A vállalkozás 2012. január 1. és 2013. február 12. között egyes, csirkehúst tartalmazó termékeit népszerűsítő reklámokban valótlan tájékoztatást adott a termék csirkehús-tartalmával és az elkészítés közben alkalmazott technológiával kapcsolatban. Az átlagos fogyasztó számára a tájékoztatásokból így nem derülhetett ki, hogy a grillként, illetve grillezettként megjelölt csirke, illetve csirkehúst tartalmazó termékek, panírozott változataik, valamint a csirkemell-csíkok elnevezésű termékek alapanyagai nem pusztán csirkehúst (hanem pl. darált bőrt) tartalmaznak, illetve olyan technológián, átalakításon (pl. darálás, felbontás, pácolás, formázás) esnek át, amelyek hatással vannak a húsállományra.
A GVH megállapította, hogy a reklámokban megjelenő szövegek és különösen a képi megjelenítések alapján a fogyasztó azt gondolhatta, hogy a bőr nélküli csirkehúsból készült termékek grillezésen, illetve panírozáson kívül nem estek át más feldolgozáson.
A McDonald’s a fenti magatartásával fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért a GVH 15 000 000 Ftbírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-16/


