A kisvállalkozások csaknem felének nincs saját honlapja, pedig az internethasználók nagy többsége elsőként a neten keres terméket, szolgáltatást. Ám önmagában ez sem elég: a honlapnak olyan felépítéssel, tartalommal, eszközökkel kell rendelkeznie, amely a reménybeli vevők számára vonzóvá teszi a céget és hatékonyan támogatja az értékesítést.
Az átlagosnál nagyobb üzleti forgalmat gerjeszt például, ha interneten keresztül is megrendelhető a termék, ez jelenleg a honlappal rendelkező kisvállalkozások 32%-át[1] jellemzi – holott igény van rá, az internetezők 90 százaléka már rendelt terméket a neten keresztül. Még kényelmesebb a vásárlás, ha online is fizethetünk a termékért, ezt egyelőre csak kevesen kínálják: a webáruházzal rendelkező kis cégek ötödénél érhető el az online bankkártyás fizetési mód.
A Budapest Bank számos eszközzel támogatja a kisvállalkozások üzletélénkítését, amelynek elengedhetetlen része a jó honlap. Ezt felismerve, a bank 2011-ben a Google-lel közösen hirdette meg a Neten a Cégem kezdeményezést, amely weboldal kialakításával, online marketingeszközök kipróbálásával is segítette a vállalkozókat.
A pályázatokat a többi között e szempontok alapján értékeli majd a Budapest Bank képviselőiből és a témában jártas szakemberekből álló zsűri. Az „Üzleti siker honlappal” díjra mától október 6-án éjfélig lehet pályázni ezen az oldalon, ahol a pályázati feltételek részletei is olvashatók.
[1] A Budapest Bank megbízásából az Ipsos ASI készítette országos kutatás kisvállalkozások (100 millió forintnál kisebb nettó éves árbevétel) és a lakosság (25- 59 éves) körében. Adatfelvétel 2011. október-november, vállalati minta=523 fő. lakossági minta= 375 fő