Bécs: meghosszabbítják az U1-metrót

Hét héten át nem közlekedik az U1-es metró Bécsben, az utasoknak a 66-os és a 68-as jelzésű villamosra, a többi metróra vagy az S-Bahnra kell átszállniuk, ha be szeretnének menni egy fagyira a Schwedenplatzra vagy sétálnának egyet a Stephansdom környékén.

A felújítás augusztus 26-ig tart, és azért éppen nyárra időzítették, mert ilyenkor negyedével kevesebben használják a járatokat. A metró helyett két időszaki villamosvonalat, az Oberlaatól a Karlsplatzig közlekedő 66-ost, valamint az Otto-Probst-Platz és a Schwedenplatz között haladó Linie 68-ast állította az utasok szolgálatába a bécsi tömegközlekedési vállalat, a Wiener Linien.

A több mint 30 éve, 1978 óta működő metróvonalon új váltóberendezéseket építenek be, felújítják a vágányágyakat, valamint modernizálják az elektronikai berendezéseket. Így például a teljes szakaszon energiatakarékos alumínium áramsínekre cserélik a régi, vasból készülteket. A mintegy 100 millió eurós felújítási munkával a szakaszt egyúttal felkészítik a meghosszabbítására is, amelynek már meg is kezdték az alagútépítési munkálatait. Az öt új megállóval kibővítendő U1 2017-re Bécs leghosszabb metróvonala lehet. Az osztrák főváros metróhálózata jelenleg 75 kilométer, ez 2017-re további 4,6 kilométerrel egészül ki az U1 Oberlaaig való meghosszabbításával.

„Ezen túlmenően előkészítő munkálatok folynak az U1 Rothneusiedl irányába történő leágaztatására. Így néhány éven belül – a városfejlesztési terveknek megfelelően – Rothneusiedlbe is elérne a metró” – magyarázza a Wiener Linien ügyvezető igazgatója, Günter Steinbauer. Az eredeti tervek szerint ugyanis Rothneusiedl lett volna az U1 új végállomása, márciusban azonban végül Oberlaa mellett döntöttek, mivel nem a kívánt ütemben haladt a városrész fejlesztése.