Kábelszolgáltatóból lett a második legnagyobb telefoncég

A teljes piacot alapul véve a legnagyobb ügyfélköre továbbra is a Magyar Telekomnak van, ami 58,4 százalékos lefedettséget jelent. Ugyanakkor a Magyar Telekom és az Invitel kapcsán az NMHH gyorsjelentése csökkenő ügyfélkörről számol be, az UPC esetében arra mutat rá, hogy a vállalat az elmúlt időszakban, hónapról-hónapra folyamatosan növelte előfizetőinek számát ebben a szegmensben. A rangsorcsere másik érdekessége, hogy az UPC lett idehaza a második legnagyobb ügyfélkört ellátó vezetékes telefonszolgáltató, pedig fő tevékenysége nem a vezetékes hangszolgáltatásokhoz, hanem a kábeltelevíziós szolgáltatásokhoz kötődik. Az UPC 2004 óta biztosít telefonszolgáltatást is a kábeltelevízió és kábeles internet szolgáltatásai mellett. Hasonló fordulat még nem történt a hazai távközlési piac történetében.