Csaknem 70 országból 722-en jelentkeztek az idei JunctionX Budapest ötletversenyre. A kétnapos vetélkedőn az Antavo, a SEON és a Wise kihívásait kellett teljesíteni a mindennapi életünket érintő problémákra választ adó technológiai tervek megalkotásával. Összesen 40 pályamunkát értékelhetett a zsűri: az abszolút győztes a magyar Gaia lett egy olyan megoldással, amelyik képes kiszűrni a weboldalakra tisztességtelen szándékkal érkező használókat; a közönségdíjat a gyanús tranzakciókat lefülelő GeoSnatcher érdemelte ki. A legjobb 5 csapat (a pénzjutalom mellett) értékes szakmai kapcsolatokkal is gazdagodott.
Európa egyik legnépszerűbb új ötleteket felmutató versenye, a JunctionX Budapest október 21–23. között ismét hazánkra irányította a nemzetközi techközösség figyelmét. A 48 órás megmérettetés népszerűségét annak köszönheti, hogy a programkódok helyett az innovációra fekteti a hangsúlyt, és olyan fejlesztéseket vár kezdő és tapasztalt indulóktól egyaránt, amelyek szinte azonnal a gyakorlatba ültethetők és akár milliók életét változtathatják meg. A versenyt szervező CraftHub emellett kötetlen hangulattal és kapcsolatépítő eseményekkel gazdagított programmal vonzotta a kétnapos hackerverseny résztvevőit a helyszínre; a szélesre nyitott hozzáférésnek köszönhetően 67 országból (!) csatlakoztak újítók, a helyszínen pedig több mint 200 résztvevő állhatott rajtvonalhoz.
A bizonyítani vágyó fejlesztők két nappal a megmérettetés előtt ismerhették meg a rájuk váró kihívásokat, azok pedig, akik nem összeszokott csapattal neveztek, az egyéni indulók között lelhettek új társakra az előttük álló kódolómaratonon. Az ötlet megszületését követően 48 óra állt az indulók rendelkezésére, hogy fejlesztésüket egy 2 perces bemutatkozó videóval adják el a szakmai zsűrinek, és a hozzá tartozó forráskóddal azt is bizonyítsák, hogy programjuk valóban megvalósítható. Az innovátorok több mint kétharmada középiskolás vagy alapképzésben részt vevő hallgató volt. Összesen 40 munkát értékelhetett a zsűri.
Napjaink aktuális problémáira keresték a kreatív megoldásokat a versenyzők: az Antavo arra volt kíváncsi, hogyan lehet az eddiginél is hatékonyabban elemezni az online vásárlói utak adatait és ezzel még hűségesebb ügyfelekre szert tenni. A Wise ismét a globalizáció és a pénzügyi tudatosság területén keresett új ötleteket – ezúttal az idegen országban letelepedő világpolgárok boldogulását segítő fejlesztéssel. A kihívást az ACSB csapata nyerte: tagjai a megadott feladat mellett még a vásárlói hűségprogramok célzott tökéletesítésére is vállalkoztak. A pénzügyi tudatosság kategóriában a TravelWise vitte a pálmát. Innovációjával könnyen és használóbarát módon hasonlítható össze az országok árszínvonala, és a költözés előtt biztosabban felmérhető, milyen életminőséget tud majd fenntartani az új országban a kitelepülő.
Az egyes kihívások győztesei – a kategóriák néhány további ígéretes munkájával kiegészülve – az egyenként 1500-2000 eurós díjazás mellett lehetőséget kaptak arra, hogy élőben is prezentálhassák fejlesztéseiket a résztvevőknek, így akár olyan cégek vagy befektetők támogatását is elnyerhessék, akik rögtön piacra vinnék a friss ötleteket. A közönségdíjat egyöntetűen a GeoSnatcher csapata érdemelte ki, tagjai adatelemzéssel igyekeznek kiszűrni az olyan pénzügyi tranzakciókat, melyeket valószínűleg tisztességtelen szándékkal kezdeményeztek; az abszolút győzelmet és a vele járó 3000 eurós fődíjat pedig a SEON kihívását teljesítő magyar Gaia formáció kapta. Tagjai olyan alkalmazásprogramozási felületet alkottak, ami kommunikációt és adatcserét tesz lehetővé két különálló rendszer között, és segít eldönteni, hogy weboldalunkra csaló szándékkal érkezett-e a használó. A dicsőség mellett a győztes csapat egyedülálló lehetőséget kapott, hogy a november eleji, Finnországban rendezett JunctionX 2022 eseményen is részt vegyen.