HP Magyarország: rekorderedménnyel zárt a pc-üzletág

Takáts Kristóf, a HP vezérigazgató-helyettese.Az értékesített darabszámok tekintetében a HP több mint kétszer akkora növekedést könyvelhet el 25,4 %-os eredményével, mint a számítógépes piac 11,9 %-os bővülése – áll az IDC EMEA PC Tracker második negyedéves kimutatásában. A HP 24 %-ra növelte piaci részesedését, szemben 2009. ugyanezen időszakának 21,4 %-os eredményével. 

Hazánkban az idei második negyedévben a HP 51,7 %-kal tudta növelni eladásait az asztali számítógépek területén, így a piac 37,5 %-a az övé, és ez a HP–Compaq-egyesülés (2002) óta elért legjobb eredmény. „Azért is tekinthetjük rekorderedménynek ezt az időszakot, mert az asztali pc-k piaca csak 9,9 %-kal tudott növekedni a múlt egy évben” – jelentette ki Takáts Kristóf, a HP számítógépes üzletágának a vezetője, a magyar HP vezérigazgató-helyettese. A hordozható számítógépek piacán is tudott növekedést produkálni a HP: eladásai 11,6 %-kal bővültek, így a piac 19,1 %-kát mondhatja magáénak az IDC kutatása alapján. 

Takáts Kristóf: „A többi közt azért is vagyunk mind az asztali-, mind pedig a hordozható számítógépek piacán ebben a negyedévben ismét piacvezetők, mert igyekeztünk a piac igényeihez igazítani a kínálatot, miközben megtartottuk termékeink és kapcsolt szolgáltatásaink magas színvonalát”. Az üzleti célra értékesített gépek esetében egyértelműen a HP-t részesítették előnyben az ügyfelek ebben az időszakban. Takáts szerint az üzleti szektorban a cég célja az eredmények megtartása volt, ám ezt ebben a negyedévben sikerült túlszárnyalni. A szakember hozzátette: a növekedés és a megtartott piaci elsőség oka a márkába fektetett bizalmon túl, hogy ár–érték-arányban még mindig a HP az egyik legjobb választás. A HP innováció iránti elkötelezettségét az elmúlt időszakban itthon is bemutatott Vivienne Tam netbookok és új, fogyasztói piacra szánt, professzionális monitorok megjelenése ismételten alátámasztotta. 

„Még érezhető a válság hatása, ám alapvetően bizakodóak vagyunk. Jövőbeni célunk a márka erősítése a fogyasztói piacon, illetve bővíteni tervezzük együttműködő partnereink körét, akikkel összefogva talán ezeket az eredményeket is túlszárnyalhatjuk” – hangoztatta Takáts Kristóf.