizmussal képes emberek ezreit, tízezreit egy jó közösségi cél érdekében felsorakoztatni, s ezáltal az anyaország gazdasági lehetőségeit gyarapítani. A mozgalom alapgondolata, hogy mind a keresleti, mind pedig a kínálati oldalt tekintve mindenki jól jár, s egy olyan sajátságos win-win helyzetet és légkört teremt a mozgalomhoz csatlakozott partnerek körében, ami hosszabb távon is fenntarthatóvá teszi a javaslatban megfogalmazott rendszer működését” – foglalta össze prezentációjában a mozgalom lényegét Kovács Balázs, az MT Zrt. ausztriai külképviselője. Az előadó a prezentáció végén idézte Deák Ferencet, aki szerint „Magyarországot köznapi, hasznos, jólétet gyarapító tettek sorával kell szeretni.”
Hittner Márton, Ausztriában dolgozó magyar építész arról számolt be arról, miként ösztönzi osztrák kollégáit, hogy rendszeresen Magyarországon töltsék szabadidejüket. Ezt követően 10 magyar turisztikai szolgáltató (szállodák, utazási irodák, nemzeti park, filmstúdió, borétterem stb.) mutatta be azokat az ajánlatokat, amelyekkel csatlakoztak az MT Zrt. ausztriai turizmusmozgalmához.
Az ausztriai magyar diaszpóra körében indított mozgalom alapját az MT Zrt. ausztriai képviseletének koordinációjában összegyűjtendő magyarországi turisztikai ajánlatok adják, amelyek kedvezményeket kínálnak és szabadidős ötletekkel is csábítják a vendégeke. A mozgalom legfőbb kommunikációs platformja, az egyik legnépszerűbb közösségi portálon létrehozott profil.