HomeSys+Gravity – magyar ötlet: reklám nélküli okostévé

Az összefogás célja, hogy az együttműködéssel létrejövő szoftver megtalálható legyen minden következő generációs set-top-boxban, televízióban, illetve tablet pc-ben.

 „Az együttműködés értelmében a Homesys integrálja a Gravity médiatartalom-ajánló Impress rendszerét, a vállalat által kifejlesztett hibrid televíziós platformra. Az ajánlórendszer segítségével a jövőben elkerülhetők lesznek a nem kívánt reklámok és a tévénéző egyedi, személyre szabott, interaktív ajánlatokat kaphat a zavaró hatású, kéretlen reklámözön elkerülésével” – mondta el Lázár Csaba, a HomeSys Kft. ügyvezető igazgatója.

 „A dinamikusan növekvő használói körrel rendelkező HomeSys ügyfélbázisa lesz az első kedvezményezettje a személyre szabott tartalomfogyasztásnak Magyarországon. A tévénéző kedvenceit gyorsan megtanulni és a későbbiekben az általa kedvelt programokat számára ajánlani képes technológiával nemcsak a fotelben ülő használók, vagy a számukra műsorokat kínáló tartalomszolgáltatók, de a célzott hirdetésben érdekelt vállalatok, márkatulajdonosok is jól járnak” – tette hozzá Csíkos Péter András, a Gravity ügyvezetője.

A piackutatók becslése szerint ez év végére a hibrid-televíziózás aránya Európában elérheti a 20%-os elterjedtséget. Elemzések szerint csak 2011 több, mint 120 millió okostévét – tehát interaktív, internet-elérésre alkalmas televíziót adnak el világszerte, és ez a szám a következő 3–5 évben ugrásszerűen nőni fog. A HomeSys várakozásai alapján Magyarországon az év végére a hibridtévé-szolgáltatást igénybe vevő háztartások száma megközelítheti a 100 ezret, amelynek jórésze a HomeSys platformon keresztül fogyaszt majd internetes tartalmakat. Jelenleg a HomeSys több nagy hazai és külföldi szolgáltatóval áll tárgyalásban; velük együtt szeretné elérni a megcélzott piaci részesedést. A külföldi expanzió első lépéseként a vállalat 2011 márciusában Németországban vezeti be a HybridBox-ot, melyet a tervek szerint a tartalmi aggregáció fog követni.