Különösen vonzók a budapesti gyógyfürdők – megszűnt a Gyermekvasút-kedvezmény

A kártyának három fokozatú és árú, egymásra épülő fajtáját (Basic, Standard, Plus) kínálják. Elsősorban a kedvezményes autópálya-matrica, fürdőbelépők, színház-, múzeum- és cirkuszjegyek, valamint az éttermi és szállodai számlaengedmények tették népszerűvé, s mindenekelőtt a vonatjegyek, melyekkel – ha négy, legalább150 kmtávolságú retúrútra használjuk fel –, már meg is térül a 14 hónapra szóló Plus kártya ára.

Az idei legkedvezőbb változás: a Hungary Carddal a budapesti fürdőkbe már 50 százalékos kedvezménnyel vásárolható jegy. Bővült azon éttermek köre, ahol legalább 20–40 százalékkal olcsóbban fogyaszthatunk, és kedvezőbbek a feltételek a pesti sétahajókra váltott jegyek esetében is. Kevésbé jó hír, hogy már nincs kedvezmény a Gyermekvasútra, nem szerepel az új katalógusban a harkányi gyógyfürdő fél áru belépője és az MTA Üdülési Központ kínálata sem.

„A partner cégek évről évre, tapasztalataik alapján változtathatnak az ajánlatukon. Sokszor a vezetésben történt csere teremt teljesen új helyzetet” – magyarázza a Hotelinfo ügyvezetője.

Nix kedvezmény.A budapesti Memento Park–Szoborpark Múzeum immár másfél évtizede együttműködő partnere a Hungary Card rendszerének. A kártyával eleinte kevesen érkeztek, de amint a kártyakibocsátóval finomítottuk az ajánlatot, egyre többen jöttek – mondta el munkatársunk érdeklődésére Réthly Ákos, a Memento Park ügyvezetője. – Az együttműködésnek köszönhetően ma már marketingstratégiánk egyik legfontosabb eleme a Hungary Card, amely nagyon sok új és elégedett belföldi látogatót hozott múzeumunknak

A mintegy 1200 kártyapartner szolgáltatásai az egész országot behálózzák. Gál Gábor, a kártyát kifejlesztő Hotelinfo Kft. ügyvezetője hangsúlyozta: voltaképpen nemzeti propaganda-termékről van szó. Más országokban az állam is segíti az ilyen vállalkozást, de nálunk másfél évtizede a cég saját erejéből működik. Így – miközben szívós munkával évről évre csiszolják, fejlesztik a kínálatot, nem igazán jut pénzük a marketingre. Évek óta mintegy húszezer kártyát tudnak eladni. Holott – a belföldi turizmus utóbbi években tapasztalt látványos fellendülésével – akár 300 ezer használót is elképzelhetőnek tartana Gál Gábor. Például, ha tudatosulna, hogy a fizetési eszköznek számító mintegy egymillió Szép-kártya még többet érhetne, ha a tulajdonosaik a kedvezményeket nyújtó Hungary Carddal kombinálva használnák.

A kártyához – a partnerek szolgáltatásait felsoroló – 200 oldalas katalógus is jár, de minden információról ezen a honlapon és okostelefon-alkalmazással is lehet tájékozódni.

Bada i Buda / a svéd filmhíradó 1936-i beszámolója Budapestről és fürdőiről; tessék kattintani!