A találkozó a tavaly szeptemberben aláírt egyedülálló konzorciumi együttműködés fontos mérföldköve, hiszen a következő négy év K+F irányzatait alapvetően meghatározó pályázati tervezetet is kidolgozták és elfogadták. A csaknem hatmillió eurós pályázat 6–8 nagyszabású terv megvalósítását célozza a gépjármű-közlekedés innovációja – a biztonság és kényelem, a környezetszennyezés és üzemanyag-megtakarítás, a megbízható elektronika – és az ágazati fejlesztések területén.
„A Bosch évek óta a műszaki tudásbázis egyesítésén, az oktatás, a különféle üzleti szektorok és tudományágak közötti együttműködés fejlesztésén dolgozik. Ez a konzorciumi együttműködés a Bosch innovációs elkötelezettségét jelzi és a mára már kézzel fogható eredmények azt bizonyítják, hogy a Bosch Tudásközpont valóban a műszaki tudástranszfer hosszú távú intenzitását szolgálhatja” – mondta el a találkozón Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője.
A konzorcium tevékenysége az oktatásra és humánerőforrás-fejlesztésre is kiterjed, melynek részeként megkezdődött a gépjármű-ipari mérnökök képzésének és tantervének közös átalakítása, melyet a közeli jövőben új Bosch tanlaborok kialakítása, valamint az elméleti oktatást támogató tartalmak bevezetése követ. A kutató és fejlesztő hálózat megteremtheti a technológiai innovációs eredmények és iparági kapcsolatukat is, továbbá az előre tervezhető piac feltételeit.
„Miközben a Bosch kiemelkedő eredményekkel büszkélkedhet az egyes K+F tevékenységek eredményeinek gyakorlati alkalmazása és hasznosítása területén, aközben a kutatóintézet nagy gyakorlattal és tapasztalattal rendelkezik a gépjárműipart érintő műszaki ismeretek, a hozzájuk kapcsolódó kutatások és fejlesztések területén. A komplementer jellegű tudásbázis koncentrálásával olyan egyedülálló vállalkozást hoztunk létre, melynek eredményeként a kutatási intézmények által elért eredmények elhelyezése ipari felhasználás keretében hasznosulhat” – emelte ki dr. Pálinkás József, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke.