Tavaly a Magyar Tudományos Akadémia az IBM Magyarország megbízásából hazai városok informatikai és információs társadalmi infrastruktúrájáról készített felmérést. Az Okos városok kutatás azt vizsgálta, milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy egy település élhetőbbé, intelligensebbé váljék. A lehetőségek feltérképezéséhez figyelembe vették a vizsgálatban részt vevő települések adottságait és jellegzetességeit, ennek alapján fogalmaztak meg fejlesztési javaslatokat a városok számára.
A tavasszal a megfogalmazott javaslatok fejlesztésekben valósultak meg. A tanulmány rámutatott, hogy a veszprémi önkormányzat belső folyamatainak hatékonyságát látványosan javítaná egy elektronikus ügyintézést támogató rendszer bevezetése. Az IBM Magyarország Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatának felkérésére kutatási és fejlesztési megállapodás megkötésével megbízást adott a Pannon Egyetemnek a rendszer kidolgozására. Részletes egyeztetések alapján – az önkormányzatnál már működő informatikai rendszereket is felmérve és alapul véve – Veszprém a panaszkezelési folyamatok optimalizálása mellett döntött. A mai az első lépés lehet Veszprémben a teljesen elektronizált, az élet minden területére kiterjedő városi ügyintézési rendszer kiépítésében.
Az IBM-szoftvermegoldásokon alapuló rendszer fejlesztése és üzemeltetése az egyetem dolga. Az online panaszkezelő szolgáltatás itt érhető el.