A GVH eljárásában a TESCO 2011 augusztusában meghirdetett „Őszi kiárusítás akciójával kapcsolatban megjelent tájékoztatásait vizsgálta; a társaság akkor 23 kerti gépet értékesített először 50, majd 70%-os kedvezménnyel. Az akciós újságokban és a polccímkéken csak a kedvezményes árakat és a kedvezmény mértékét tüntetette fel, így a fogyasztóknak nem volt lehetőségük tájékozódni a termék eredeti áráról.
A vállalkozás továbbá úgy hirdette meg 2011. szeptember 23–szeptember 30-tól érvényes hirdetési újságjában a kerti gépeket, mint kiemelten nagy kedvezménnyel megvásárolható termékeket, hogy csak erősen korlátozott számban és áruházanként ebből adódóan jelentősen eltérő készlettel álltak a termékek a fogyasztók rendelkezésére. Az akcióba bevont áruházak közel negyedében egyáltalán nem volt a kerti gépekből.
A GVH megállapította, hogy a TESCO az „Őszi kiárusítás” akciója kapcsán egyes termékek esetében valótlanul ígért 50, illetve 70%-os árkedvezményt, valamint a rendelkezésre álló készlet nem volt arányban a széleskörű népszerűsítéssel elért megnövekedett fogyasztói kereslettel.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Tesco-Global Áruházak Zrt. fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 20 000 000 forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
A GVH a bírság összegének megállapításakor súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozás korábban követett el jogsértést, valamint, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el.
Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-12/2012.