Évindító – YouTube Híradóval

Szétszakadófélben a társadalom: a negyvenen felüliek még a hagyományos információs csatornákkal élnek (rádiót hallgatnak, tévét néznek, újságot olvasnak), a fiatalabbak inkább a világhálón tájékozódnak. Korábban – kissé lesajnálóan – szubkultúrának minősítették a kialakuló új szokásokat, ám kiderült: érdemes komolyan venni a digitális trendet.

Ezt fölismerve indított a Középsuli brand – elsőként – híradót YouTube Híradó címmel, amelyben hazai és külföldi YouTuberekről, nagyvilági hírekről tájékoztatnak, de nem maradnak ki az állatos videók sem. Nem akarnak konkurenciát a meglevő tévéhíradóknak, ugyanakkor élni fognak az alkotók a tradicionális hírszerkesztés fogásaival is.

Mint a mai tájékoztatón elhangzott, a YouTube Híradó havi 4,8 milliós nézettségre számít, bízva a Facebook- és Instagram-követők népes táborában. Az eleinte kéthetente majd hetente jelentkező műsort javarészt tinédzserek készítik, de nemcsak saját korosztályuknak.

A középsuli.hu két évvel ezelőtt – Magyarországon először  – web-sorozatot indított, felismerve, hogy a csapat akkor lehet igazán sikeres, ha jelen van a fiatalok által használt összes közösségi médiafelületen. A sorozat célja, hogy bemutassa a tizenévesek mindennapjait, gondolatvilágát, örömeit, problémáit és tévhiteit. Az újszerű megközelítésnek köszönhetően Instagram-oldalukon immár több mint 100 ezer követőjük, YouTube csatornájukon pedig több mint 185 ezer feliratkozójuk van. A kedvenc hazai websorozat időközben hódító útra indult: a Középsulit immár Romániában is ismerik, majd Oroszországban is elkezdődött a forgatás.

A YouTube Híradó a Középsuli csatornáján érhető el. A két műsorvezető Bodony Barbara és Szécsényi András, aki minden második hétfőn a Középsuli YouTube csatornáján teszi közzé az aktuális híreket.