Melyik munkahely lesz „Az év irodája”? – nevezés november végéig

A versenyindító tájékoztatót a Profession.hu irodájában tartották, hiszen a tavalyi vetélkedőn az álláskereső portál érdemelte ki „Az év irodája” díjat;  a nagyvállalat kategóriában a GE Global Operations&Corporate győzött. Kötetlen eszmecserén körvonalazták a fiatal munkavállalók igényeit, a munkaadói márkaépítést, az Y- és Z-generáció térnyerését; szó esett az irányzatokról, a formatervezésről, a belsőépítészet kulisszatitkairól és a verseny jelentőségéről. A beszélgetést Kalmár Zoltán, az iroda.hu alapítója és a verseny ötletgazdája vezette, vitaindítóját Varga Balázs, a Profession.hu marketing igazgatója, Németh Edit, „Az év irodája” zsűritagja egészítette ki.

A szakemberek egyetértettek abban, hogy az Y- és Z-nemzedék tagjai számára rendkívül fontos a sokszínű és mozgalmas munkahely, ahol az igényeiknek megfelelően számos közösségi, rekreációs és lazításra, pihenésre alkalmas tér áll a rendelkezésükre. Így a munkáltatói márkaépítés a vállalatok személyzeti és munkaügyi stratégiájának fontos pillére, a versenyképesség ugyanis elképzelhetetlen a legjobb szakemberek nélkül. A munkavállalók ugyanakkor – az anyagi juttatásokon kívül – már az állást megpályázó beszélgetéskor alaposan megnézik az irodakörnyezetet. Az igényes munkahely az egyik legfontosabb motivációs eszköz a vállalatok számára a toborzás közben.

Kalmár  szerint a megfelelő munkakörnyezet egyre fontosabb szerepet tölt be a munkavállalók elköteleződésében, illetve a vállalkozások vonzerejében és munkaadói márkájuk építésében. „Ennek legfontosabb oka, hogy napjainkban egyre nagyobb probléma a munkaerőhiány, különösen az IT-ágazatban – ráadásul a kisebb-nagyobb cégek egymástól csábítják el a jól képzett szakembereket” – fűzte hozzá.

„Az év irodája” verseny a hazai ingatlanpiac egyik kiemelkedő rendezvénye 2010 óta, a díjátadó gálán kiosztott elismerések pedig ma már tiszteletet, tekintélyt, elismertséget sugárzó értékkel bírnak. Az Iparművészeti Múzeumban megrendezett, tavalyi gálán csaknem háromszáz ingatlanpiaci szakember vett részt. A versenyen az alapkategóriák mellett az aktuális piaci áramlatoknak megfelelően minden évben új kategóriákat is meghirdetnek, így mindig új célcsoportok és piaci szereplők kapcsolódhatnak be a rendezvénybe. Az idén a pályázók kilenc kategóriában indulhatnak és a vállalatokon kívül már a hazai közösségi irodák is nevezhetnek.

A VERSENY KATEGÓRIÁI: Az év irodája; Az év coworking (egyterű, közösségi munkavégzésre alkalmas) irodája (új kategória); Az év irodaháza bérlői díj; Az év új ingatlanfejlesztése; Az év tervezett projektje; Az év legzöldebb projektje; Az év üzemeltető cége; Az év property management cége; Az év ingatlanpiaci személyisége.

A verseny eddigi történetének győztesei: a Ringier Kiadó, a Syngenta, az NNG, az Avis Budget Group, a Dentsu Aegis Network Hungary, illetve tavaly a Profession.hu és az GE Global Operations&Corporate. A névsorból is kitetszik, hogy a legkülönfélébb profilú kis-, közép- és nagyvállalatok is győzhetnek, hiszen az irodatervezés és kialakítás jelentős részben ötlet, tehetség, elkötelezettség és vízió kérdése.