A HeERO (Harmonized eCall European Pilot Project, azaz harmonizált eCall európai tesztprojekt) célja az eCall telepítés előtti próba lebonyolítása földrészünkön.A rendszer előkészítése, bevezetése és összehangolása az Ericsson szakmai részvételével zajlik.
Mindenközúti balesetben az életmentés és a sebesültek ellátása legfontosabb. A közlekedés biztonságáért még sokat kell tenni. A páneurópai eCall-kezdeményezés révén az áldozatokon a lehető leghamarabb segíthetnek a segélyszolgálatok. Az eCall segélyhívást nem csupán a bajba jutottak kezdeményezhetik; automatikusan is aktiválódhat a járműben fölszerelt érzékelők által a baleset pillanatában. A készülék a 112-es segélyhívó-központmak automatikusan megküldi az adatokat.
A harmonizált eCall európai tesztprojekt célja az eCall telepítés előtti kipróbálása Európában. A rendszer előkészítése, bevezetése és koordinálása az Ericsson szakmai részvételével zajlik Horvát-, Német-, Spanyol és Svédországban.
Az olyan adatok, mint például GPS-koordináták, irány és a jármű azonosítója akkor is eljutnak a riasztási központba, ha az áldozat eszméletlen. Mivel a balesetet másodperceken belül észlelik és ismerik a pontos helyét, a segélyszolgálati lánc képes azonnal reagálni a vészhelyzetre, kihasználva az úgynevezett „arany órát”, ami a balesetet követő első óra, amikor a legnagyobb az áldozat esélye a túlélésre. Az eCall azt is segíti, hogy a baleset helyszínét a lehető legrövidebb idő alatt újra járhatóvá tegyék, miután a mentőket, a rendőrséget, a forgalomirányítást és a járművek elvontásáért felelős céget is értesíti.
Remény szerint 2015-re az Európai Unió orfszágaiban forgalomba helyezett valamennyi gépjármű csatlakozik a rendszerhez, mert kötelező leszmindenúj gépkocsitt ellátni az eCALL-lel.
Az eCall-megoldás lelke a gépkocsiba beszerelt készülék sim-kártyája (amelyért egy egyszeri díjat kell fizetni); a kártya csak az eCall aktiválásáról használható. Ezzel elkerülhető a szükségtelen jelátviteli forgalom és tartózkodásihely-frissítés a sokmillió gépkocsi esetében, védendő a vezető személyes adatait.
Az Ericsson kiemelten foglalkozik a programmal, mivel az egybevág a vállalat hálózatba kapcsolt társadalomra vonatkozó jövőképével, amelyben minden olyan eszköz, amely a hálózati kapcsolata révén kényelmesebbé, hatékonyabbá teszi életünket csatlakoztatva lesz. Az Ericsson mobil- és vezetékes hálózati megoldásai, üzleti támogató rendszerei és távközlési szolgáltatásai valódi változást hoznak a világunkban.
A svédországi SOS-Alarm szervezettel – amely Svédország 9 millió lakosa számára biztosít támogatást a 112-es vészhelyzeti hívószámon keresztül – közösen az Ericsson több ezer eCALL megoldással felszerelt gépkocsival hajtott végre sikeres vezetési teszteket.
A HeERO a közös európai vészhelyzeti hívószámon, a 112-es számon alapuló „eCall” járműbe beépített, páneurópai vészhelyzeti hívószolgáltatással foglalkozik. 2011 januárja óta a HeERO konzorciumot alkotó kilenc ország (Cseh Köztársaság, Horvát-, Finn-, Német-, Görög-, Olasz-, Svédország, Hollandia, Románia) hároméves programot hajt végre az eCall tesztelése, bevezetése céljából.
A HeERO-kezdeményezés második szakasza – a HeERO 2 – 2013. január 1-jén kezdődött és két évig tart majd. További hat ország (Belgium, Bulgária, Dánia, Luxemburg, Spanyol- és Törökország) csatlakozott a HeERO 1 kilenc tesztországához, amely szívesen lát minden új, társult partnert a magán- és az állami szférából egyaránt, hogy használja a HeERO 1 és 2 közben felhalmozott szakértelmet (a társult státusz nem jogosít fel EU-finanszírozásra).
A HeERO konzorcium jelenleg teszteli és ellenőrzi – valós körülmények között végrehajtott próbákon – az Európai Szabványügyi Testület által meghatározott és jóváhagyott közös eCall-szabványokat. A kezdeményezést az Európai Unió részben támogatja.