E-bringán hajtanak a pajtások

aponta ötszáz bevetésben vesznek részt a Hajtás Pajtás futárjai. Az átlagos menetidő, a telefonhívástól a küldemény átadásig nem egészen egy óra 50 perc. Pedálozással ez nem kiváló időteljesítmény. A következő egy hónapban kiderül, hogy megbízhatóan működik-e a Bosch elektromos meghajtása. A tesztelés szempontjai: az akkutöltés, a sebesség, a lakatolás, az öltözködés, a futárok terhelhetőségének változásai. A Hajtás Pajtás alapítói és a munkatársak évek óta a városi kerékpározás elterjedéséért küzdenek, így az értékelésben külön figyelmet kap az e-kerékpár mint városi közlekedési eszköz. 

A Bosch e-Bike-kínálatában a hegyi kerékpártól a túrakerékpáron át az országúti kerékpárig minden kerekező megtalálja a számára legalkalmasabb kétkerekűt. A hajtóegység az adott kerékpártípushoz illő négy mód – gazdaságos, túra, sport és sebesség – bármelyikére beállítható. Az e-Bike rendszere felkínálja, hogy a kerékpáros a HMI (Human Machine Interface) megoldással maga válassza ki a kerékpáron elérhető módok közül a számára legmegfelelőbbet. Az átgondolt tervezésnek köszönhetően a Bosch e-Bike rendszerét alkotó elemek egymáshoz is jól illeszkednek. A hajtóegység, az elektronika, az akkumulátor és a töltőegység, valamint a kormányra szerelt HMI olyan könnyű és nagy teljesítményű hajtórendszert alkot, amely nem csupán erős és strapabíró, hanem középső és alacsony helyzetben levő súlypontja miatt különösen stabil is. 

A Bosch évente mintegy 80 milliót gyárt olyan kompakt és rendkívül hatékony elektromotorokból, melyek az e-Bike-hajtásban is megtalálhatók. Az e-Bike energiatároló rendszerének alapjául a Bosch elektromos kéziszerszámait is működtető lítium-ion akkumulátorok fejlesztési és gyártási tapasztalatai szolgáltak.