Mostantól a Magyar Telekom előfizetői már hangjukkal is azonosíthatják magukat a telefonos ügyfélszolgálatokon. Az újszerű azonosítási módszer hatékonyabb az ujjlenyomatnál is, mivel hiszen a hang csaknem száz ismérv alapján képes egyértelműen azonosítani a hívó felet. A Nuance vállalatnál kifejlesztett technológia polgári alkalmazása még újdonság, ám máris 20 millió ügyfél esetében használják a megoldást.
Keszég Attila, a Magyar Telekom értékesítési és szolgáltatási vezérigazgató-helyettese elmondta: „Az új rendszernek köszönhetően mostantól nincs szükség előfizetői jelszóra a telefonos ügyintézéshez, mivel az ügyfél-azonosító vagy a telefonszám megadása után a hívó felet azonosítani tudjuk a hangja alapján”.
A hangazonosítás beállítása az automata segítségével – az előfizetői jelszó megadásával – egyszerűen elvégezhető a 1430-as és a 1412-es telefonszámon, ahol a hangminta rögzítéséhez a következő mondatot szükséges ismételni: „A hangom az azonosítóm, ilyen egyszerű és kényelmes”. Egy T-Mobile hívószámhoz vagy MT ügyfél-azonosítóhoz legföljebb öt hangminta tárolható. Emellett továbbra is lehetőség lesz a hagyományos, jelszó alapú azonosítással az ügyintézésre.
A különleges és kényelmes biztonsági funkció egyszeri díja bruttó 99 forint hangmintánként. Az első 20 ezer, hangmintát rögzítő ügyfélnek, valamint Platina-kedvezményes előfizetőknek a hangrögzítés nem kerül pénzébe.