Az új fejlesztéssel olyan képességek erősíthetőek, amelyek nem kapcsolódnak közvetlenül egyik iskolai tantárgyhoz sem, ám túlmutatnak az iskolai tananyag elsajátításán. A program tanulási nehézségekkel küzdő kisgyerekek fejlődését is segítheti, továbbá a fejjel történő vezérlés lehetősége is adott pl. a mozgáskorlátozott gyermekek számára.
A program szakemberek ajánlásával készült, ingyenesen letölthető, és a kisgyerekek, akár szülői, tanári felügyelet nélkül is használhatják. A kutatók szülők és pedagógusok segítségére számítanak, mivel a további fejlesztés feltétele, hogy minél több kisgyerek tesztelje a programot, ugyanis a rendszer az így szerzett tapasztalatok alapján tökéletesíthető. Az ELTE Informatikai Kar munkatársai, az EIT ICT Labs budapesti központjának közreműködésével, illetve a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség kezelésében, a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap finanszírozásában megvalósuló pályázat keretében dolgoznak a fejlesztésen.
A játszva tanulás a tanulás legtermészetesebb formája, mely befolyásolja gondolkodásunkat, illetve viselkedésünket. A szakemberek többéves munkájának köszönhetően a Handorino játék tökéletesen illeszkedik a 6–8 éves gyermekek képességeihez, és segítségével az iskolai tananyag elsajátításán túlmutató tudás szerezhető. Vagyis a játék világába lépve, a gyermek biztonságos és ellenőrzött formában, szórakoztató és motiváló környezetben, játékos tanulás formájában fejleszti induktív gondolkodási képességeit, legyen az tanórákon vagy otthon, szabadidőben.
A Handorino internetes játékok egyetemi kutatók fejlesztései. A tartalmat a Szegedi Tudományegyetem pedagógusai dolgozták ki Az induktív gondolkodás fejlesztése kisiskolás korban című kutatás részeként, a számítógépes adaptációt pedig az Eötvös Loránd Tudományegyetem informatikusai valósították meg, nagyrészt az EIT ICT Labs Magyar Nemzeti Társult Csomópont közreműködésével, az EITKIC_12-1-2012-0001 projekt keretében.
Lőrincz András, vezető kutató, az ELTE Informatikai Karának munkatársa elmondta: „A használók eredményei és a szülők, pedagógusok jelzései alapján egy szakértői gárda folyamatosan javítja a játékot, hogy az mindenki számára élvezetes és hasznos legyen. A fejlesztés szempontjából pillanatnyilag első számú cél, hogy Handorino internetoldalán elérhető játék minél több iskoláshoz eljusson, és sok kisdiák fejlődését segítse, amellett, hogy az ő eredményeikre támaszkodva továbbfejleszthetjük a rendszert”.
Számos játéktípus segíti a széles körű képességfejlesztést. Így pl. a kakukktojás, sorba rendezős, cserélős vagy csoportosítós feladatok próbára teszik mind a nyelvtudást, mind pedig a matematikai és geometriai ismereteket és logikai gondolkodást. A tanár a játékot a tananyagba, a szülő pedig az otthoni tanulásba illesztheti.
A játékosok teljesítménye követhető: az ábrákkal történő regisztráció révén a gyerekek önállóan beléphetnek. Regisztráció után a játékosok személyre szabott feladatokat kaphatnak, és pontszámaikkal feliratkozhatnak a legjobbak táblájára. A Handorino motiválja a gyermeket a tudás megszerzésében és a megszerzett tudás alkalmazásában. Így végeredményben a gyermek jó eséllyel folytatja a játékot belső késztetésből, és törekszik teljesítménye javítására.
A játék már akadálymentesített változatban is elérhető. Azaz a fogyatékkal élő, mozgásukban korlátozott gyerekek is élvezhetik a Handorino játékok világát. Egyrészt a játék kompatibilis a MouSense ingyenesen letölthető (fejegér-vezérlő) szoftverrel. Másrészt a játék használható webkamerával, mely a gyermekek arckifejezését figyeli. Ez esetben nemcsak a gyermek teljesítményét követi a program, hanem arckifejezéséből arra is következtet, mennyire veszi könnyen az adott akadályt a felhasználó.
A játékot folyamatosan fejlesztik. Hamarosan elkészül a többjátékos verzió, amely a szülő aktív részvételét is lehetővé teszi. Az új ajánlórendszer pedig a teljesítményt figyelembe véve, az egyén fejlődését segíti majd. A rövid távú tervek között szerepel a mobiltelefonos verzió, valamint az idegennyelv-tanulást segítő és a különféle rendellenességek (pl. színtévesztés) szűrésére alkalmas változat kidolgozása. A fejlesztők tervei között szerepel egy játékszerkesztő, ahol minden szakember, tanár, szülő és játékfejlesztő javaslatot tehet új játék kidolgozására és a meglevő játékok hatékonyságának növelésére.
A játék fejlesztése a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség kezelésében, a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap finanszírozásában megvalósuló „Az EIT KIC társulásokban való magyar részvétel és partneri közreműködés támogatása” című pályázat részeként zajlik. Az ELTE, a BME és a Cisco Systems Magyarország konzorciuma mintegy egymilliárd forintos támogatást nyert, a pályázatban vállalt kutatások megvalósítását az EIT ICT Labs Magyar Nemzeti Társult Csomópont koordinálja. Az EIT ICT Labs az EU informatikai és kommunikáció-technológiai tudományos és innovációs közössége, amelynek budapesti központja informatikai mester- és doktori képzés, illetve kutatási és fejlesztési tevékenység koordinációját végzi.