„Az aktuális számok is azt mutatják, hogy úton vagyunk egy új rekord felállítása felé. Ez kiemelkedő eredmény az úticél Németország számára” – magyarázza Ernst Burgbacher, a Bundestag tagja, a Gazdasági és Technológiai Szövetségi Minisztérium parlamenti államtitkára és a kormánynak a középosztályért és turizmusért felelős megbízottja.
„Az UNWTO (ENSZ Turisztikai Világszervezete) aktuális tanulmánya szerint az úti cél Németország beutazási számai 2012-ben is sokkal magasabbak, mint az európai, illetve a nemzetközi átlag” – hangsúlyozza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke. A legfrissebb adatok alapján elmondható, hogy a külföldiek németországi beutazása 2012. január–november között 7,5 százalékkal nőtt; az UNWTO felmérése szerint ez a növekedés világszerte 3,8 százalékos volt, Európa-szerte 3,3 százalék.
Az úti cél Németország külföldi vendégéjszakáinak nagy részét európai küldőországoknak köszönheti, ez a régió biztos alapot szolgáltat a németországi beutazásoknak. Tavaly január–november között több mint 48,5 millió európai vendégéjszakát regisztráltak, ez meghaladja a hétszázalékos növekedést az előző évhez képest. Itt mindenek előtt a szomszédos országok mutatnak folyamatos növekedést: főleg Svájc, Németország második legfontosabb küldőpiaca. A svájci vendégek 2012. január–november között majd 4,9 millió vendégéjszakát töltöttek Németországban, ez 9,5 százalékos növekedés az előző év ugyanezen időszakához képest. Hét százalék többlettel szintén erős fejlődést mutat a németországi beutazásoknál Olaszország, Nagy-Britannia (+5,1 százalék) és Ausztria (+6,4 százalék) is folyamatosan növekvő számokkal járul hozzá a kiemelkedő németországi eredményhez. Továbbra is felfelé ível Dánia is tíz százalékot meghaladó növekedéssel.
A tengerentúli piacok és a BRIC-államok (Brazília, Oroszország, India, Kína és Dél-Afrika) jócskán hozzájárulnak a németországi turizmus lendületes fejlődéséhez. Az Öböl menti arab államok 27,7 százalékos növekedéssel átlagon felüli fejlődést mutatnak: 2012 tizenegy hónapjában ez a kiemelkedően fontos küldőpiac 1,2 millió vendégéjszakát hozott Németországnak. Ám nemcsak az arab vendégek érdeklődnek kiemelten a németországi orvosi és egészségmegőrző utak iránt, hanem az orosz utazók is, akik 26,2 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek Németországban, mint az előző év ugyanezen időszakában. A fontos kelet-európai piac 2012. január–november között több mint kétmillió vendégéjszakával járult hozzá az összesített eredményhez.
A DZT emellett folyamatos érdeklődést tapasztal Kínából is: a világ legnépesebb országa 19,4 százalékos fejlődéssel támogatja a németországi vendégéjszaka-számok növekedését. Brazília 18,5 százalékos növekedéssel alig marad le ettől az eredménytől, míg India 7,1 százalékkal növeli az úticél Németország vendégéjszaka-volumenjét.
A külföldi vendégeket mágnesként vonzza a városi turizmus. A tavaly január és november közötti vendégéjszaka-számoknál különösen a több mint 100 ezer lakosú nagyvárosok mutatnak kiemelt, 10 százalék körüli fejlődést: mindenek előtt Hamburg (+16,5 százalék), Berlin (+14,3 százalék) és Majna-Frankfurt (+13,7 százalék).
Az üzleti hangulat összességében kifejezetten pozitív az úticél Németországban – ezt támasztja alá a Deutsche Industrie- und Handelskammertag (DIHK – Német Ipari és Kereskedelmi Kamara) aktuális szezonális felmérése is. A vendéglátóipar üzletileg jó nyarat zárt, a kempingek pedig felzárkóztak, és majdnem elérték a 2003 nyarán felállított eddigi rekordjukat. Az előző évhez képest a szobafoglalási arány egy százalékkal 56,7 százalékra nőtt.
Németország továbbra is töretlen népszerűségnek örvend a magyar utazók körében, ezt bizonyítja a vendégéjszakák kedvező növekedése is.
A 2011. évhez képest 17,1 százalékkal nőtt a magyar piacról Németországba látogató vendégek száma 2012. januártól november végéig. A Németországba irányuló, kikapcsolódási célú magyar utazások 34 százaléka felfedezőút, amelyek főként városlátogatás és körút formájában valósulnak meg. Az utóbbi időszakban új irányzat a szabadidőparkok látogatása és a sportszünidő, ezen a területen különösen nagy növekedés tapasztalható.
Továbbra is nagy népszerűség övezi a városlátogatásokat, a listát Berlin vezeti; kedvelt úticél még München, Majna-Frankfurt és Hamburg is. Nagy népszerűségnek örvendenek a szabadidőparkok, az UNESCO-világörökség helyszínei, a borvidékek, és a különböző túraútvonalak is.
A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti idegenforgalmi testülete, székhelye Majna-Frankfurtban található. A DZT a Gazdasági és Technológiai Minisztérium (BMWi) megbízásából képviseli az úticél Németországot, minisztériumi támogatását a német Bundestag egyik határozata alapján kapja. A DZT stratégiákat és termékeket fejleszt és kommunikál, célja, hogy tovább építse a német utazási desztinációk pozitív imázsát, illetve támogassa a németországi turizmust. Ennek érdekében a DZT világszerte 30 külképviselettel rendelkezik. További részletek itt, tessék kattintani!