Egy hónapon át próbálgathatták az új metrókocsik üléseit az osztrák főváros lakói, hogy kiválasszák, melyiket szereljék be a három modell közül a vagonokba. Szoros versenyben az egyenes tartást kínáló Trigon nyert. (A nyitó képen: az új metrószerelvény, az X-Wagen belső terének látványterve © Siemens AG Österreich)
Egyenes hát, több hely a lábaknak vagy bármilyen testtartás – erről kellett dönteniük a bécsieknek a Wiener Linien legújabb közönségszavazásakor. Az osztrák főváros közlekedési vállalata azt szerette volna ugyanis megtudni, hogy a három üléstípus – Trigon, Radial és Linea – közül melyikkel szereljék fel a legújabb metrókocsikat, az X-Wageneket, amelyek 2020 közepétől fokozatosan állnak majd forgalomba.
A három üléstípust egy hónapon át tesztelhette a bécsi utazóközönség, hogy kiválassza a kedvencét. Végül az 5600 szavazó 40 százaléka a Trigon mellett döntött; a második helyen a Linea végzett 34 százalékkal. A nagyobb lábteret biztosító Radial a résztvevők 26 százalékának volt a favoritja. Az új ülések az eddigi műanyag helyett laminált-rétegelt falemezből készülnek, így nemcsak kényelmesek, de környezetbarátok is.
Az első X-Wagen 2020 közepén gördülhet végig Bécs metróhálózatán. A szerelvények az U1 és U4 vonalakon fokozatosan váltják majd le a 70-es évek óta forgalomban lévő „Ezüstnyilakat”. A most épülő U5-ön is ezek szállítják majd az utasokat 2024-től. Az eredmény: 2030-ra összesen 34 új, klimatizált, akadálymentes és energiatakarékos LED-világítással ellátott X-Wagenben utazhatnak a bécsiek.
Trigon, Radial és Linea – ez a három üléstípus közül választhattak a bécsiek. © PID / Votava