A válogatásban szereplő hét film a japán legendák hol nemes harcosként, hol kegyetlen, ravasz orgyilkosként megjelenő alakját, a nindzsát mutatja be egy számunkra ismeretlen nézőpontból: azokban a filmekben, amelyekkel megvetették a lábukat a japán popkultúrában, s amelyek megalapozták évtizedekkel későbbi világhódító útjukat.
Program:
Május 6.: Orgyilkosok csapata – Band of Assassins (Shinobi no mono). R: Yamamoto Satsuo, 1962
A film, amelyet a japán nindzsafilm első számú alapműveként tartanak számon. A hadakozó fejedelemségek korának káoszában játszódó, szerelemmel, árulással és véres gyilkosságokkal fűszerezett történet szintemindensablont felvonultat, ami azóta a nindzsatörténetek elengedhetetlen része lett, A film korabeli elsöprő sikere hasonló témájú filmek egész áradatát indította el.
Május 7.: A Sanada klán kalandjai – Brave Records of the Sanada Clan (Sanada fuun roku) R: Kato Tai, 1963
Kato Tai alkotása a korabeli népszerű regények legendás nindzsacsapatát, Sanada Yukimura hadúr segítőit mutatja be szokatlan fényben – a film zenés betéteket sem nélkülözve és szokatlan elemek felhasználásától sem idegenkedve a korabeli ifjúsági ellenkultúra tükrében vezeti elő a véres japán középkor csatározásait és a Sarutobi Sasukéhoz hasonló klasszikus hősöket.
Május 8.: Az orgyilkosok csapata visszatér – Return of the Band of Assassins (Zoku – Shinobi no mono) R: Yamamoto Satsuo, 1963
Az Orgyilkosok csapata első folytatását még hat epizód követte. A filmben viszontláthatjuk Ichikawa Raizót a békés életből a háborús öldöklésbe visszakényszerített főhős, Goemon szerepében. Roald Dahl angol író saját elbeszélése szerint egyszer látta a filmet, és ezt az élményt felhasználta a Csak kétszer élsz c. James Bond-film forgatókönyvének írásakor.
Május 9.:Yukinojo – A kabuki-színész bosszúja (Yukinojo henge) R: Ichikawa Kon, 1963
A legendás rendező, Ichikawa Kon (Burmai hárfa) rendezte film klasszikus bosszútörténet, melynek főhőse, a kabuki-darabokban női szerepeket játszó Yukinojo változatos eszközökkel vesz elégtételt a valaha családját tönkretevő alantas kiskirályokon.
Május 10.: A vándorló szamuráj – Samurai Vagabond (Kaze no bushi) R: Kato Tai 1964
A klasszikus kalandfilmes történetben a magányos harcos Shinzo Nabari feladatául egy rejtőzködő hercegnő felkutatását és védelmét szabják ki: a nemes hölgy a kulcs Kishu tartomány uralmához, így több ellenséges csoport is a vesztére tör. A véres harcokkal és árulással terhes helyzetet végképp megbonyolítja, hogy a harcos és a hercegnő között szerelem szövődik…
Május 11.: Szamuráj kém – Samurai Spy (Ibun Sarutobi Sasuke) R: Shinoda Masahiro 1965
A Sanada klán kalandjaihoz hasonlóan ez a történet is Sarutobi Sasuke és nindzsatársai kalandjait mutatja be – ezúttal nagyobb hangsúlyt helyezve a politikai játszmákra és a harcoló oldalak alkalmazásában álló kémek küzdelmeire. A rendező Shinoda masahiro a klasszikus témát a japán filmben újonnan megjelenő Új Hullám stílusjegyeivel erősen stilizált, gondosan megszerkesztett képekkel beszéli el, különös hangsúlyt fektetve arra is, hogy hanghatások szervesen beépüljenek a film textúrájába.
Május 12.: Cyborg 009 (Cyborg 009: Cho ginga densetsu) R: Akehi Masayuki 1980
Az izgalmas rajzfilm a mára legendássá vált manga és a sci-fi TV-sorozatok alkotója, Ishinomori Shotaro klasszikus képregénysorozatát dolgozza fel, melyet a műfaj történetében az első szupercsapat-történetként tartanak számon. A Cyborg 009 különleges képességekkel felruházott szereplői íly módon az korábbi, szamurájkori történetek emberfeletti képességekkel bíró hőseinek egyenes ági leszármazottjának tekinthetők, immár futurisztikus környezetbe helyezve a soha el nem évülő hősies erényeket.