Az SOS Gyermekfalvakban nevelkedő mintegy félezer gyermek a lehető legrosszabb körülmények között töltötte élete első hónapjait, éveit. A gyermekfalvak sajátossága, hogy a nevelőszülőknél a gyerekek testvéreikkel együtt maradva, családként nőhetnek fel. A nélkülözéssel töltött éveket azonban nem lehet kitörölni.
Az SOS a gyerekek ellátása mellett a megelőzésre is egyre nagyobb súlyt kíván fektetni a jövőben, hogy egy gyereket se kelljen kiemelni a családjából szegénység és annak következményei miatt.
Az SOS októberben ezért kampányt kezdett a családok széthullásának megelőzésére. A Kéznyom-kampány célja felhívni a figyelmet ezekre a krízishelyzetekre. Az alapítvány virtuális kéznyomokat gyűjt weboldalán. Minden kampányhoz csatlakozó után a dr. Oetker 500 forinttal támogatja az SOS családmegerősítő programját. A kampányhoz eddig olyan ismert személyek csatlakoztak, mint Tóth Vera, Oláh Gergő, Szalóki Ági, Pál Dénes, Gájer Bálint énekesek, Sena, az Irie Maffia frontembere, a Padödö, a Budapesti Fesztiválzenekar, Kassai Viktor játékvezető, vagy Vajda Attila olimpikon. A kampány arca Szabó Győző.
Az SOS Gyermekfalvak gyerekek százainak ad családot nevelőszülő-hálózatán és gyermekfalvai révén Kecskeméten, Orosházán és Kőszegen. A családmegerősítő program keretében az alapítvány krízishelyzetbe került családoknak nyújt segítséget, hogy minél kevesebb gyerek kerüljön állami gondoskodásba.